پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۲۷

پرونده ممنوع الکاری مسافران برزیل بسته شد/ جشن تولد سیما برای مسافر برزیل!

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 372538
مطابق معمول، قرار است هنرمندان در خارج از کشور "پز روشنفکری بگیرند و اپوزوسیون شوند" و در داخل و در پشت پرده سعی کنند ماجرا را به شکل دیگری جلوه دهند و واسطه بجویند برای رفع موانع احتمالی!
پرونده ممنوع الکاری مسافران برزیل بسته شد/ جشن تولد سیما برای مسافر برزیل!
گروه فرهنگی جهان نيوز: جام جهانی برزیل ۲۰۱۴،اگر چه به واسطه حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این دور از مسابقات برای مردم خبرساز و جذاب بود، اما در سمت دیگر این مسابقات، سفر تعدادی از هنرمندان کشورمان به برزیل با سرمایه گذاری سید جواد هاشمی و حواشی پیش آمده از سوی آنها به خصوص در فضای مجازی، بازار برزیل را داغ تر کرد!

ماجرا از آنجا آغاز شد که عکسی از تعدادی از این هنرپیشه ها، آنهم با "شلوارک" در فیس بوک و به دنبال آن درشبکه های اجتماعی دیگر منتشر شد که با واکنش بسیاری مواجه شد و پاسخ این هنرمندان تنها یک جمله بود: ما سفیر فرهنگی ایران نیستیم!با پول شخصی خودمان به این سفر آمده ایم!

اما حاشیه ها به این مسئله منتهی نشد و انتشار عکس سیگارکشیدن یکی ازهنرپیشه های خانم! در این سفر و عکس همین خانم به همراه یکی از هنرپیشه های مرد پر کار سینما و تلویزیون که با پوششی غیرمتعارف منتشر شده بود، نیز خبر ساز شد. تا جایی که پس از بازگشت این افراد از برزیل، سید جواد هاشمی که سرمایه گذار این سفر بود طی مصاحبه ای اعلام کرد که مسافران برزیل ممنوع الکار شده اند!

آیا مسافران برزیل ممنوع الکار شده اند؟!

اگرچه قضاوت درباره اتفاقات پیش آمده در حوصله این مطلب نمی گنجد و وظیفه رسانه قضاوت نیست، اما پیگیری های مستمر این هنرمندان و تلاش برای رفع ابهامات اتفاق افتاده در برزیل، نشان می دهد که ظاهرا این هنرمندان اتفاقا سفیران فرهنگی بوده اند و حضور در رسانه ملی برایشان اهمیت دارد و در آخر هم معلوم می شود این سوء رفتارها در یک سفر خارجی و پاسخ توهین آمیز یکی از همین مسافران با این مضمون که میگوید "به شما ربطی ندارد"! با پیگیری این هنرمندان برای حضور در رسانه ملی همخوانی ندارد؛ شاید بهتر باشد اینگونه عنوان کنیم که مطابق معمول، قرار است هنرمندان در خارج از کشور "پز روشنفکری بگیرند و اپوزوسیون شوند" و در داخل و در پشت پرده سعی کنند ماجرا را به شکل دیگری جلوه دهند و واسطه بجویند برای رفع موانع احتمالی!

هر چند برخی معتقدند شاید هنرمندان یادشان رفته است ،چهره شدن و مطرح شدن ایشان! از بیت المال هزینه شده و پاسخ تلویحی "به شما ربطی ندارد" قاعدتا معنی ندارد.

بعد از بازگشت از برزیل هنرمندان چه گفتند؟

حواشی سفر برزیل به داخل کشور هم کشیده شد و سید جواد هاشمی سرپرست و سرمایه گذار این سفر اولین مصاحبه را با رسانه ها انجام داد و از ممنوع الکاری این مسافران خبرداد.

هاشمی در گفتگو با ایرنا می گوید: خبر ممنوع الکار هنرمندان را من هم درباره ۵ یا ۶ نفر از آنها شنیده ام و اگر واقعی باشد واقعاً متاسفم که بگویم یعنی بابت پوشیدن شلوارک هنرمندان ما باید در تلویزیون ممنوع الکار شوند. پیامکی به آقای ضرغامی و رئیس دفتر وی فرستادم و در آن گلایه هایم را بدون تعارف عنوان کردم. امیدوارم با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم جواب من را بدهند.

واکنش حسام نواب صفوی از هنرمندان مسافر برزیل، نسبت به این حواشی نیز جالب بود


نواب صفوی به مهر می گوید: این روزها حواشی بسیاری برای هنرمندانی که به برزیل سفر کرده اند از سوی نشریات مختلف ایجاد شده است که در صورت ادامه داشتن انتشار این اکاذیب از طریق موسسه حقوقی آمادگی دفاع از همه هنرمندان را داریم. وی در پاسخ به این که بسیاری از رسانه ها براین باورند که هزینه سفر این گروه از هنرمندان به برزیل توسط منابع بیت المال تامین شده است، توضیح داد: حامی مالی سفر هنرمندان به برزیل یک آژانس تفریحی بود و تمامی اسناد آن موجود است بنابراین هزینه سفر هنرمندان از هیچ منبع بیت المال تامین نشده است.

واکنش نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش چه بود؟

محمدی که این روزها سریال ستایش با بازی وی از شبکه سوم سیما پخش می شود در معرض بیشتری از این شایعات قرار دارد. وی درباره ممنوع التصویری مسافران برزیل در صفحه فیس بوکش می نویسد: دوستان زیادی درباره خبر روزنامه گل سوال کردن؛ باید خدمتتون عرض کنم تاکنون به طور رسمی ممنوع التصویر بودن ما ابلاغ نشده و آنچه هست خبرهایی از گوشه و کناره که می شنویم.

شواهد تایید نشده ای که یکی از سایتهای خبری منتشر کرد

اما یکی از سایت های خبری طی روزهای گذشت و با پخش قسمت جدید سریال ستایش با دلایلی تایید نشده! خبر از قوت گرفتن ممنوع التصویری نرگس محمدی می دهد:

سایت "انارپرس" نوشت: تاکنون ۶۷ قسمت از سریال ستایش پخش شده اما در دو قسمت آخر این سریال، هیچ سکانسی از این بازیگر نمایش داده نشده است. علاوه بر این، قسمت ۶۵ سریال ستایش – که قبل از سفر بازیگران به برزیل پخش شد – با سکانسی به پایان رسید که حال بازیگر اصلی یعنی ستایش به دلیل بیماری، به وخامت گرایید و قاعدتا در قسمت‌های بعدی مخاطب منتظر بود تا ببیند چه بر سر او آمده اما در دو قسمت بعد، به این موضوع پرداخته نشد.

از سوی دیگر تا قسمت ۶۵، سریال ستایش ساعت ۲۰:۳۰ جمعه‌شب‌ها پخش می‌شد اما دو قسمت اخیر که تصویر بازیگر نقش اصلی این سریال به نمایش در نیامده، ساعت پخش سریال به ساعات پایانی شب منتقل شده است. از جمله اینکه قسمت ۶۷ این سریال، ساعت ۲۳:۱۵ جمعه ۴ مرداد پخش شد.

حضور سام درخشانی در تلویزیون و جشن تولد سیما برای وی!

اما حضور "سام درخشانی" در برنامه "جشن رمضان" شبکه تهران در چند شب گذشته، و برگزاری مراسم جشن تولد برای وی روی آنتن زنده سیما، به همه شایعات پایان داد تا پرونده ممنوع الکاری مسافران برزیل حداقل برای سیما بسته شود تا همچنان پرونده عملکرد مسئله دار این هنرمندان در برزیل برای مردم مفتوح بماند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امان از دست این جماعت (غیر/ضد)فر هنگی با این رفتارهای صد در صد فرهنگی!!!
درود برشرف آقای سلحشور که از روز اول خوب این جماعت را شناخته بود.
همه باید مثل جناب پرویز پرستویی برای رسانه ملی مملکت ناز کنن و بگن پامون را تو رسانه ملی نمیزاریم؟ این حرف خودشیرینی برای ماهواره و ژست اپوزیسیون گرفتن محسوب میشه یا شلوارک پوشیدن؟
هنرمندی که سیگار می کشید کی بود
United States
سیتا ی هندی
شیلا خداداد نرفته بود به جاش همسرش رفته بود که البته بازیگر نیست وپزشک است!
نرگس محمدی سیگار می کشید... عکسهاش هم در اینترنت موجود است
براشون متاسفم
اما سید جواد هاشمی هر کار کنه به پای موضع گیری هاش تو انتخابات و بعد از انتخابات 88 نمیرسه!
واسه صدا سیما متاسفم که ایشون نقش شهداشو بازی می کنه!
United Kingdom
از چشم ما که افتاد مخصوصا که بنده شخصا به صورت پیامکی از ایشان خواستم موضعش را مشخص کند و اعلام براعت از سران فتنه کند البته اواخر سال ۸۸ اما ایشان نپذیرفت
mohamad
مهم تو ورزشگاه بود كه خوب بودن وگرنه هميشه اين حرفا همه جا بوده اونم به خاطر جذب مخاطب . اين موضوعات باعث به وجود اومدن يك نون دوني واسه بعضيا ميشه .
نسل اول
سید جواد هاشمی مواظب باشه خودش مشکل دار نشه نمیخواد نقش آدم خوبا رو بازی کنه!
فرهنگ ایرانی واسلامی
این جماعت به نام فرهنگ هر غلطی دلشون می خواد میکنن از ... و روبوسی نیکی کریمی تا روبوسی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کن المان با نام به اصطلاح سفیر صلح ایران وتو برزیل هر کاری که دوست داشتند کردن به غیر از فرهنگ آخه شما بگید کجای این کارها فرهنگیه ؟ فرهنگ در دست غربی ها سلاح ولی در دست برخی مسولان ما سرگرمی است متا سفانه..........
برادر من نباید زیاده روی هم بکنیم. حالا شلوارک پوشیدن که اینقدر مهم نیست. بلی، اگر تخلف عمده ای کرده بودند باید برخورد میشد
از خراب کردن امثال سید جواد هاشمی واقعا کی منتفع میشه؟ شما رو به خدا هوشیار باشیم
لینک زیر رو ببینید
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920811000381
نرگس محمدی سام درخشانی حسام نواب صفوی.....اخه اینها چه هنری دارند که بهشون هنرمند میگن!؟؟؟؟؟؟هنر خطه نقاشیه موسیقیه نه بازیگری انهم از نوع این جوانهای بزک کرده که به زور جراحی های متعدد پلاستیک و تتو وایمپلنت و ....با مشقت کارگردان وعوامل صحنه سریال اب دوغ خیاری بازی میکنند!!!!
United States
ما در این اجتماع دنبال چی هستیم؟
چرا باید کسی را از شغل خودش محروم کنیم؟ برای اینکه در خارج از ایران و در زمان تفریح خودشان سیگار کشیدند؟ …...یا لباسی را پوشیدند که بقیه مردم آن محل هم پوشیدند؟ زهی تاسف….. مثل اینکه بعضی ها خیلی بیکار هستند و از اذیت دیگران لذت می برند…..
فرهنگ
آیابعنوان سفیرفرهنگی رفتن یاتفریح شخصی؟؟؟؟؟؟؟
فقط باج بدین تا پر روتر بشن
کدوم هنرمند
کدوم فرهنگ
Czech Republic
بروند جلوی دوربین تا ببینند مردم چطور دوربین را تو سرشان و کارگزدان و تهیه کننده شان خرد می کنند.مردم ما در مسائل حجاب و عفاف با احدی شوخی ندارند
مجتبی
ارمغان این عزیزان گرفتن عکس از تمام سگهای برزیل بود؟!
لامصب تو کشور خودمون سگ نداریم رفتی اونجا با سگ عکس یادگاری میگیری
بهمن
Iran, Islamic Republic of
بعضی اقدامات صدا و سیما خود منشاء بسیاری از معضلات و مفاسد فرهنگی در کشور است .این سازمان خود بازیگران و ورزشکاران را بدون در نطر گرفتن ظرفیت و صلاحیت های سیاسی ، رفتاری ، اخلاقی و اجتماعی مطرح ،تبلیغ و به مخاطبان تحمیل میکند . متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست و جالبه مسئولین این سازمان هم همه ادعای انقلابی بودن میکنند!!!!
درسته !برنامه شب عبد فطر شبکه 3 را دیدید ؟علیرضا حقیقی مهمان برنامه بو د چنان لباس زشت و مستهجنی پوشیده بود که علی ضیا نمیدونست از کجا فرار کنه از خجالت!!!
بهادری
Iran, Islamic Republic of
ممنوع التصویر کردن بازیگران پاک کردن صورت مسئله است و البته اقدامی غیر منطقی ! متاسفانه مسئولین ما همیشه وقتی متوجه مشکلات و معصلات در کشور میشوندو به فکر آن میافتند که بوی عفن آن همه جا را پرمیکند و مردم را می آزارد . رخدادهای از این دست محصول بی خردی ، عدم تدبیر و دور اندیشی مسئولین و مراجع ذیربط و به طریق اولی صداوسیماست . اساسا صدا وسیما و ارشاد بجای اینکه تاثیر گذار بر منش ، سلوک و رفتار بازیگران باشند وآنها را تربیت و هدایت کنند عملا از این قماش تبعیت داشته و متاثر است و با دست خود طاهر و باطن شخصیتی اینها را تبلیغ و به جامعه بعنوان الگو معرفی میکند.
حمید
بله اینا هم هنرمند هستند و نقششونو خوب بازی میکنند
انتونی کویین فقید هم هنرمند بود نقش یک مسلمان را بهتر از خود ما مسلمانها بازی کرد

هنر مند های ما هم نقش اروپایی ها را خوب بازی میکنند اصلا اگر خجالت نمیکشیدند میگفتن ما اروپایی هستیم اشتباه شد تو ایران بدنیا اومدیم.
بی خودی حساس شدین. شوارک پوشیدن و صورت رنگ کردن آن هم در آن محیط انقدر سر و صدا ندارد و ترویج این مسائل از خود مساله بدتر است!
اگه از بقیه هنرمندان توقعی نباشه از سید جواد هاشمی که خودشو یک هنرمند ارزشی بسیجی نشون می داد متعجب شدم مثلا ایشون خونه شو فروخته که بره ارزشهای انقلاب را اونجا با این آدما نشر بده۰!!!!!
حیف از کارکتر ستایش که این دختره که هیج اعتقادی حتی ظاهری به ستایش نداره بازی میکنه ۰بندازید بیرون اینجور آدما بی جنبه را کجایی سردار نقدی تحویل بگیر این معلمهای دانشگاهی به نام صدا و سیما را ۰برادر سید جواد و ۰۰۰۰
سلام
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بهترین راه , معرفی و افزایش هنرمندان و بازیگران مخصوصا انهایی که گمنام و بی پارتی هستند از طریق صدا سیما به جامعه هنری است هرچقدر تعداد هنرمندان البته در همه ابعاد هنر زیاد شود دست مسئولان فرهنگی بازتراست و ما همیشه محصور در چند بازیگر نیستیم این همه دانشجو جوان و با استعداد داریم این ها را وارد کنیم