جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از چای ایرانی

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 432036
عضو کمیسیون کشاورزی گفت: با رقابتی کردن کیفیت چای داخل با خارج و فرهنگسازی استفاده از تولید داخلی، قطعا نیازی به واردات نخواهیم داشت.
به گزارش جهان، هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش ۸۱ درصدی تولید چای و کیفیت آن اظهار داشت: ذائقه ایرانی استفاده از چای خارجی همراه عطر و اسانس است در حالی که باید اولویت اول را در مصرف چای داخلی قرار دهیم که متأسفانه وجود برخی واسطه‌گران و دلالان به سبب منفعت و رانت چای خارجی سبب آسیب به کشاورزان شده است.

وی گفت: چایکاران در سال گذشته نتوانستند چای خود را به فروش رسانند که این امر سبب از بین رفتن انگیزه آنها برای تولید شده است.

میرمراد زهی در ادامه بیان کرد: حمایت دولت از نظر تأمین نهاده‌های مورد نیاز و خرید تضمینی بازار فروش در افزایش تولید موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: در بحث کیفیت چای داخلی باید تحقیقات لازم در جهت رسیدن به استاندارد و کیفیت بالا را داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: با رقابتی کردن کیفیت چای ایرانی با خارجی، فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخل نظارت در کیفیت و بسته‌بندی محصول قطعا نیازی به واردات نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چای آشغال خارجی رو رنگ میکنند به عنوان چای مرغوب به خورد ملت میدن. در حالی که چای ایرانی خیلی بهتره