شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

قول نعمت‌زاده درباره طرح‌های نیمه‌تمام

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 381646
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همراهی دولت و بخش خصوصی در اجرای تکمیل طرح‌های نیمه تمام می‌توانیم به سرعت این طرح‌ها را راه‌اندازی کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم انعقاد قرارداد ساخت، تکمیل و راه‌اندازی طرح نیمه تمام فولاد بافت اظهار کرد: دولت از طریق سازمان های توسعه‌ای خود نظیر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با شرکت های معدنی و صنایع معدنی و با همکاری بانک‌های عامل نظیر بانک صنعت و معدن درتکمیل طرح های نیمه تمام اقدام می‌کند.

وی با تأکید بر بروز و ظهور خلاقیت در انجام مشارکت‌های بین بخش دولتی و خصوصی افزود: اگر بخش خصوصی در این زمینه رشد کند. علاوه بر ایجاد منافع به کسب بازارهای بین المللی منجر می‌شود.

نعمت زاده گفت: به منظور پایدار بودن و تجدید و نوسازی این واحدها باید حداقل قراردادهای مشارکت‌ آنها با طرف بخش خصوصی یا خارجی بلند مدت باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه باید در بخش معدن فعالانه‌تر از وضع موجود عمل کنیم، گفت: با توسعه اکتشافات معدنی و کشف و شناسایی معادن جدید به خوبی می‌توانیم مواد اولیه مورد نیاز طرح‌های فولادی کشور را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه "بافت" ظرفیت توسعه بیشتری دارد‌، افزود: طی نشست اخیر که با واحدهای سنگ آهن و کنسانتره آن داشتیم وزارت صنعت، معدن و تجارت درصدد است تا تک‌تک واحدهای تولید کننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله را در قالب نموداری ترسیم کرده و برای هرکدام از آنها میزان و نوع محصول درخواستی را طی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت تعیین کردیم.

همچنین طبق اعلام مهدی کرباسیان، رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این مراسم گفت: این سازمان همکاری خوبی با بانک صنعت و معدن در تکمیل و اجرای طرح‌های نیمه تمام معدنی داشته و خواهد داشت و تاکنون گشایش اعتبارهای مناسبی در این خصوص انجام شده است.

علی اشرف افخمی، مدیر عامل بانک صنعت و معدن نیز ضمن اعلام آمادگی این بانک در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نیمه تمام معدنی کشور گفت: این بانک مطابق آیین نامه‌ها و ضوابط بانکی از هر اقدامی که در راه توسعه کشور برداشته می‌شود استقبال می‌کند.

این گزارش حاکی است قرارداد مشارکت سرمایه‌گذاری در ساخت، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام فولاد بافت میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بانک صنعت و معدن و شرکت فولاد سازان نوین آیریک (بخش خصوصی) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *