پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برخی وزرا اعتماد مجلس را مخدوش کرده‌اند

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 350541
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برخی از رفتارهای مدیریتی وزرا سبب شده است که به حد قابل ‌توجهی از اعتماد نمایندگان خدشه وارد شود.
به گزارش جهان، عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با فارس پیرامون موضوع جمع‌آوری امضاء از سوی برخی از نمایندگان برای استیضاح و طرح سؤال از چند تن از وزرا اظهار کرد: استفاده از اختیارات قانونی که برای یک نماینده در قانون اساسی پیش بینی شده است حق نماینده مجلس است.

وی با بیان اینکه شنیده‌ها و شواهد حاکی از جدیت نمایندگان مجلس مبنی بر جمع‌آوری امضاء برای استیضاح یکی از وزرای علوم، وزارت خارجه و آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ابراز کرد: بنده طرح استیضاح و سؤال از این سه وزیر را امضا نکرده‌ام ولی قویاً از آنان تغییر منشی و روشی عملکردی‌شان را خواسته‌ام.

وی تصریح کرد: عدم امضا من به این دلیل است که اعتقاد دارم که دولت و مجلس در یک فضای تعاملی و همکاری بهتر می‌توانند به مطالبات مردم و انتظارات نظام و انقلاب اسلامی توجه داشته و از مدیران کلان خدمت گذاری حداکثری را شاهد باشیم.

مقتدایی افزود: در این چندروزه ما شاهدیم در صحنه علنی مجلس تعدادی از نمایندگان پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم و امور خارجه را آماده کردند ولی ما همچنان بر تعامل حداکثری و توجه هرچه بیشتر دولت و مجلس به یکدیگر تاکید داریم.

وی با توضیح بیشتر پیرامون برخی تحرکات و کوتاهی‌ها و فعالیت‌های چند تن از وزرا در ماه‌های اخیر برخلاف انتظارات ملت و نمایندگان خاطرنشان کرد: اگر روند عملکردی برخی از وزرای یادشده در وزارت خانه‌های مربوطه همچون آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت خارجه به همین منوال سپری شود هیچ بعید و دور از انتظار نیست که در روزهای ابتدایی سال آتی شاهد استیضاح یکی از وزرای یادشده باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس نهم عنوان کرد: امیدوار هستیم با تغییر منش و مشی مدیریتی وزرا به سمت تعامل حداکثری دولت با مجلس شورای اسلامی پیش برویم و شاهد استیضاح نباشیم، چرا که در فضای آرام و تعاملی بیشتر می‌توان به ملت ایران خدمت کرد.

وی بیان داشت: قابل به ذکر است که استفاده نمایندگان مجلس از اختیارات و ابزارهای قانونی خود،حق آنان بوده و به موقع از آن در راستای حفظ منافع ملت ایران بهره می‌برند.

مقتدایی در پایان یادآور شده برخی از رفتارهای مدیریتی سه وزیر علوم و تحقیقات، وزیر آموزش و پرورش و وزیر امور خارجه سبب شده است که به حد قابل‌ توجهی از اعتماد نمایندگان ملت ایران خدشه وارد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *