جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حافظی: شورایاری ها سیاسی نشوند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 410445
انتخابات شورایاران از اتفاقات مبارکی است که در سطح جامعه رخ می دهد چراکه شورایاری ها از بطن محلات و مردم تشکیل شده و می توانند به عنوان حلقه واسط بین مردم و شوراهای اسلامی شهر، در رفع مشکلات نقش مهمی را ایفا کنند.
به گزارش جهان، رحمت الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با ستاد خبری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها در خصوص فعالیت شورایاری ها می گوید: انتخابات شورایاران از اتفاقات مبارکی است که در سطح جامعه رخ می دهد چراکه شورایاری ها از بطن محلات و مردم تشکیل شده و می توانند به عنوان حلقه واسط بین مردم و شوراهای اسلامی شهر، در رفع مشکلات نقش مهمی را ایفا کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به نکته ای اساسی در فعالیت شورایاری ها پرداخت و خاطر نشان کرد: باید مراقب بود که مسیر اصلی شورایاری ها گم نشود. همانطور که از اسم این مجموعه مشخص است، شورایاران یاری رسان شورای شهر هستند و نباید که خودشان را درگیر مسائل اجرایی شهرداری ها کنند. ارتباط اصلی شورایاران با اعضای شورای شهر است و مسائل و معضلات خود را باید به شورای شهر منتقل کنند تا این نقطه نظرات از طریق شورا به مناطق مختلف شهرداری ابلاغ گردد. در چنین شرایطی است که کار در اسلوب اصلی خود قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: در آستانه برگزاری انتخابات با توجه به اهمیت کار شورایاری ها و رفع مشکلات محلات شهر تهران از طریق شورایاران، از شهروندان می خواهیم که حساسیت ویژه ای به این انتخابات داشته و با جدیت در آن شرکت کنند. از مردم می خواهیم که دیگران را نیز دعوت به این انتخابات کرده و افرادی را برای این جایگاه برگزینند که تجربه و سابقه حل مشکلات محلی را در کارنامه دارند. هیچ کس نباید نگاه سیاسی به این انتخابات داشته باشد و تنها بر اساس توانمندی و ظرفیت افراد، نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

حافظی همچنین پیشنهادی به ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران داشت و عنوان کرد: ستاد شورایاری ها می بایست اطلاع رسانی به موقع و مناسبی را در زمینه انتخابات انجام دهند. مردم باید بدانند در هر محله چه کسانی کاندیدا شدند و این موضوع با قرار گرفتن اسامی، سوابق و تخصص افراد شرکت کننده هر محله در یک سایت اجرایی خواهد شد. در چنین شرایطی است که مردم می توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات نیز اظهار داشت: افرادی که وظیفه نظارت بر انتخاب کاندیداها را برعهده دارند باید هوشیار باشند. نباید سلایق شخصی در تایید و یا رد صلاحیت ها نقش داشته باشد و قطعا شورای اسلامی شهر نیز اجازه نخواهد داد که تایید صلاحیت ها بر اساس سلایق اشخاص صورت بگیرد. بلکه این امر می بایست بر اساس معیارهای مشخص بوده و تیم تایید یا رد کننده صلاحیت ها باید توان دفاع از تایید یا رد هر یک از افراد را داشته باشد. هیچ کس نباید بیهوده کاندیداها را رد صلاحیت کند و می بایست اجازه داد از تمام سلایق در این عرصه حضور پیدا کنند.

وی در توصیه به منتخبین انتخابات ۲۲ اسفند ماه عنوان کرد: انتظار می رود کسانی که ظرفیت فنی و تخصصی داشته و وقت لازم و کافی برای رسیدگی به مشکلات مردم را دارند کاندیدا شوند. مردم نیز باید انتخاب خود را به همین سمت سوق دهند. کاندیداها و به ویژه منتخبین می بایست از ورود به دسته بندی های سیاسی اجتناب کنند. در مجموع انتظار این است که تمرکز خود را روی حل مشکل و معضلات محلی معطوف کند. اگر کسی می خواهد فعالیت سیاسی داشته باشد، احزاب بسیاری در کشور وجود دارند و می تواند از این طریق تعلقات خود را پیگیری کند.

حافظی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به اینکه نباید رسیدگی به مشکلات محل زندگی مردم به فضایی برای فعالیت های سیاسی تبدیل شود، گفت: کسانی که دغدغه حل مشکل مردم را دارند باید وارد انتخابات شورایاری ها شوند. شورایاران جدید نیز باید بامردم مراوده داشته و با حضور مساجد، کوچه و پسکوچه های محلات، نشست های مردمی برگزار نمایند. در پایان نیز شورایاران می بایست مشکلات مطرح شده توسط مردم را به شورای شهر منتقل و آنها را پیگیری کرده و برای پیگیری حقوق مردم ارتباط فعالی با اعضای شورای شهر داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *