پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کردستان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 376246
مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: کردستان میزبان دو شهید گمنامی است که در جزیره مجنون تفحص شده اند .
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا شرفبیانی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی هفته دفاع مقدس که در جوار مرقد شهدا گمنام سنندج تشکیل شد،گفت: اکنون سنندج میزبان دو شهید گمنامی است که مربوط به سپاه پاسداران کردستان و در جزیره مجنون تفحص شده اند.

وی با بیان اینکه بعد از این جلسه مراسم استقبال از این شهدا تا مرقد شهدای گمنام سنندج برگزار می شود ،عنوان کرد:فرداشب هم در شهر دلبران مراسم شبی با شهدا برگزار می شود و در روز جمعه هم این دو شهید گمنام در شهر دزج با حضور اقشار مختلف مردم تشییع می شوند.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می شود، بیان کرد: روزنخست این هفته به نام رزمندگان،نیروهای مسلح،صلابت و اقتدار ،دومین روز هم با عنوان سربازان، جوانان،علم و فناوری و روز سوم نیز به نام دفاع همه جانبه،بصیرت ومدیرت جهادی نامگذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس کردستان ادامه داد: شهیدان،ایثارگران، زنان اسوه مقاومت و ایثارگر، ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده و معنویت، نکوداشت فرماندهان،جهادگران و پیشکسوتان و عزت و پایداری،وحدت ملی و استکبار ستیزی از عناوین نامگذاری شده سایر روزهای هفته دفاع مقدس است.

شرفبیانی با بیان اینکه از جمله مناسبت های مهم شهریور ماه آغاز هفته دولت و دفاع مقدس است، افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به همت ستادمرکزی راهیان نور کشور یادواره شهدا در روستای سیرانبند بانه و پایگلان سروآباد برگزار می شود.

وی بیان کرد: برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های مربوط به هفته دفاع مقدس کمیته ای هشت گانه شامل کمیته ایثارگران، پشتیبانی، ورزش و جوانان، علمی و مراکزدانشگاهی و غیره در استان تشکیل شده است.

وی به اجرای برنامه های شاخص استان درهفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری همایش حمایت از مصدومان شیمیایی در سی ام شهریورماه و همایش فرماندهان و مسئولان گردان های دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و نواخته شدن زنگ مقاومت در تمامی مدارس سطح استان از جمله برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس بایستی با مشارکت نهادهای مردمی و کیفیت بالایی برگزار شود تا نتیجه و بازخورد تاثیرگذاری داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *