جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲

درخواست اروپا از ترکیه درباره داعش!

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 435745
نمایندگان بلندپایه پارلمان اروپا حملات هوایی ترکیه علیه کردها را مورد انتقاد شدید قرار داده تأکید کردند که آنکارا باید به مبارزات همزمان خود علیه داعش و مخالفان این گروه تروریستی (کردها) پایان دهد.
درخواست اروپا از ترکیه درباره داعش!
به‌گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "دی‌ولت" نوشت، قبل از شروع مذاکرات ناتو درباره عملیات نظامی ترکیه علیه داعش و حزب کارگران کردستان موسوم به "پ‌ک‌ک"، نمایندگان پارلمان اروپا انتقادهای آشکاری را به ترکیه وارد کردند.

"المار بروک"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا از حزب دموکرات مسیحی آلمان در گفتگو با روزنامه "دی‌ولت" اظهار داشت که ترکیه باید بالاخره درباره یک استراتژی واحد تصمیم گیری کند و همزمان با تروریست‌های داعش و مخالفان آنها مبارزه نکند.

ارتش ترکیه از روز جمعه حملات هوایی روی مواضع داعش در سوریه و همچنین مواضع حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک در شمال عراق را آغاز کرده است.

  نمایندگان ۲۸ کشور عضو ناتو به‌درخواست ترکیه گرد هم می‌آیند تا درباره شرایط امنیتی در منطقه مشورت کنند.

بروکسل با توجه به اوضاع متشنج منطقه نگران است.

"فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان هفته گذشته در یک گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه با این کشور درباره حادثه حمله انفجاری شهر سوروچ که ظاهراً از طرف داعش و پ‌ک‌ک آماده سازی شده بود و منجر به مرگ تعداد زیادی از شهروندان این کشور شد ابراز همدردی کرد. وی در عین حال تأکید کرد که روند صلح آغازشده با کردها نباید به همین شکل باقی بماند.

سیاستمداران مربوط به امور خارجی اتحادیه اروپا خواستار تعهد آنکارا به یک خط‌مشی روشن در چنین شرایطی شده‌اند.

"الکساندر گراف لامبسدورف"، معاون رئیس پارلمان اروپا از حزب لیبرال دموکرات آلمان در این باره اظهار داشته است: ترکیه باید این پیغام را ارسال کند که این کاملاً اشتباه است که داعش و پ‌ک‌ک را با هم برابر بدانیم.

وی همچنین تصریح کرد: ترکیه یک شریک استراتژیک و متحد مهم برای ما هست و باقی می‌ماند.

اما ما باید مطمئن شویم که مبارزه آنکارا علیه داعش با حمله نظامی علیه کردها به‌دلایل سیاست داخلی مخلوط نشده است.

یک تفاوت کیفیتی بین تروریست‌های داعش و پ‌ک‌ک وجود دارد.

با گروه تروریستی داعش در پیش گرفتن هیچ روند صلحی امکان پذیر نیست.

"لامبسدورف" ابراز کرد: تنها دلایل نظامی برای حمله ترکیه علیه کردها وجود ندارد، بلکه این درگیری‌ها یک بعد سیاست داخلی دارد.

حملات همزمان آنکارا علیه داعش و پ‌ک‌ک همچنین به‌منظور بی‌اعتبار کردن کردها در آستانه انتخابات مجدد احتمالی در ترکیه است.

"المار بروک" نیز خواستار یک حمله دیپلماتیک اتحادیه اروپا، آمریکا و ترکیه در خاورمیانه شده اذعان کرد: ما به یک ابتکار دیپلماتیک مشترک نیاز داریم تا به جنگ نمایندگی عربستان و ایران در منطقه پایان دهیم. بدون ترکیه این موفقیت به دست نمی‌آید.

این سیاست‌مدار بلندپایه اروپایی همچنین ترکیه را یکی از احزاب درگیر در منطقه دانسته گفت: ترکیه اخیراً یک مکان برای عقب‌نشینی جنگجویان داعش بود. رهبری در آنکارا باید حالا تشخیص دهد که دشمن اصلی وی داعش است و اردوغان نیز باید این را بفهمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ج س
Iran, Islamic Republic of
ترکیه قاطی کرده است
آدمهای منافع محور و مذب ذب به اینها می گویند که نتیجه اش حزب باد بودن است
Iran, Islamic Republic of
ترکیه حامی داعشه و قصد نابودی کردها را دارد چون کردها مردانه درمقابل داعش ایستاده اند.