جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
کاروان دلوار از 20 گذشت!

نهمین طلای کاروان دلوار بر سینه حردانی درخشید

صعود کاروان ایران به رده یازدهم جدول
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب: 243441
پرتابگر دیسک کشورمان به مدال طلای بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن دست یافت.
به گزارش جهان، در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن و در ورزشگاه المپیک لندن، جواد حردانی، پرتابگر دیسک کشورمان در کلاس ادغامی F37/38 با پرتابی به میزان 52 متر و 91 سانتی‌متر مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

حردانی که مدال طلای پارالمپیک 2008 پکن و رکورد جهان را در این ماده در اختیار دارد در پرتاب نخست خود با 51 متر و 51 سانتی‌متر رکورد جهان را که در اختیار خودش بود، به میزان 3 متر و 19 سانتی‌متر ارتقا داد و در پرتاب‌های سوم و چهارمش هم به ترتیب با 52 متر و 48 سانتی‌متر و 52 متر و 91 سانتی‌متر بار دیگر این رکورد را بهبود بخشید.

حردانی در پرتاب‌های‌ خود به ترتیب دیسک را به میزان 51.51 - 48.31 - 52.48 - 52.91 و 47.32 پرتاب کرد.

مدال طلای حردانی، بیست و یکمین مدال کاروان ورزشی ایران (دلوار) و نهمین مدال طلای کاروان کشورمان بود. حردانی پیش از این نیز به مدال برنز پرتاب وزنه در لندن دست یافته بود.

جلال خاکزادیه دیگر نماینده کشورمان در پرتاب دیسک کلاس F32/33/34 در حال رقابت با حریفان است.

* روزی 8 تن وزنه جابه‌جا می‌کردیم


به گزارش فارس، جواد حردانی، دارنده مدال طلای پرتاب دیسک پارالمپیک لندن پس از کسب این مدال گفت: خیلی خوشحالم؛ رکورد خوبی زدم و نسبت به المپیک پکن حدود 7 متر بیشتر پرتاب کردم.

وی ادامه داد: این مدال حاصل یک سال تلاش شبانه‌روزی‌ام بود. در این یک سال تنها یک ماه در کنار خانواده‌ام بودم. روزی 8 تن وزنه را جابه‌جا می‌کردیم و خوشحالم که مزد زحماتم را گرفتم.

دارنده 2 مدال برنز و طلای پارالمپیک لندن درباره رقابت با حریف چینی خاطر نشان کرد: خیلی با حریفم فاصله داشتم؛ او را مچاله‌ کردم. در پکن هم یک مدال طلا گرفته بودم و در لندن دومین مدال طلایم را در پارالمپیک کسب کردم. به دنبال هت‌تریک طلا در پارالمپیک آینده در برزیل هستم.

*کاروان ایران به رده یازدهم جدول توزیع مدال‌ صعود کرد


کاروان ورزشی پارالمپیک ایران (دلوار) که در پایان روز هشتم مسابقات پارالمپیک 2012 لندن در رده دوازدهم جدول توزیع مدال قرار گرفته بود در روز هشتم موفق به کسب 2 مدال (یک طلا و یک نقره) شد و به رده یازدهم جدول صعود کرد.

در روز نهم (جمعه) کامران شکری سالاری در ماده پرتاب نیزه F42 توانست ششمین مدال نقره و بیستمین نشان کاروان دلوار را از آن خود کند.

جواد حردانی، پرتابگر دیسک کشورمان در کلاس ادغامی F37/38 هم ضمن شکستن رکورد جهان مدال طلای این ماده را کسب کرد.

به این ترتیب ایران با 9 طلا، 6 نقره و 6 برنز و مجموع 21 مدال در رده یازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

در جدول رده‌بندی همچنان چین با اقتدار در صدر قرار دارد و کشورهای بریتانیا و روسیه دوم و سوم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تبریک
فوتبالیستها یاد بگیرند
میلیاردی ها یاد بگیرند
Iran, Islamic Republic of
برای چی میگین کاروان دلوار ؟
مگه کاروان ایران نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
به آقایانی که با بیت المال ریخت و پاش می کنند یادآور شد که بایستی جوانمردی را از این عزیزان یاد بگیرند .