جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷۵

رضا خاتمی:اصولگرائی رفتنی است،جریان اصلاحات تنها راه نجات است

سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 124443
اصول گرایان یا همان محافظه کاران در گذشته باقی مانده اند اما جریان اصلاح طلب از گذشته درس می گیرد و به آینده نگاهمی کند و اشتباهاتش را جبران می کند.
رضا خاتمی:اصولگرائی رفتنی است،جریان اصلاحات تنها راه نجات است
به گزارش جهان سید محمد رضا خاتمی درگفت و گو جدید خود ضمن پیشگوئی از افول جریات اصولگرا و آینده اصلاح طلبان گفت: اکنون جریان اصلاحات نیازمند این است که تجربیات خود را به نسل جوان منتقل کند.
وی ادامه داد: جامعه اکنون در همه سطوح در حال تجربه تحول خواهی است و اصلاحات در این مدت که از عمرش می گذرد یادگرفته راهی را تجربه کند که کمترین هزینه وبیشترین فایده را داشته باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه امروز راه نجات ایران نه در انقلاب و نه در ماندن در گذشته و نه در حرکت های احساسی است به روزنامه شرق گفت: تنها راه نجات کشور اصلاح طلبی است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم اصلاحات با تمام فعالیتهای سیاسی وانتخاباتی نفوذ در تمامی لایه های اجتماعی است و به همین دلیل نمی توان آنرا یک حرکت سیاسی دانست.

وی اظهار داشت: اما امروز شاهد هستیم اصلاح طلبان به راحتی مردم را می توانند تحت تاثیر افکار خود قراردهند.

خاتمی با اشاره به تفاوت میان جریان اصلاح طلبی واصولگرایی تصریح کرد: اصول گرایان یا همان محافظه کاران در گذشته باقی مانده اند اما جریان اصلاح طلب از گذشته درس می گیرد و به آینده نگاهمی کند و اشتباهاتش را جبران می کند.
وی با تاکید براین که برای خارج کردن رقیب از میدان می توان از روش های مدنی وسیاسی بهره گرفت اظهار کرد: اگر در جریان سیاسی اختلاف ودودستگی وجود داشته باشد این حق جناح رقیب است که آن رابه مردم نشان دهد
خاتمی ادامه داد: آنچیزی که اکنون محافظه کاران را رنج می دهد تناقضی است که در افکار و رفتار آنها با واقعیت های اجتماعی پدیدار شده و من با قاطعیت می گویم جریان اصلاحات افول وخاموشی آن چیزی را که جریان اصول گرایی معرفی شده است خواهد دید و این امر به دلیل مشکلات درونی خودشان است وتنها راه نجات آنها کنار آمدن باواقعیت های جامعه است.
این تئوریسیون جریان اصلاحات خاطرنشان کرد: جریان اصلاح طلب جریانی دلسوز ، با تدبیر، متفکر ومتعادل است اما جناح رقیب فاقد هر کدام از این مولفه هایی است که برشمردم.
وی تصریح کرد: درحال حاضر قوه قضائیه ومجلس و دولت در اختیار اصول گرایان است اما آنها میان خودشان بامشکلاتی مواجه هستند.
خاتمی گفت: اکنون مجلس قانونی را تصویب می کنداما ظرف مدت24 ساعت قانون مصوب را تغییر می دهداز این رو است که می گویم تنها چیزی که می تواند کشور را نجات دهد جریان اصلاح طلبی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آنچه ما در این مدت دیدیم هیچ نشانی از جبران اشتباهات و درس گرفتن از گذشته در آن مشاده نشد.
البته شاید منظور ایشان کنار گذاشتن شیوه های قبلی و بکارگیری شیوه های جدید ارائه شده توسط سیا و موساد باشد.
جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
Iran, Islamic Republic of
برو بچه پر رو
الان که کودتايتان شکست خورده حالا دنبال برگشت به عقب هستيد.
کور خوانده ايد
اگر صبر سيد خراساني نبود الان همه ي شما دردادگاه محاکمه مي شديد
Iran, Islamic Republic of
پراگماتیسم روشی در فلسفه مدرن است که با اعتراف به غیرممکن بودن اثبات بعضی مسائل، آن‌ها را با توجّه به کاربردشان در زندگی انسان می‌پذیرد. طرفداران این شیوه، خود را عمل‌گرا و متسامح می‌دانند. مخالفان، این گروه را میانه‌رو (یا محافظه‌کار( و منفعت‌طلب می‌خوانند. از دیدگاه پراگماتیسم، معیار حقیقت، عبارت است از سودمندی، فایده، نتیجه و نه انطباق با واقعیت عینی. در واقع حقیقت هر چیز بوسیله نتیجه نهائی آن اثبات می‌شود.
علت اینجور نظر پرانی ها مشخصه ، این آقایون زحمت بیرون آمدن از جو ایزوله که پیرامونشون شکل دادن رو نمی کشن و فکر می کنن ایران همین شمال شهر تهرانه
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین ویژگی‌ اصلاح طلبان روی زیادشون هست.
از همون روز که وارد عرصه سیاسی این مملکت شدند در حال کودتا و سنگ اندازی در روند پیشرفت مملکت هستند و از طرفی راه رو برای جنایتکارترین دولت یعنی آمریکا برای ورود به این مملکت هموار میکنند دیگه حرف ما نیست خود بوش رسما از اصلاح طلبان حمایت میکنه.
........................
Iran, Islamic Republic of
توهمی دیگر!
Germany
بابا دمش گرم! عجب اعتماد به نفسی! ایشون هنوز می خواد از روش های "مدنی" (شما بخوانید فشار از پایین) برای خارج کردن رقیب از میدان استفاده کنه!
China
با این رویه که اصولگرایان پیش گرفتند و دارن با خودشون میجنگند، من هم با آقای خاتمی موافقم که راه حل نجات کشور اصلاحات است و نه جنگ بین اصولگرایان
Iran, Islamic Republic of
لازم است اين اقاي اصلاح طلب خود را به........چون ممكن است در آينده راه منزل خود را نيز فراموش كرده و نزديكان خود را نشناسد.
Iran, Islamic Republic of
مجيد جان پيشگويي نكرده است !! واقعيت را گفته است . حقيقت هم تلخ است نه ؟!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این سخنان، همانند رئیس یک شرکت هرمی است که تنها راه سعادت را، عضو شدن در شرکت مورد نظر خود می داند و بس.
اما افسوس که این شرکتها طبل توخالی بود و اصلاحات نیز پوشالی.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اين آقا از صدقه سري برادر و نيز عيالش در كشور مطرح شد و به نون و نوايي رسيد و لي روزگار است ديگر چه مي شود كرد!بنده به عنوان قطره اي از اقيانوس اين ملت عزيز عرض مي كنم نه اصلاح طلبي ونه اصول گرايي هيچ كدام دردي از ملت دوا نمي كند!آنچه نياز همه گروههاست اخلاص و انگيزه خدمت است!اصول گرايي و اصلاح طلبي تا در عمل به منصه ظهور نرسد هيچ است!تنها ثمره اين شعار ستمي است كه بر سر واژه هاي عزيزي چون اصلاح طلبي و اصول گرايي مي رود و مردم اعتماد خويش به اين عبارات مقدس را از دست مي دهند!
Iran, Islamic Republic of
واقعا خنده داره!!
خوبه در انتخابات دیدیم کدوم جریان از واقعیات جامعه بی اطلاعه و دچار توهم درمان ناپذیر شده!!
دلشون رو خوش کردن به یه سری اختلاف نظرات حل شدنی اصولگراها!! بالاخره می خوان بگن ما بی شماریم!
Iran, Islamic Republic of
توهم این بابا که یک شبه به قدرت رسیده بود ده برابر موسویه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبي يعني خيانت به كشور با كمترين ميزان حساسيت ، چاپلوسي برا ي غرب به شكل زمان قاجاريه. من هر چه فكر ميكنم ميبينم در هيچ كشوري به اندازه كشور ايران خائن به مملكت در هيچ جاي دنيا به ذهنم نميرسه چرا ...
Malaysia
اين بابا اين همه گفته كه نتيجه بگيره دانشگاه ازاد بايد به ارث برسه.
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده آقای محمد رضا خاتمی مانند سایر اصلح طلبان از بی اعتمادی مردم در6 انتخابات گذشته(2شورای شهر،2ریاست جمهوری و2مجلس) به آنها کاملا مطلع اند.لذا با این ادبیات و سخنان قصد دارند وجه ی از دست رفته خود را بازیابند و یا نوعی تاکتیک فرار به جلو را در دست گرفته اند.
Iran, Islamic Republic of
زيبا بود.
اين انديشه هاي زيبا از نزديكان امام عزيز است وغير از اين هم توقعي نيست
Iran, Islamic Republic of
اینا واقعا مثل اینکه توهم دارن! آخه بنده خدا اگر توان تاثیر بر روی افکار مردم رو داشتید که الان به این فلاکت نیافتاده بودید . ما نمی گیم اصول گراها تحفه هستند اما شما اصلاح طلبا دست هر چی مزدور و نوکر غرب هستش رو از پشت بستید. می بیینم اون روزی رو که .....................
France
اقای رضا خاتمی!
قانون شکنی و اقدام به براندازی ای که سال گذشته کردید شما را در جرگه منافقین قرار داد.
جهان نیوز عزیز.مراقب باش اینها می خواهند بدون هزینه به داخل نظام برگردند....
هزینه این است که نماینده ای نخواهید داشت.نه در مجلس و نه انتخابات ریاست جمهوری آینده.
نمی شود هر بلانسبت غلطی بکنید با این مملکت فقط بخاطر اینکه چهار سال دستتان از قدرت کوتاه شده و بعد رجزخوانی هم بکنید؟زکی..
الفاتحه مع الصلوات برای جریان اصلاحات امریکایی.
من پای سخنرانی این اقا بودم هیچی بارش نیست ترسو هم هست میگفت از حمله امریکابه ایران میترسه و بخاطر این باید انرزی هسته ای متوقف بشه .این باید تو همون خونه لوکسش بشینه و حرف نزنه چون فقط ضرر میزنه به کشور
Iran, Islamic Republic of
این افراد تاریخ گذشته رو برای چی مطرح می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
تندروهای هردوجناح مزخرف هستند قربان ادم چیز فهم که به فکر این جوانهای بیکار و کرفتار باشد ...............
Iran, Islamic Republic of
.....................
ظاهرا توهم درطیف اصلاح (فساد) طلب همه گیراست
Iran, Islamic Republic of
راست است كه اصول گرايان در گذشته مانده اند اما تغييرات دائمي جريان اصلاحات به هيچ عنوان به معناي پويايي آن نيست بلكه اصلاحات كف هاي روي موج آب است كه طبيعتا با حركت موج مجبور به حركتند .
سران تشكل به اصطلاح اصلاح طلب! بدانند كه رفتني اند چون مباني ضعيف به وجود آمدن آنها و مشي خائنانه ي آنها باعث نابوديشان مي شود
Iran, Islamic Republic of
جناب ممد رضا خاتمی شما اصلاح طلب نیستید شما فرصت طلب هستید سفسطه اینجاست . نگاهی به پاسپورتت بکن ببین چند ده بار از بیت المال این ملت سفر اروپا و آمریکا و دوبی و..رفتید تو و امثال تو و آن برادرت آرمانی جز قدرت و ثروت باد آورده ندارید اسلام و انقلاب را برای هوسهای آنی و این جهانی خیلی زود فروخت از بخت بد ......................
Iran, Islamic Republic of
اينم يجور روحيه دادنه ديگه
Iran, Islamic Republic of
از کسی که سر سفره آن پدر عارف و اخلاقی بزرگ شده انتظاری غیر از این نیست
سیاست در عین اخلاق
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمایید قلیانتان را چاق کنید از دهن می افتد
Iran, Islamic Republic of
چه اعتماد به نفسی!!!! واقعا اینها مردم را چی فرض کردند؟ عمو اشتباه کردید مرزبندی با طرفداران خارج نشینتان نکردید این موضوع تمام نقشه هایتان را نقش بر آب کرد که این هم از الطاف خفیه حضرت ولی عصر است که باعث شد به دست خودتان رسوا شوید. (این مملکت صاحب دارد این را بفهمید)
Iran, Islamic Republic of
در جواب آن کسی که گفته اصلاح طلبی یعنی خیانت به ملت باید گفت پس اصولگرایی یعنی چه ؟
Iran, Islamic Republic of
بی اعتمادی مردم به اصلاح طلبان؟؟
داداش اینجا رو اشتباه اومدی! دست اولهای اصلاح طلبان مانند همین رضا خاتمی رد صلاحیت می شوند و دست اولهای اصولگرایان با رده دومی های اصلاح طلبان نبرد انتخاباتی می کنند!
Iran, Islamic Republic of
جالبه کسی از "رفتن" اصولگرایی صحبت میکند،که باید برود سالگرد فاتحه خوانی برای اصلاحات بگیرد. اصلاحات که سالهاست رفته است آقای خاتمی. همان اصلاحات آمریکایی که شما دنبالش بودید و امروزه هم بدان افتخار میکنید.
Iran, Islamic Republic of
ایشان اصلا خود واژه اصلاح طلب را نمی تواند تعریف کند. اصلاح طلب ها می خواستند چه چیزی را و با چه ابزاری اصلاح کنند.
اولین مؤلفه ای که در تعریف رفورم آمده است استفاده از روشها مدنی و دوری از خشونت است. اما جریان اصلاحات در ایران هر وقت که کم بیاورد به راحتی از روش های خیابانی و آشوب طلبانه کمک می گیرد.
Iran, Islamic Republic of
گفته است كه جريان اصلاح طلب متعادل و دلسوز است براي كه براي مردم يا امريكا و اانگليس. هسته اي را تعطيل كنيم تا براي مردم دلسوزي كنيم يا از ترس دشمن تو چاه بيفتيم
Iran, Islamic Republic of
حالا كه ديدند راه براندازي جواب نميدهد راهشان را با نفاق عوض كرده اند
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان هرچه قدر هم اختلاف داشته باشند گفتمان انقلابی دارند و اختلاف درمجلس با دولت هم خود نمود عدالت است نه مثل اصلاحات که مجلس دراختیار اقایان بود .البته موافق اختلاف زیادنیستم
Iran, Islamic Republic of
این جریان رفرمیست هستند تجدید نظر طلبند به دروغ اسم خودشان را اصلاح طلب مینامند اصلاح طلب بنویسیدبخوانید افساد طلب
اینها ادامه دهنده جریان های ماسونی هستند انها خواستند ایران را بی دین واز فرق سر تا نوک پا غربی کنند رو بازی نکردند وبه اسم ترقی خواهی ونجات مردم از استبداد قجری تئوری های غربی را نشخوار کردند وبه خرد رعیت مفلوک ایرانی دادند ولی ایرانیان اگرچه از دست استبداد عاجز واز ان نفرت داشتند ولی به این ها هم اعتنایی نکردند واین منحرفین بی هویت رضا خان قلدر را برمردم تحمیل کردند تا به زور مردم ایران را مترقی کند وحالا هم تئوریسین مشهورشان از ان دیکتاتور مستبدبرای مردم درمانده ایران وموش ترسویی برای ارباب انگلیسی اش در رسانه ملی علنا دفاع می کند وبه ان افتخار هم می کند اینها فرزندان معنوی ذکاالملک فروغی ها ومیرزا ملکم خان ها و...هستند عبارت سید ومیر جلوی اسمشان نباید توجهی کرد خدا خواست در این فتنه این از خدا بی خبران رو سیاه شدند پیش روی ملت اگر چه پیش خدا وجدشان شناخته شده بودند
Iran, Islamic Republic of
"و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون ولکن لا تشعرون"
وقتی به آنها گفته می شود در زمین فساد نکنید می گویند ما در حال اصلاحاتیم آگاه باشید که مفسدند درحالیکه نمی فهمند.
آیات 10 و 11 سوره بقره
Iran, Islamic Republic of
اشتباهات گذشته را جبران میکنند!!

حالا این دستور جین شارپه یا نتیجه دیدار داداشش با جورج سوروس؟
Iran, Islamic Republic of
در جواب تمامی مطالب؛ دوستان را به مراجعه به قرآن کریم سوره مبارکه بقره آیه 11 دعوت می کنم.
Iran, Islamic Republic of
درودی بر سید محمد رضا خاتمی یکی از پاکترین و محبوب ترین سیاستمداران دوران معاصر ایران و درود و سلام خدا بر روح پدر بزرگوارش آیت الله سید روح الله خاتمی که به حق عالمی عامل معلم بزر
اخلاق بود.
Iran, Islamic Republic of
اولین اصلاح باید در این مملکت این باشد که جلوی پارتی بازی ها گرفته شود و امثال ایشان که به واسطه همین رابطه بازی ها فوق تخصص و یا شاید تخصص خود را گرفته اند سر جایشان بنشینند و اینقدر باد در قبقب خود نیندازند.
مورچه اگر قطره اي آب تو لونه اش بيفتد مي انديشد دنيا را آب برده، اين دقيقا داستان رضا خاتمي و رفقاي ضد نظامشه، چون علي مطهري كه نفوذي اينها تو اصول گرا ها بوده ( دانسته يا ندانسته، كه خودشم اعتراف كرده معني حرف هايي را كه مي زنه نمي فهمه، اين دومي به واقعيت نزديكتره)گند زده و بيرونش انداختن حالا از اين افاضات مي كنه!
ولي به كوري چشم امثال رضا خان(رضا خاتمي) رسايي (امثال مدرس) هنوز زنده اند.
ما شاالله حزب الله
Iran, Islamic Republic of
و چون به انها گفته میشود در زمین فساد نکنیدگویند براستی ما مصلحونیم(تنها ما کار به صلاح انجام میدهیم).اگاه باشید که انها مفسدند ولی خود نمیفهمند.وچون به انها گفته شود ایمان اورید چنانکه دیگران ایمان اوردند گویند چگونه ایمان اوریم مانند سفیهان؟اگاه باشید که انها خود سفیهند اما نمیدانند/سوره بقره.ایه11و12و13/
Iran, Islamic Republic of
ایشون به حقیقت پشت و رو نگاه میکند
و
از اینکه جمله انیشتین را دزدیدی و به نام خودت ثبت کردی باید بگم
خودتییییییییییییییییییی
Iran, Islamic Republic of
درود بر نایب رئیس واقعی و منتخب مردم در مجلس ششم با رای ملیونی نه هزار نفری
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
Iran, Islamic Republic of
دوستی که در آیه قرآن در کمال بی شرمی دست برده می فرماید ما خیر خواهانیم نه در اصلاحات شماها همیشه با تحریف قرآن سعی دارید حقانیت خودتون رو اثبات کنید فقط می گم کارت خیلی بد بود
دمت گرم آقای خاتمی.واقعآ زدی به خال
ممد رضا خاتمي يه دست بوس به اصولگراهابخاطرپيشگويي قبليش بدهكارهست.4-5 سال قبل گفت اگه دولت اصولگرا كه تاره روكار اومده بود بتونه 500 سانتيفروژ نصب كنه من دستشونو ميبوسم چون معتقد بود جرات انجامش رو ندارند وبراي 5سانتيفروز التماس ميكنند.حالا اول بايد دست اصولگران رو ببوسه بعد بياد دوباره پيشگويي كنه .چقدرهم پيشگويي هاش درست درمياند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب خاتمي شما و دار ودسته اتون سرقبري گريه ميكنيد كه مرده اي درش نيست اصلاحات بروش شما قبل از آمدنش مرده بود نه حالا كه اومده و رفته بخوانيد فاتحه
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که ملت جواب شما را در 22 خرداد داد و شما را مانند سایر وطن فروشان به زباله دان تاریخ فرستاد
این شد یه خبر عالی -ممنون از سایتتان
United States
درود خدا بر یاران و نزدیکان امام خمینی
Iran, Islamic Republic of
پدر خدا بیامرزشان تا زنده بود با اعتقادات این ها مخالف بود ...
Iran, Islamic Republic of
خدا ایشان را شفا عنایت نماید
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات مرده است
Iran, Islamic Republic of
ما باولايت زنده ايم
تازنده ايم رزمنده ايم
Iran, Islamic Republic of
راستی آیا کت و شلوار کمتر از یک میلیون تومان می پوشید ؟ از صدقه سر اصلاحات بازی به عیش ونوش پرداختن هم چنین عاقبتی دارد .
تمام حرفهاش درسته فقط يه اشكال كوچيك داره اون هم اينه كه بايد جاي كلمه اصولگرايان و اصلاح طلب رو با هم عوض كنه
United States
درود بر خاندان پاک خاتمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر خاتمی بزرگ زاده، با رأی میلیونی
United States
درود بر خاندان پاک خاتمی
Iran, Islamic Republic of
این آقا توهم زده است
به نظر می آید شرایط جبه اصلاحات رانمی بیند
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی بزرگترین متقلب شماها بودید
حالا می خواهید جای اصول را بگیرید؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان صحبت نکنند بهتر است
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بهتر است عرصه سیاست را رها کند
Iran, Islamic Republic of
آقا سید
تورجدت دست از سرما بردار
Iran, Islamic Republic of
ای بابا این آقادستبردار نیست
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی
ملت ایران هنوز جفای شمارا به آنها فراموش نکردند
دوباره می خواهید سرکار بیایید برای چه
Iran, Islamic Republic of
کسی که صورتش را اصلاح می کنه و غربی تیپ می زنه صلاحیت اظهار نظر نداره
درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقایان خاتمی خدارحمت کندپدرتان را اما معلوم نیست شما چرا آن طرفی نرفتید
Iran, Islamic Republic of
جریان اصولگرایی مقدس است و تاقیامت زنده و پایدار خواهدبود
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصولگرایی که پیرو ولایت است