چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
انصاری خبر داد:

تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 414144
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در تلاش هستیم با همکاری هیئت رئیسه مجلس کمیته مشترکی بین دولت و مجلس تشکیل‌ شود تا در این کمیته طرح‌ها و لوایحی که در الویت هستند، مشخص شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به این‌‌که تعامل دولت و مجلس در سال ۹۳ در حد قابل قبولی‌ بود، گفت: این تعامل در حوزه‌هایی‌ قابل قبول بود و در برخی از زمینه‌ها باید بهتر شود‌.

وی با اشاره به همکاری خوب مجلس با دولت در تصویب لایحه بودجه سال جاری و لایحه خروج از رکود، تصریح کرد: طرح سؤال از وزرا یا تذکر به آن‌ها حق نمایندگان مجلس است و دولت بر این حق قانونی تأکید دارد ولی در سال گذشته حجم سؤالات و تذکرات به لحاظ تعداد خیلی زیاد بود و وقت زیادی از وزرا در این ارتباط گرفته شد‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که در سال گذشته حدود ۱۵۸۸ سوال از وزرا توسط نمایندگان مطرح ‌شد‌، افزود‌: از این تعداد حدود ۲۴ سؤال در جلسه علنی مجلس مطرح شد‌ و نمایندگان از پاسخ وزرا‌ در مورد ۱۱ سؤال قانع نشدند و به آنها کارت زرد دادند. در حالی که از این ۱۱سؤال‌ حدود‌ ۶ سؤال‌ خارج از وظایف وزیر مربوطه بوده است‌.

انصاری با بیان این که در سال گذشته ازسوی نمایندگان بیش از ۵ هزار تذکر به وزرا‌ داده شده است‌ به موضوع استیضاح وزیر‌ علوم نیز اشاره و تصریح کرد‌: استیضاح وزیر علوم و معرفی وزیر پیشنهادی ‌برای کسب رأی اعتماد از مجلس‌، وقت زیادی از دولت گرفت ولی دولت سعی کرد با تعامل با مجلس این موضوع را به پیش ببرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان‌‌ "دولت و ملت‌، هم‌دلی و هم‌زبانی"‌ اظهار داشت: دولت در تلاش است با برنامه‌ریزی مناسب ‌تعامل بهتر و بیشتری ‌بین دولت و مجلس ‌در سال‌ ۹۴ برقرار شود چرا که انتظار مردم از دولت و مجلس این است که با هم‌دلی و هم‌زبانی امور را بهتر به پیش ببرند‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نشست‌های مشترک دولت و مجلس در سال گذشته گفت‌: در تلاش هستیم که این نشست‌ها در سال ۹۴ تخصصی‌تر‌، هدفمندتر و موضوعی‌تر برگزار شود‌.

انصاری با بیان این که سال جاری آخرین سال فعالیت مجلس نهم است‌، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجلس نهم در اوج تجربه قانون‌گذاری است و ما در دولت در تلاش هستیم با همکاری هیئت رئیسه مجلس کمیته مشترکی بین دولت و مجلس تشکیل‌ شود تا در این کمیته طرح‌ها و لوایحی که در الویت هستند، مشخص شود و مجلس در سال ۹۴ وقت خود را مصروف‌ تصویب و رسیدگی به این طرح‌ها و‌ لوایح کند‌.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *