شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

جهانگیری ادعای خروج از رکود را تکرار کرد

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 414847
معاون‌اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت در سال جدید رونق اقتصادی را به عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت خود قرار داده است، گفت: در سال ۹۳ به لطف خدا توانستیم از رکود خارج شویم اما هنوز کافی نیست و اقتصاد ایران نیازمند رونق و رشد اقتصادی است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو در شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازدیدهای خود از طرح‌های مختلف در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهار داشت: مجموعه کارهای انجام شده خوب و پر اهمیت بود و هرکدام می‌تواند زمینه افزایش تولید و اشتغال را فراهم کند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو ، خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که چنین مرکزی در کشور راه اندازی می‌شود و اقدام بسیار مهمی است زیرا در کشور نیازمند نژادهای برتر و با راندمان بالا برای تولید شیر و گوشت هستیم.

وی با تاکید براینکه دولت در سال جدید رونق اقتصادی را به عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت خود قرار داده است، تصریح کرد: در سال ۹۳ به لطف خدا توانستیم از رکود خارج شویم اما هنوز کافی نیست و اقتصاد ایران نیازمند رونق و رشد اقتصادی است تا بتواند مشکلات تولید و اشتغال در کشور را حل کند.

جهانگیری لازمه ورود به دوره رونق را توجه به تولید داخل عنوان کرد و افزود: توجه به تولید داخلی یکی از محورهای مهم سخنان رهبر معظم انقلاب بود که باید با تلاش در این جهت، مشکل بیکاری را رفع کرده و زمینه افزایش تولید را فراهم کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید ازسوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی گفت: همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم باید از شعار سال جدید استقبال کنند و همه کسانی که به ایران علاقمند هستند باید بدانند که حل مشکلات و پیشرفت کشور جز با همدلی دولت و ملت امکانپذیر نیست.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: برای افزایش تولید داخلی نیازمند تامین بودجه و ورود بخش خصوصی به عرصه تولید هستیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم منابع مورد نیاز از حوزه‌های مختلف همچون سرمایه‌های بخش خصوصی، منابع نظام بانکی، منابع صندوق توسعه ملی و فاینانس خارجی فراهم شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حتی با استمرار تحریم‌ها، برای سال جاری به میزان قابل توجهی منابع خارجی و فاینانس در دسترس داریم و امیدوارم بخش خصوصی بتواند بیش از گذشته فعالیت داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت در قانون رفع موانع تولید، مجوز افزایش سرمایه بانک‌ها را اخذ کرده است، گفت: با تحقق این امر و افزایش سرمایه بانک‌ها، نظام بانکی از قدرت تسهیلات دهی بیشتری برخوردار خواهد شد که این امر می‌تواند زمینه افزایش تولید و فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به پایین بودن نرخ تورم نسبت به نرخ سود تسهیلات، بر لزوم کاهش سود بانکی تاکید کرد و افزود: این موضوع را حتماً در سال ۹۴ دنبال خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قصه کلاه و زانو قصه رکود و دولت ماست یعنی یا نمی دانند رکود چیست یا نمی دانند از کجا رد شده اند که حالا اسمشو رکود گذاشتند