جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۵
۴۶
با حمایت رسمی آمریکا صورت گرفت؛

حمله عربستان به یمن/ 65 کشته و زخمی/ واکنش انصارالله، روسیه، چین و ایران +فیلم

هزاران نیروی انصارالله در مرز با عربستان مستقر شدند
پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 414342
پس از بیانیه ۵ کشور عربی درحمایت از ریاست جمهوری منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، هواپیماهای عربستان دیشب به پایگاههای نظامی و مناطق غیر نظامی یمن حمله کردند.
حمله عربستان به یمن/ 65 کشته و زخمی/ واکنش انصارالله، روسیه، چین و ایران +فیلم
به گزارش جهان، صدا و سیما به نقل از شبکه العربیه گزارش داد، دستور آغاز حمله، ساعت ۱۲ به وقت ریاض توسط پادشاه عربستان صادر شده است.

هم زمان با این حملات که عملیات «عاصفة الحزم»(طوفان قاطع)علیه یمن نامگذاری شده است، سفیرعربستان در آمریکا کنفرانسی خبری برگزار کرد و از مشارکت ده کشور در این عملیات خبر داد.

کشورهای قطر، امارات، بحرین، کویت،‌ پاکستان، مغرب، سودان و اردن حمایت خود را از این تجاوز اعلام کرده اند. وزارت خارجه مصر نیزحمایت خود را از عملیات ضد یمن اعلام و تاکید کرد اگر لازم باشد با نیروهای زمینی، دریایی و هوایی از این عملیات پشتیبانی می کند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد باراک اوباما از طرح حمله مطلع بوده و دستور داده است تا از این عملیات پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی صورت گیرد.

پایگاه خبری الیمن الان گزارش داد هواپیماهای جنگی عربستان دراین حملات خانه عبد الملک حوثی رهبر انصار الله و برادرانش را هدف قرار دادند.

توفیق الحمیری عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد دو جنگنده عربستانی در خاک یمن سرنگون شده اند. وی همچنین خبرها در خصوص کشته شدن عبدالخالق الحوثی را تکذیب کرد و گفت هیچ یک از رهبران انصارالله آسیب ندیده اند.

تلویزیون یمن از کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی در حملات هوایی عربستان در شمال صنعا، پایتخت یمن، خبر داد.آمار اولیه حمله هوایی به یمن حاکی است که ۲۰ غیرنظامی کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند. منابع یمنی با اعلام کشته شدن دهها نفر در حمله عربستان به صنعاء خواستار کمکهای فوری پزشکی شده اند.


وزارت دفاع یمن اعلام کرد پاسخ تجاوز عربستان را خواهد داد. صالح الصماد رییس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: برای واکنش به تجاوز نظامی عربستان به یمن همه گزینه ها مطرح است.

در پی حملات هوایی عربستان به یمن، بهای نفت خام برنت دریای شمال بیش از سه دلار افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

منابع يمني کمکهاي فوري پزشکي را خواستار شدند


شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد :
منابع یمنی با اعلام کشته شدن دهها نفر در حمله عربستان به صنعاء خواستار کمکهای فوری پزشکی شده اند.

سعد الحريري از حمله نظامي به خاک يمن ذوق زده شد


به گزارش پایگاه خبری النشره، سعد الحریری رئیس جریان چهارده مارس لبنان که مورد حمایت عربستان سعودی است در واکنش به حملات تجاوزکارانه عربستانه سعودی به همراه چند کشور عربی به خاک یمن گفت: «تصمیم سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در دخالت نظامی در یمن تصمیم حکیمانه و شجاعانه است.»

وی مدعی شد: «دخالت ایران در یمن واکنش عربی را ایجاب می کند. مردم یمن از دخالت نظامی عربی علیه حوثی ها حمایت خواهند کرد.»

عربستان قصد دارد ۱۵۰ هزار نيروي نظامي به يمن بفرستد


شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش در خبری فوری از تصمیم عربستان برای اعزام صد و پنجاه هزار نیرو به یمن خبر داد.

عمليات نظامي عليه يمن با هدف جلوگيري ازفروپاشي اين کشور صورت


سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، حوثی ها را به جلوگیری از حل و فصل بحران در یمن متهم کرد و مدعی شد عملیات نظامی با هدف جلوگیری از فروپاشی یمن صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری النشره، عادل الجبیر حوثی ها را متهم کرد که همه تلاش های سیاسی برای رسیدن به راه حل در یمن را به شکست کشاندند و دخالت نظامی در یمن نیز با هدف جلوگیری از از هم پاشیدن کشور صورت گرفته است.

وی افزود: عملیات نظامی «توفان قاطعیت» به یک شهر یا یک منطقه مشخص محدود نمی شود. در این عملیات ده کشور حوزه خلیج فارس شرکت دارند، اما آمریکا در آن شرکت نکرده است.

عربستان سعودي آسمان يمن را منطقه ممنوعه اعلام کرد


شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد (عربستان سعودی) در چارچوب عملیات « عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) آسمان یمن را منطقه ممنوعه اعلام کرد .

عربستان سعودي از يکصد فروند هواپيما درجنگ با يمن استفاده مي کند


شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد عربستان سعودی بیش از یکصد فروند جنگنده و ۱۵۰ هزار نیرو و یگانهای دریائی برای عملیات علیه یمن بکار می گیرد.

به نوشته العربیه ۳۰ جنگنده اماراتی ، ۱۵ جنگنده بحرینی و ۱۰ جنگنده قطری در عملیات «عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) علیه یمن شرکت دارند.

انصارالله وعده داد با همه ابزار موجود به تجاوز به يمن واکنش نشان خواهد داد


محمد البخیتی، یک عضو شورای رهبری انصارالله در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد این نیروها که هدف یک عملیات نظامی بین المللی به رهبری عربستان در یمن قرار گرفته اند، مصمم هستند با همه ابزار موجود، مقابله به مثل کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از صنعا، وی گفت: «این اعلام جنگ علیه مردم یمن است، ما با آنهایی که با ما می جنگند، مبارزه خواهیم کرد».

این مقام افزود عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور در منطقه خلیج فارس به علت انجام عملیات نظامی، پشیمان خواهند شد.

وی اعلام کرد: «آنها حمله کردند، آنها این را آغاز کردند، پس آنها در برابر مردم و خداوند به علت پیامدهای (این عملیات) پاسخگو خواهند بود. این حمله، مایه شگفتی ما است و ما با همه ابرازی که در اختیار ما است، به آن واکنش نشان خواهیم داد».

پیش از این، براساس گزارش ها، البخیتی درباره وقوع یک «جنگ گسترده» که ممکن است در پی «تجاوز» عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور در منطقه خلیج فارس، در یمن آغاز شود، هشدار داد.

عربستان سعودی، همراه با اعضای شورای همکاری خلیج فارس و چند کشور دیگر، شب چهارشنبه به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی) یمن، عملیاتی نظامی را علیه حوثی ها آغاز کردند.

بنابر اعلام کاخ سفید، این عملیات با حمایت واشنگتن انجام می شود هر چند که آمریکا در اقدام نظامی مستقیم در یمن مشارکت ندارد.

هادی و دولت یمن در ماه ژانویه، در پی حمله ای به کاخ ریاست جمهوری در صنعا پایتخت این کشور، توسط حوثی ها مجبور به استعفا شدند.

هادی پس از آن اقامتگاه خود را در صنعا ترک کرد ولی مکان دقیق وی در حال حاضر نامعلوم است به طوری برخی از گزارش ها حاکی از آنست که وی در عدن است.

هزاران نیروی انصارالله در مرز با عربستان مستقر شدند


به گزارش فارس، پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از منابعی در قبایل یمنی گزارش داد که هزاران نفر از اعضای جنبش انصار‌الله در استان صعده در طول مرز عربستان سعودی مستقر شده‌اند.

این خبر ساعاتی پس از حمله هوایی عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر به مواضع انصارالله در یمن از جمله در صنعا پایتخت یمن منتشر شد.

این منبع در انصارالله گفته است که جنبش انصارالله در حال ارزیابی احتمال مقابله به مثل با عربستان سعودی است.

همچنین محمد البخیتی عضو انصارالله به اسوپتنیک گفته است که عملیات نظامی عربستان «اعلام جنگ به مردم یمن است».

به گفته بخیتی، انصارالله از تمام ابزارهای ممکن برای پاسخ به تجاوز عربستان، استفاده خواهد کرد.

در همین حال، «احمد حامد» رئیس هیئت اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که نیروهای یمنی به نیروهای عربستانی که در خاک خود و در مرز با یمن مستقر شده‌اند، اجازه نخواهد داد، وارد خاک یمن شوند.

وی هر گونه ورود نیروهای سعودی به خاک یمن را به ضرر این کشور دانست و اعلام کرد: این اقدام به سود ارتش عربستان نخواهد بود و به آنان اجازه داده نخواهد شد» که وارد یمن شوند.

این عضو هیئت اطلاع‌رسانی انصارالله با اشاره به مردم یمن گفت: مردم حساسیت زیادی به نیروهای خارجی دارند اگر وارد خاکشان شود.

لس‌آنجلس‌تایمز: اسناد مربوط به فعالیت‌های جاسوسی آمریکا در یمن به دست انصار‌الله افتاده است


به گزارش فارس، روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که اسناد اطلاعاتی نیروهای امنیتی یمن که جزئیات فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در آن‌ها تشریح شده بود، به دست جنبش انصارالله یمن افتاده است.

بنا بر این گزارش، همین امر موجب شده تا اسامی عوامل آمریکا در یمن و همچنین طرح‌های واشنگتن برای انجام عملیات در این کشور، لو برود. لس‌آنجلس‌تایمز نوشته است پیشروی‌های جنبش انصارالله یمن، «خسارت شدیدی» به شبکه اطلاعاتی آمریکا در این کشور وارد کرده است.

دو مقام آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که پس از آنکه انصارالله ساختمان‌های اداره امنیت ملی یمن در صنعا را به کنترل خود درآورد،‌ اسامی عوامل محلی آمریکا که همکاری نزدیکی با آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و دیگر آژانس‌های اطلاعاتی داشته‌اند، لو رفته است.

بنا بر این گزارش، عوامل عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن پیش از ترک ساختمان‌های دولتی برخی از اسناد سری را آتش‌ زده‌اند، اما نتوانسته‌اند تمام آن‌ها را پیش از رسیدن انصارالله نابود کنند.

مصر و اردن مشارکت خود در تجاوز نظامی به یمن را تأیید کردند


وزارت خارجه مصر امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای بر حمایت سیاسی و نظامی از تجاوز علیه یمن تأکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: مصر با نگرانی ، چند هفته است که اوضاع سیاسی و امنیتی در یمن را دنبال می‌کند و در راستای مسئولیت تاریخی خود در قبال امنیت ملی-عربی به ائتلاف دولت‌های حامی حکومت شرعی یمن پیوسته است.

همچنین وبگاه خبری «العرب الیوم» اردن، اعلام کرد اردن مشارکت در حمله نظامی علیه یمن را تأیید کرده است.

محکومیت حمله به یمن از سوی ایران


مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: توسل به اقدامات نظامی علیه یمن که درگیر بحران داخلی و مقابله با تروریسم است، موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع و گسترش دامنه بحران و از دست رفتن فرصت‌ها برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات داخلی یمن خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم تحقق توافقات ملی صورت گرفته بین احزاب و گروه‌های یمنی در اولین زمان، خواستار توقف فوری حملات هوایی و همه اقدامات جنگی علیه کشور و مردم یمن شد.

افخم با ابراز نگرانی نسبت به گسترش افراطی گری و تقویت تروریسم خاطرنشان کرد: این تجاوز نتیجه‌ای جز گسترش تروریسم و افراطی گری نخواهد داشت و نا امنی را به کل منطقه تسریع خواهد داد.

خواهان توقف عملیات عربستان علیه یمن هستیم


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) خواهان توقف فوری عملیات نظامی عربستان علیه یمن شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با العالم افزود: ما خواهان توقف فوری عملیات نظامی عربستان در یمن هستیم.

ظریف، عملیات نظامی را نقض کنندۀ حاکمیت یمن اعلام و تاکید کرد که این عملیات، نتیجه‌ای جز خونریزی نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: برای مهار بحران در یمن، همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

ظریف، با تاکید بر این که عملیات نظامی عربستان ضد یمن، برای هیچ کشوری فایده نخواهد داشت، خاطر‌نشان کرد: این عملیات، منطقه را گرفتار تنش هر چه بیشتر خواهد کرد.

روسیه خواستار توقف فوری عملیات نظامی در یمن شد


وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری عملیات نظامی در یمن شد.

در این بیانیه از «تمامی طرف‌های درگیر در یمن و متحدان خارجی آن‌ها» خواسته شده که «فورا» هرگونه اقدام نظامی در این کشور را متوقف کنند.

روسیه امروز همچنین اعلام کرد تصمیمی برای تخلیه سفارت خود در یمن ندارد. به نوشته خبرگزاری اینترفکس، «تیموفی بوکوف» سخنگوی سفارت روسیه در صنعا، گفت: «از آنجا که درخواست‌‌های بسیار اندکی از سوی اتباع روسی وجود داشته، ما برنامه‌ای برای تخلیه یا اقدامات مشابه کارکنان سفارت یا اتباع روسی که در یمن زندگی می‌کنند، نداریم.»



حمله جنگنده‌های سعودی به استان صعده


به گزارش به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، جنگنده‌های سعودی مناطق «الملاحیظ» و «رازخ» را در استان صعده بمباران کرده‌اند.

استان صعده در مرز با عربستان واقع شده و پایگاه اصلی حضور انصارالله یمن محسوب می‌شود.

سخنگوی انصارالله: حمله هوایی عربستان، به اهداف خود نرسیده است

به گزارش به نقل از شبکه الجدید، «ضیف‌الله الشامی» سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز(پنج شنبه) عربستان و متحدان این کشور به یمن، گفت: ما برای مقابله با دشمن آماده هستیم و حمله هوایی به یمن در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود ناموفق بوده است.

مخالفت روسیه، چین، ایران، عراق و سوریه


تجاوز نظامی آل سعود به خاک یمن واکنش های متفاوتی را در صحنه بین المللی به دنبال داشت. ایران این تجاوز را محکوم، آمریکا اعلام کرد که این تجاوز با هماهنگی او صورت گرفته و روسیه و چین نیز نسبت به این رویه خطرناک ابراز نگرانی کردند.

«ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق که به مصر سفر کرده ضمن رد کردن تجاوز نظامی عربستان به خاک یمن با مشارکت چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس بر لزوم حل سیاسی بحران یمن تأکید کرد.

پایگاه خبری «الیوم السابع»، گزارش داد که جعفری در پایان نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب که در «شرم الشیخ» برگزار شده بود تأکید کرد که دخالت نظامی کشورهای عربی در قالب عملیات «توفان قاطع» در یمن تنها وضعیت این کشور را پیچیده تر می‌کند و بحران این کشور باید از طریق راه‌های مسالمت آمیز حل شود.

گردان‌های حزب‌الله عراق هم با صدور بیانیه‌ای در محکومیت تجاوز نظامی عربستان به خاک یمن تأکید کرد که آزادگان جهان با سلاح و حمایت خود به جنبش انصار الله یمن یاری می‌رسانند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز با انتشار گزارشی از حملات کشورهای حاشیه خلیج فارس به یمن، آن را تجاوزی آشکار خواند.

در این گزارش آمده است: جنگنده‌های وابسته به دولت‌های خلیجی صبح امروز (پنجشنبه) با رهبری عربستان تجاوزی آشکار علیه یمن را آغاز کرده و فرودگاه صنعا و پایگاه هوایی «الدیلمی» را هدف قرار داده است.

حرکت ناوگان جنگی مصر به سمت خلیج عدن


خبرگزاری رویترز می‌گوید که ۴ فروند ناو جنگی ارتش مصر برای تأمین امنیت خلیج عدن به سمت یمن حرکت کرده‌اند.

بر اساس این خبر، ناوگان مزبور از کانال سوئز رد شده و هم‌اکنون در دریایی سرخ است.

بحرینی‌ها خواستار تظاهرات مردم علیه عربستان شدند


حزب «الوفائ اسلامی» بحرین در بیانیه خود آورده است: تجاوز دیکتاتورهای منطقه علیه یمن، دشمنی آشکار علیه یمن و انقلاب آن است.

این حزب انقلابی از مردم خواسته اغست تا فردا، راهپیمایی اعتراض آمیز علیه عربستان و تجاوز به یمن برپا کنند.

اعلام حمایت تشکیلات خودگردان فلسطین از حمله نظامی به یمن


تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای از مداخله نظامی اعضای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) و عربستان در یمن اعلام حمایت کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این بیانیه بر اهمیت پذیرش دعوت به گفت‌وگویی که شورای همکاری و ریاض به آن فراخواندند، تأکید شده و گفت‌وگوی یمنی به عنوان راهی برای تحقق منافع ملت یمن و حفظ تمامیت ارضی آن اعلام شده است.

عربستان کشورها را به قطع صادرات نفت خاورمیانه تهدید کرد


رویترز اعلام کرد عربستان هشدار داده است در صورت نزدیک شدن نفتکش‌های دیگر کشورها به بنادر یمن صادرات نفت خاورمیانه را قطع خواهد کرد.

براساس این گزارش چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام از یمن است که طی دو ماه گذشته ۴ و نیم میلیون بشکه نفت از یمن وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۱۵ درصدی داشته است.

عربستان در یمن به چه نقاطی حمله کرد؟


منابع امنیتی در یمن اعلام کردند که عربستان سعودی در حملات خود که بامداد و ظهر امروز پنجشنبه صورت گرفت، به نقاط مهمی حمله کرد.

طبق گفته این منابع، پایگاه «الدیلمی»، مواضع پلیس نظامی، کاخ ریاست جمهوری، لشگر زرهی اول و نیروهای ویژه، فرماندهی نیروهای احتیاط در صنعاء، پایگاه هوایی «العند» در لحج (جنوب) و پایگاه نظامی در صعده (شمال) هدف حملات جنگنده‌های سعودی قرار گرفته است.

بنا بر گزارش رسانه‌های یمنی، منابع مطلع در این کشور گفتند که در این حملات ۴ فروند هواپیما و مواضع پدافند هوایی وابسته به انصارالله و ارتش یمن هدف گرفته شدند.

طبق گفته مسئولی در وزارت بهداشت یمن، ۲۵ غیرنظامی در حملات عربستان کشته شدند و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند و این آمار اولیه است.

بامداد امروز ۱۰ کشور با فرمان «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دست به تجاوز نظامی علیه یمن زدند و اهدافی را در صنعا بمباران کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
إِنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّـهِ رَبِّي وَرَبِّكُم ۚ مَّا مِن دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ۚ إِنَّ رَبِّي عَلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ

به اذن الله خاندان سعود بهمان راهی میرود که صدام رفت. می دانیم که در آن هشت سال هم اینها با تامین مخارج پشت آن خبیث بودند و اینک مستقیم.

فَاصْبِرْ ۖ إِنَّ الْعَاقِبَةَ لِلْمُتَّقِينَ
قريشي
Iran, Islamic Republic of
يا ابا عبد الله
حالا بايد منتظر پاسخ يمني ها بود. اونها بر خلاف اكثر اعراب بيشتر از اينكه به فكر دنيا و خوشي هايش باشند به ايمان و اعتقاد خود پايبندند، و مثل ما ايراني ها مرگ در راه خدا را آرزومندند.
تمامی این فتنه ها در یمن و غیره حتی فتنه های اتخاباتی و کودتایی فقط برای دور کردن و سرگرم کردن مسلمانان از رژیم جنایتگر صهیونیستیست
امین
به اسرائیل حمله نمی کنید اونوقت میاید به یه کشور اسلامی حمله می کنید چون تهدیدی برای امنیت منطقست؟!
رضا
این کامنت معلومه واقعاً پرطرفدار بوده که 2 میلیارد و صد و چهل و هفت میلیون وچهارصد و هشتاد و سه هزارتا لایک خورده.
شهروند
Romania
ای کاش ملت یمن مسلح به موشکهای بالستیک و کروز بودند , و با حمله متقابل به پالایشگاه ها و چاه های نفتی این کشور شرور و تروریست پرور کمر ال سعود را می شکستند.
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
جالبه تمام کارکنان وزارت خارجه در مسافرتند و هیچکس ادعای موضعی در این مورد نداره ! آقایان دولت تدبیر ! یمنی ها هم مسلک ما هستند و اگر شیعه نبودند یا مسلمان هم نبودند و هم منطقه ای هم نبودند لااقل انسانند ! تا وقتی اینگونه به اعمال سخیف و شنیع سعودیها عکس العمل نشان ندهیم آنها گستاخ تر خواهند شد
چشاتو وا کن بخون!
فروپاشی عربستان شروع شده و به امید حق بزودی شاهد نابودی وهابیون و خاندان سعودی خواهیم بود خدا یاور و پشتیبان سربازانش در یمن باشد . امین
ترکیه منافق نیز در این حمله اشتراک دارد
امین
پاکستان رو بگو!
واقعا شرم برشون باد
شبنم
اخبار چند ساعت پیش اعلام کرد که پاکستان در این عملیات دخالتی نداره اما در این سایت ذکر شده که همکاری داره. نمیدونم کدوم درسته
اما اگه شرکت کنه قابل درک نیست
مهدی
بسمه تعالی

خدا به مبارزان یمنی نصرت عطا کند و حق سعودی های حسود و بی عقل را کف دستشان بگذارد .
....
امیدوارم عملیات یمن به فروپاشسی آل سعود منجربشه
بالاخره حمله کرد
حسین
درسته
سامان
انشاالله این سری عربستان کلا دمش چیده میشه
Iran, Islamic Republic of
جهان اخبار یمن رو خیلی دیر مخابره می کنید.
رضا
لعنت بر ملک و امیر و عمرالبشیر و سعد حریری و ... و باراک و نتانیاهو و.... شیطان
خدا ریشه ال سعود رو از روی زمین بکنه و به درک واصل بشن.
داره همه چی بدست خود آل سعود ردیف میشه.
حالا نوبت یمنیهاست که دست بکار بشن.
آمریکا و شیخ نشینهای منطقه هرکاری میکنن جواب عکس میگیرن. این خواست خداست. ظلم رفتنیه.
مهدی . ح
اینا ضرب شصت شیعیان تو انقلاب 57 ایران رو چشیدند دیگه نمیخوان اونو تو یمن تجربه کنند برای همین با تمام قوا میخوان خفش کنند
.
.
خداییش دلم میگیره وقتی به تحولات و اوضاع منطقه نگاه میکنم....
امین
Latvia
ان شاالله ظهور صاحب بسیار نزدیک است
با توجه به نشانه های ظهور و مژده حضرت صادق(ع) انصارالله پیروز می شود...
فرزان فر
ان شا الله
United States
رهبران حوثی فرار کردن رفتند عمان
مریم
نگین تو رو خدا. حوثی ها شجاع ترین مردم هستند اونا هرگز کوتاه نمی آیند. حوثی ها در زمینه حمله و تاکتیک زمینی فعالیت دارن. بالاخره زمان نشون میده که مقاومت حوثی ها بسیار بالاست.
مریم
من از دروغ های شاخدار عربستان متعجب شدم اونا تنها چیزی رو که نمی خوان ببینن "قیام مردم یمن علیه ظلم حاکمان وابسته به غرب و عربستان" هسش. واضحه عربستان از قیام یمنی ها ترسیده و میترسه این قیام از طریق مناطق شیعه نشین عربستان که اتفاقا هم مرز با یمن هست به بقیه مناطق عربستان سرایت کنه. دقیقا در اوج موفقیت انصارلله این حمله رو انجام داد. من به نسل جدید میگم که اتفاقات یمن خیلی خیلی شبیه فرار شاه پهلوی و تلاش غربی ها برای سرکوب انقلاب مردمی هسش و انشالله نتیجه همون پیروزی قیام مردمی خواهد بود البته ممکنه سالهای سال طول بکشه چون تاریخ ثابت کرده آزادی و عدالت به جز مقاومت جانانه و شهادت حاصل نمیشه. عربستان حالا داره نقش صدام رو بازی میکنه. سیاسیت ایران هم نباید در جهت سواستفاده غرب پیش بره. ایران و انصارلله اتفاقا هوشمندانه عمل خواهند کرد. نیروی زمینی انصارلله به مراتب قوی تر است. فراموش نکنیم که این حمله درست در وسط انقلاب نیمه تمام صورت گرفت و هنوز مردم باید خیلی تلاش کنند که به ثمر بشینه. انشالله که مثل انقلاب مصر لیبی و تونس به خطا نره. مطمنا مردم یمن حاضر به پذیرش امثال منصور هادی نخواهند شد چون راسخ تر هستند. انصارلله به مراتب محکم تر از رهبران انقلاب های کشورهای فوق است.
حامد
France
تو رو خدا موشک شهاب سه به یمن بدین تا این سعودی های صهیونیست رو نابود کنن
علی اکبر
عربستان به یمن حمله کرده شما چرا غصه می خورید ؟؟
لبیک یا خامنه ای
چون آدم و انسان و مسلمون و شیعه هستیم.
اگر شما یکی از این ویژگی ها رو داشتید این حرفو نمی زدید.
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.
United States
برای اینکه ما انسان هستیم
سینا
توکز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی... باید خجالت بکشی البته اگه به خدا ایمان داشته باشی مگه ادم نیسن فرض کن خودت یکی از افراد اون جامعه بودی بازم همی حرف میزدی ؟واقعا که
صد رحمت بر عبدالله فهد
Germany
صد و پنجاه هزار سرباز در مقابل پانزده مليون نفر؟؟؟!!!!

بگرد تا بگرديم ...
علی
عربستان با این اشتباه باعث نابودی کشور خود خواهد شد دولتهای عرب منطقه از ترس قدرت ایران دنمیدونن چیکار کنن اصلا عربستان چندتا نیروی نظامی داره اینقد زرمفت میزنه فتح عربستان یه صبح تا ظهر وقت سرداران ایران رو میگیره عرب تن پرور بی عرضه
حسین
اره اگه پایگاهای موشکی ناتو تو منطقه کاری نگیره دو ساعته از روی مپ حذف میشه :|
نتیجه ...
ازدیدن کودک زیرآواره مانده بسیار ناراحت شدم.امیدوارم خدای به حساب این نامردها برسد.
mohammad surveyor
مرگ بر عربستان سعودی
منتظر ظهور
شكل گيري قيام يماني ، از علائم ظهور ولي عصر ( عج ) و ياري كننده آن حضرت با همراهي سيد خراساني است . و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثين .
سبحان
عربستان حالا ایرانو هم تهدیدمیکنه زیاد قدقدمیکنه ها!1!!!1
زهرا
France
اللهم عجل لولیک الفرج
مجید از شهر ری
بسم الله الرحمن الرحیم
ملک عبدا... پادشاه قبلی عربستان بیشعور بود که زودتر دستور حمله به یمن رو نداد ، این پادشاه جدید لابد بیشتر میفهمه ، ملک سلمان خدمت بزرگی به دنیا کرد زیرا با این عملی که انجام داد گور آل سعود رو کند ، اگر تا حالا آل سعود باقی بود صبر خدا سر نیامده بود ، اما حالا دیگه صبر خدا سرآمده و نوبت نابودی آل سقوطه ، الان دیگه باید گفت آل سقوط ، بعد از آل سقوط نوبت آل یهوده .... اذا جاء نصرالله والفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا
خیلی خوب تفسیر کردی خوشم اومذ
داود ضاربی
این یمن نیروی هوائی ندارد ؟
این یمن توان موشکی ندارد؟
در واقع یمن رهبر عاقل و قاطع ندارد که با موشکهایش و هواپیماهایش خاک عربستان را بلرزاند .
پدرو
موقعی که مردم سوریه کشته میشدن چرا کسی حرفی نزد ها