پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پذیرش دو هزار پناهجوی سوری در روسیه

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 457840
دولت روسیه از افزایش صدور مجوز پناهندگی برای اتباع سوریه در این کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دولت روسیه در تازه‌ترین اعلان خود از پذیرش حدود ۲ هزار پناهجوی سوری در این کشور خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «آژانس امور مهاجرت فدرال روسیه (FMS)» اعلام کرد تاکنون حدود ۲ هزار پناهجوی سوری اجازه پناهندگی موقت در خاک روسیه را کسب کرده‌اند.

«کنستانتین رومودانُوسکی» رییس این آژانس، امروز (پنج‌شنبه) در جلسه مقامات «سازمان کشورهای مشترک‌المنافع (CIS)» در این خصوص گفت: «ما نسبت به اوضاع ناخوشایند در خاورمیانه [غرب آسیا] و شمال آفریقا بی‌تفاوت نبوده‌ایم. از زمان آغاز بحران در سوریه، شمار شهروندان این کشور که موفق به کسب مجوز پناهندگی موقت در روسیه شده‌اند، به رقمی نزدیک به ۲ هزار نفر رسیده است.»

رومودانوسکی در ادامه با اشاره به جمعیت ۱۰ میلیونی اتباع خارجی مقیم روسیه، باتوجه به آخرین آمار اعلام شده در اول نوامبر سال جاری، ۸۵ درصد از این رقم را متعلق به پناهندگان کشورهای سازمان مشترک‌المنافع CIS از قبیل ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، مولداوی و بلاروس خوانده است.

جمعیت پناهجویان سوری که در سالهای اخیر در پی تجاوز گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب و کشورهای عربی به خاک کشورشان، مجبور به ترک وطن برای نجات خانواده شده‌اند بیشتر شده است، اما در عین حال انتظار می‌رود باتوجه به افزایش پیشروی‌ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در صحنه نبرد علیه تروریسم تکفیری، شاهد سیر نزولی در روند فعلی باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *