جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۱
در مراسم استقبال از پیکرهای جانباختگان فاجعه منا مطرح شد

روحانی: از مقصران حادثه نمی‌گذریم/ لازم باشد از زبان‌اقتداراستفاده‌می‌کنیم

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 447940
رئیس‌جمهور با بیان اینکه حقیقت فاجعه منا باید از طریق یک کمیته حقیقت‌یاب روشن شود، گفت: اگر مقصر بودن مأموران در این حادثه ثابت شود، به هیچ عنوان از خون عزیزان خود نخواهیم گذشت.
روحانی: از مقصران حادثه نمی‌گذریم/ لازم باشد از زبان‌اقتداراستفاده‌می‌کنیم
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم استقبال از پیکر ۱۰۴ تن از جانباختگان فاجعه منا که در فرودگاه مهر‌آباد برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بنده مجدداً به تمام خانواده عزیز قربانیان در فاجعه منا تسلیت عرض می‌کنم و از تمام مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در این مراسم و برای استقبال از اجساد مطهر این عزیزان حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اولین قدم از اقداماتی که قرار بود دولت جمهوری اسلامی ایران انجام دهد به منصه ظهور رسید و تعدادی از اجساد پاک مطهر این عزیزان به کشور بازگردانده شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اجساد پاک و مطهر این عزیزان فردا به استان‌هایی که تعلق دارند انتقال خواهد یافت و مراسم رسمی تشییع برگزار می‌شود.

روحانی با بیان اینکه دومین اقدامی که در این راستا باید انجام شود شناسایی سایر اجساد مطهر است که با سرعت پیگیری خواهد شد، افزود: در مراحل بعد اقدامات دیگری که باید در قبال این حادثه انجام شود این است که روشن شود افرادی در این حادثه مقصر بودند یا خیر و اگر ثابت شود عده‌ای از مأموران در این حادثه تقصیر داشتند ما به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت.

روحانی تأکید کرد: زبان ما در این حادثه زبان عواطف، برادری و ادب بود و در جای لازم نیز از زبان دیپلماسی استفاده شده و اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدارش استفاده خواهد کرد.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: این فاجعه یک آزمون بزرگی برای همه یعنی دولت، ملت ایران و خانواده این عزیزان و همچنین آزمونی برای دولت عربستان و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اسلامی بود.

روحانی با تأکید بر اینکه واقعیت این فاجعه باید به طور کامل برای ما روشن شود، گفت: باید از طریق کمیته حقیقت‌یاب همه ملت‌های اسلامی باید بدانند چرا این فاجعه رخ داد و باید مطمئن شوند که در سالهای آینده چنین فاجعه‌هایی به وقوع نمی‌پیوندد.

روحانی ادامه داد: در این آزمایش بزرگ ملت بزرگ ما سرافراز بود و با صبر و متانت و همدردی‌اش و با یکپارچگی و همبستگی‌اش در این آزمون مقامات جمهوری اسلامی سرافراز بوده است.

وی با تقدیر از وزیر بهداشت برای پیگیری انتقال اجساد گفت: بنده همچنین از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که تلاش‌های فراوانی در این راستا که پیگیری زیادی داشتند تشکر می‌کنم همچنین از وزیر امور خارجه که تلاش بسیار پیگیری در سازمان ملل متحد داشت و آنچه که ما تا امروز توانستیم از برخی مسائل عبور کنیم به خاطر آن تلاش‌های پیگیر بوده است.

وی ادامه داد: بنده همچنین از پیگیری وزیر کشور بابت هماهنگی‌هایی که در این زمینه انجام داد و از رؤسای قوای مقننه و قضاییه و به ویژه همه ما از رهبر انقلاب تشکر می‌کنیم به خاطر درایتشان و به خاطر بیان مقتدرانه ایشان در این فاجعه، امیدواریم این وحدت و اتحاد و همبستگی را ما شاهد باشیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت همچنان پیگیر فاجعه خواهد ماند و نتیجه را به اطلاع ملت خواهد رساند.

روحانی افزود: در این فاجعه بزرگ باید حقیقت روشن شود و ما نیز به ملت ایران و همچنین به تمام ملت‌های اسلامی که در این فاجعه عزیزان خود را از دست دادند تسلیت می‌گوییم.

وی گفت: ان‌شاءالله خداوند مقام عالی را در آن دنیا به آنها عنایت کند، کسانی که به عنوان میهمان خانه خدا بودند و مظلومانه و با لب عطشان در این حادثه جان به جان‌آفرین تسلیم کردند و ان‌شاءالله بتوانیم در احترام به این عزیزان و پیگیری خون این عزیزان توفیق لازم را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما و وزیر خارجه که خیلی زحمت کشیدید.
اگه رهبری معظم نبود که بقول وزیر خارجه منحوس ال سعود شما اخرین نفری بودید که باید پیگیری و درباره زایران سوال می کردید.
جناب روحانی پشتیبان ولایت فقیه باش تا به مملکت اسیب نرسد
Iran, Islamic Republic of
اللهم اهلک و العن آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه
نيكتا
تازه "اگر لازم باشد"؟؟!
يعنى هنوز هم احساس لزوم نمي كنند؟؟
اعترافی است از سوی روحانی که تا کنون از زبان اقتدار صحبت نکرده، و هنوز هم احساس نیاز به اقتدار نکرده است
صدر
Iran, Islamic Republic of
واقعا که خیلی روتون زیاده خدایی اقدامات دولت و وزیر امور خارجه جواب داد !!!!!!!!!عجب اینا مردمو چی فرض کردن . حضرت اقا همانند همیشه با درایت و اقتدارشان گره گشا بودن خدا سایه ایشان را از سر ما کم نکند
عباس صفوی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی ، اگر شما واقعا خود را همدرد خانواده های جانباختگان حادثه منا می دانستید بایستی از تریبون سازمان ملل ، یعنی همان جایی که صدایتان را همه جهانیان می شنیدند در عمل به آیه شریفه "لاَّ يُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا" فریادتان را بر سر عاملین این جنایت وحشتناک می زدید .
خدا را هزار مرتبه سپاس که رهبری عظیم الشأن انقلاب نقص کار شما را جبران فرمودند و اگر بیانات مقتدرانه ایشان نبود و بنا بود با تعارف تکه پاره کردن های شما دلها التیام یابد به هیچوجه چنین چیزی امکان پذیر نبود و خود شاهد بودید بعد از فرمایشات حضرا آقابود که وزیر شما را به حضور پذیرفتند نه با صحبتهای حضرتعالی
صدق گفتار دولت كاملاَ مشخص است مثل موارد قبلي كه پيگير بودند و گل كا شتند ولي سبز نشد.
Italy
رباینده احتمالی غضنفر رکن آبادی سفیر سابق رژیم در لبنان ، چه سعودی و سازمان سیا باشد، چه موساد اسرائیل، مطلقا مساله را گردن نخواهند گرفت و علنی نخواهند کرد چون کاری خلاف است (مثل ترورهایی که موساد کرده و دلائل و شواهد کافی هم بر ارتکاب آن توسط موساد بوده ولی گردن نگرفته) و نیز در مورد لوینسون که رژیم ربودن او را گردن نمی گیرد. اطلاعات در چنین مواردی، با استفاده از تاکیتک «درز دادن» اطلاعاتی در مورد مساله یا انتشار «شایعه» گونه خبر برای پیام رساندن به طرف مقابل وتحت فشار قرار دادن آن ممکن است صورت بگیرد که بازهم مورد لوینسون را می توان مثال آورد. رژیم سوابقی دارد که نشان دهنده این است که بنا بر «مصلحت» نظام، حاظر است خادمان خود را قربانی کند یا اگر در اجرای ماموریت خود قربانی شدند، از تلافی جویی در مواردی که می تواند هزینه های بزرگی بیافریند، چشم پوشی کند.
سیاح
مقصر بودن ماموران غلط است ، آنها مأمورند و معذور
مقصر رژیم آل سعود است که طراح بستن مسیر و قتل عام حجاج بر عهده آنهاست
لازم باشد چیه !?
رهبری از موضع اقتدار حرف زدند و شما لازم باشد ۰۰۰ !?
سردار جعفری درست صحبت کرد که فرمود : سپاه آماده برخورد خشن است
mb
Iran, Islamic Republic of
اگر تشر رهبر عزيز بر آل يهود نبود هيچ كاري پيش نمي رفت و اين دولت با ديپلماسي خنده هيچ كاري در اين خصوص نتوانست انجام دهد آقاي رئيس جمهور
واقعا خسته نباشید! زحمت کشیدید! بعد از اینکه حضرت آقا اون موضع قاطع را اتخاذ کردند شما تازه میگی اگه لازم باشه از زبان اقتدار!!! استفاده می کنیم. وای مامانم اینا