پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خیز مجلس برای مقابله باپایان نامه فروشی

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 418546
رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی طرح یک فوریتی برای مقابله با پایان نامه فروشی به مجلس ارائه می شود.
به گزارش جهان، جواد هروی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تأکید بر عزم دولت و مجلس در مقابله با این پدیده شوم گفت: در روزهای گذشته جلسات متعددی را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین جلساتی با فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فنآوری داشتیم و برخی از نمایندگان مجلس هم سؤالاتی را از وزیر در این ارتباط مطرح کردند.

وی با بیان اینکه پدیده پایان نامه فروشی روز به روز در حال افزایش است افزود: این موضوع آموزش عالی ما را در معرض خدشه قرار داده است. هروی گفت: کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی برای مقابله با این پدیده در صدد برآمده است با کمک وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری طرح یک فوریتی را آماده و در آن راهکارهای برون رفت از این معضل را پیش بینی کند.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد با حرکت جمعی و خرد مشترک مجلس و دولت در روزهای اخیر تصمیم جدی در این باره گرفته شود و طرح یک فوریتی را تقدیم مجلس کنیم تا در مقابل پدیده پایان نامه فروشی بایستیم.

وی گفت: در این طرح نکات تنبیهی و تشویقی پیش بینی شده است به این صورت که رساله ها و پایان نامه هایی که بصورت صحیح و قوی تهیه شده باشد تشویق و از آنها استفاده می شود و با کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه پایان نامه می خرند و یا آنهایی که پایان نامه می فروشند و زمینه را برای فروش آن فراهم می کنند به شدت برخورد می شود.

هروی با اشاره به اینکه تاکنون قانونی برای مقابله با پایان نامه فروشی نداشته ایم ابراز امیدواری کرد با ارائه این طرح و تدوین قانون با این پدیده مقابله شود.

وی تأکید کرد: این طرح را در اسرع وقت تکمیل و به مجلس ارائه می کنیم.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا آمار دقیقی درباره میزان پایان نامه فروشیها وجود دارد؟ گفت: آمار دقیقی وجود ندارد اما مستندات حاکی است که این آمار هر روز رو به افزایش است.

هروی تأکید کرد: جلوگیری از تقلب، تنها در امور اقتصادی مهم نیست بلکه در امور علمی هم لازم است دستگاههای ذیربط برای مقابله با هر گونه تقلب علمی ورود جدی و عملیاتی کنند و فقط شعار ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *