پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

جزئیاتی درباره‌ طرح هسته‌ای کنگره

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 418645
عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با دفاع از طرح مصوب این کمیته درباره نظارت بر توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد در این طرح رای‌گیری کنگره درباره توافق تصریح نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بن کاردین جانشین رابرت منندز در کمیته روابط خارجی سنا، از طرح مصوب این کمیته درباره مذاکرات هسته‌ای ایران که پس از تعدیلهایی از سوی جمهوریخواهان و دموکراتها به تصویب رسیده، دفاع کرد.

«بن کاردین» عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مطلبی با عنوان «صدا و نظر کنگره درباره ایران» که در ستون نظرات «نیویورک تایمز» منتشر شده، از طرح مصوب این کمیته درباره مذاکرات دفاع کرد.

سناتور آمریکایی گفت: «در زمانی که کنگره در موضوعات کمی توافق می‌کنند، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای تقویت توانایی رئیس‌جمهور اوباما برای مذاکره با ایران به هم پیوستند. یک توافق دیپلماتیک قوی بهترین فرصت برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است. "لایحه بازنگری توافق هسته‌ای ایران ۲۰۱۵" که به اتفاق آرا در کمیته روابط خارجی سنا تصویب شد، راهی رو به جلو و مستقیم برای پیش بردن مسیر ایجاد می‌کند».

اشاره کاردین به تصویب طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران توسط کنگره است؛‌طرحی که ابتدائا با مخالفت و حتی تهدید وتوی کاخ سفید مواجه شد اما به دنبال ایجاد «برخی تعدیلها»، مقامات دولت اوباما از موافقت با آن تاکید کردند.

کاردین در ادامه یادداشت هم آمده است: «اگر توافق حاصل شد، کنگره آنرا بازنگری می‌کند اما لایحه به صراحت تصریح نکرده که برای آغاز(اجرای توافق) نیازی به رای‌‎گیری کنگره درباره آن است. شاید کنگره از آن حمایت یا مخالفت کند اما رای‌گیری درباره آن ضروری نیست».

سناتور هم حزبی اوباما همچنین نوشت: «کنگره عضو و بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست و به هیچ وجه این لایحه(نظارت بر توافق) این واقعیت را تغییر نمی‌دهد. این لایحه فقط فرایندی تلاشهای کنگره را ترسیم می‌کند».

قانونگذار ارشد آمریکایی در ادامه ادعاهای غربی‌ها درباره تاثیر تحریم‌ها در مذاکرات ادعا کرد: «تحریمهای کنگره ایران را به میز مذاکرات کشاند و کنگره تنها بازیگری است که می‌تواند رژیم تحریمها را به طور دائمی مهر تحریم‌ها را بردارد. این اختلاف مهمی بین توافق با ایران و دیگر توافقات مذاکره شده بر اساس اختیرات اجرایی است».

بن کاردین یادداشت را اینگونه به پایان برد: «در این موضوع مهم امنیت ملی، ما باید با صدای واحد و فراتر از خطوط حزبی حرف بزنیم و این دقیقا کاری است که ما کردیم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *