جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

موگرینی:به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌ایم

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 409744
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که به نظر می‌رسد به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک شده‌ایم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت که گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و ۶ قدرت جهانی بعد از بیش از یک دهه دیپلماسی به توافق نزدیک شده است.

روز دوشنبه و پس از پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا در ژنو یک مقام بلند پایه آمریکا از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای خبر داد و گفت که ایران و ۱+۵ به دنبال دستیابی به چارچوب‌های توافق جامع تا پایان ماه مارس هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که آیا ایران و کشورهای غربی به یک توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند گفت: «بله، ما به توافق نزدیک شده‌ایم».

موگرینی همچنین درباره تاثیر توافق هسته‌ای با ایران بر روابط اروپا با تهران نیز گفت که یک توافق می‌تواند راه را برای برقراری یک رابطه دیپلماتیک عادی باز کند.

در دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ نیز که از جمعه هفته گذشته تا روز دوشنبه برگزار شد به‌ مانند دوره‌های قبلی، بخش اعظمی از بحث‌ها به گفتگوهای بین دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در سطوح وزرا، معاونین و کارشناسان، اختصاص یافت و یک نشست جامع بین ایران و گروه ۱+۵ با حضور معاونان و مدیران سیاسی برگزار شد.

در این دور از مذاکرات مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکایی با افزوده شدن چهره‌هایی چون علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای، حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، در هتل پرزیدنت ویلسون ژنو به مذاکره با یکدیگر پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *