جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تصویب طرحی علیه اختیارات اجرایی اوباما

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 372042
جمهوری‌خواهان آمریکا با ارائه طرحی علیه باراک اوباما به مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کردند که وی فراتر از اختیارات قانونی خود عمل کرده و کنگره را دور زده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرحی را علیه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ارائه و اعلام کردند که وی از محدوده قدرت اجرایی خود تخطی کرده است.

بر اساس این گزارش، در رای گیری دو حزبی که هفت نفر موافق و چهار نفر مخالف بودند، کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که احتمالا هفته آینده در صحن علنی مجلس نمایندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا ضمن موافقت با این طرح، اعلام کرد که تصمیم دارد تا این طرح را در نشست مجلس نمایندگان آمریکا با حضور تمامی نمایندگان مطرح کند.

این طرح نیز پیشتر باعث جدال تلخی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها شده بود. این در حالی است که کمتر از چهار ماه با انتخابات کنگره در سال آینده مانده است که طی آن مشخص می‌شود کدام حزب کنترل کنگره را در دست خواهد گرفت.

در صورتی که این طرح در نشست مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب برسد، بر اقدامات باراک اوباما در اجرای قانون بهداشت درمان، تمرکز خواهد شد.
جمهوری‌خواهان مدعی هستند که اوباما فراتر از اختیارات قانونی خود عمل کرده و کنگره را دور زده است.

آنها اعلام کرده‌اند که وی برخی از وظایف پوششی قانون بهداشت و درمان را به تاخیر انداخته و چشم پوشی‌های مختلفی داشته است.

جمهوری‌خواهان در تلاش هستند که قانون بهداشت و درمان را که در سال ۲۰۱۰ به تصویب رسیده لغو کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *