شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲۲
بازوبند پهلوانی در انتظار نیروی انتظامی؛

ناجا یاعلی را گفت

سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 171072
نیروی انتظامی،  رسماً و البته مجدداً گشت های امنیت اخلاقی خود را آغاز کرد.

به گزارش جهان طرحی که درست در هنگامه ای آغاز شد که موجی از انتقادات و نارضایتی ها از عملکرد نهادهای مسئول در کشور پیرامون مقوله مبارزه با بدحجابی و مزاحمان نوامیس مردم شکل گرفته است.

در واقع ناجا همواره نشان داده است که در توجه به سرفصل های مأموریتی خود هیچ اهمالی ندارد اما نکته آنجاست که وقتی در میان نهادهای ذیربط و مسئولان امر، اختلاف نظرهایی در زمینه چگونگی برخورد با مظاهر منافی عفت در جامعه وجود دارد، طبیعیست که نقطه نظرات و انتقادات از عملکردها، سمتی را هدف می گیرد که در ویترین پاسخگویی ها قرار دارد و البته در این مسئله هم ویترین، نهاد نیروی انتظامی است.

از ناجا انتظار می رود در اجرای طرح امنیت اخلاقی قوت و همتی صد چندانی به خرج دهد که رمق و آرام از برهم زنندگان امنیت اخلاقی جامعه سلب شود.

ناجا و فرماندهان و پرسنل رشید آن، نیک بدانند که مردم بازوبندهای پهلوانی را زمانی بر بازوان آنان خواهند بست که مشاهده کنند دیگر کسی از ترس مهابت و صلابت پلیس اسلامی ما، حتی خیال بر هم زدن امنیت اخلاقی جامعه و مردم را نیز در سر نمی پروراند چه رسد به مخدوش کردن استهزا انگیز آن.

مادران جامعه ما برای کودکان لالایی دلاوری پلیس هایی را خواهند خواند که در بزنگاه های حساس ترک تازی مزاحمان نوامیس مردم، در صحنه حاضرند و هیچ مزاحمی نخواهد توانست دور از دید آنها؛ کوچه و خیابان را به محلی برای قداره زنی و عربده کشی تبدیل کند.

ناجا در طرح امنیت اخلاقی اش باید بیش از همه این نکته را مد نظر داشته باشد که طرح های در دستور کار قرار گرفته برای امنیت اخلاقی، همچون مسکن های مقطعی عمل نکند بلکه سرآغاز راهبردهایی باشند که پی در پی یکدیگر اجرا شده و در هر مرحله بهبود بهتر و بیشتری به مأموریت ناجا در امنیت اخلاقی جامعه ببخشند.

از دیگر سو، انتظار افکار عمومی و جامعه ارزشی ایران این است که ناجا از برخورد مقطعی و ارائه طرح های فصلی در این قضیه به صورت جدی حذر کند و این اطمینان را به مردم بدهد که طرح های امنیت اخلاقی پلیس کشورمان هیچگاه تعطیل نخواهد شد.

به طور قطع، مردم زمانی استدلال های ناجا را در مقابل برخی انتقادات باور می کنند که این استدلال ها باورپذیر و در عین حال ملموس باشند.

پلیس کشور باید بداند که تا آن هنگام که در سنگر هزیمت ناامنی در هر عرصه ای، خالصانه و بدون کم کاری کار کند، دعای خیر مردم خوب ایران را در کنار خود خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Ukraine
خدا قوت!
Iran, Islamic Republic of
خداوند در اين راه موفقشان كند كه پاكي را براي جامعه به ارمغان مي آورند البته بوق و كرناي بي دين ها و هوس بازها هم شروع ميشود بايد آنها را هم جمع كرد
Iran, Islamic Republic of
براتون متاسفم با اين طرز فکر که داريد از اين حرکت دفاع مي کنيد

به جاي دست به يقه شدن با مردمي که روشنشون نکرديد بايد به اونها ياد بديد که چرا بايد خودشون حجاب داشته باشند

باز روز تنها از حجاب و دين و نظام متنفر مي شوند
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت اما ای کاش مبارزه با بدحجابی جوری نباشد که نارضایتی ملت را در پی داشته باشد.
البته پارس کردن حیوانات خانگی دشمن و قصد توهین به ماموران خدوم نیروی انتظامی در این طرح خارج از انتظار نیست.
از نیروی انتظامی خواستار برخورد قاطع هستیم.
امام زمان (عج) پشتیبانتان
نیروی انتظامی حمایتت می کنیم
سلام حرکت خوبی است البته حساب شده،جلوی بعضی ها که می خواهند فضا را آلوده کنند بگیرید زیرا آنها مخربند.طرح پیشنهادی من به ناجا اینکه از عناصر تبلیغی و فرهنگی رسانه ها مانند تلویزیون کمک بگیرند واین خیلی مهم است.در آخر اینکه حریم عمومی هم باید رعایت شود این حق مردم است
United States
عالیه، ولی ای کاش زودتر به فکر اجرای این طرح می افتادید.
چرا طرح قبلی چند سال پیش انقدر شل بود و پایدار نبود؟
اگه بتونید اول مأمورای انتظامی در سطح شهر رو از نظر اخلاقی تقویت کنید ، بد نیست؛ چون بعضی از همین مأمورا خودشون نیاز به تذکر دارن.ممنون.
از ناجا مي گوييد خوب است. اما از لزوم التزام مسئولان دولتي هم به اين مسئله بگوييد و بنويسيد.
نمي شود كه ناجا بيايد پاي كار اما مثلا وزارت كشور در اين زمينه هيچ احساس مسئوليتي نكند.
Iran, Islamic Republic of
اول برن هنر پیشه ها و به اصطلاح هنرمندها (البته نه همشون!) رو بگیرن که یکی از بزرگترین عاملهای فساد و خودباختگی و غربزدگی اونان که با اون سر و وضع رقت انگیزشون عامل اشاعه ی فحشا و بی بندوباری اند.
خدا موفقشان بدارد اما تجربه نشان داده اموزشهای لازم در درست برخورد کردن و مودب بودن را به مجریان این قانون اموزش نداده اند زیرا اگر با محبت و بدون زور انجام شود تاثیر بهتری خواهد داشت اما اگر حتی کمی بد اخلاقی صورت گیرد به جای بازوبند پهلوانی یک مشت فحش به پیشانی انها خواهند چسباند....امر به معروف با زور رابطه ای ندارد و بهترین انها امر به معروف عملی است....تازه مسولانی که روز به روز به تهمت زدن عادت بیشتری پیدا میکنند و گناه عادتشان شده نمیتوانند امر کننده خوبی باشند....اول مسولان نظام و بعد مردم خود به خود درست میشوند زیرا مردم به دین فرمانروایان خود هستند
Iran, Islamic Republic of
افرین بر ناجا
Iran, Islamic Republic of
آقا شما با قاطعیت این کار رو انجام بدید. کار فرهنگی با ما
هر دو باید با هم باشد
Iran, Islamic Republic of
باز شروع شد آزار مردم
Iran, Islamic Republic of
علی یارتون.
Iran, Islamic Republic of
اميدوارم قاطعيت تو كارشون باشه ه ه ه ه ....!!!!!
امروز يكي رو گرفتن ،فردا آزادش نكنن چون بچه ي فلانيه....
ضمنا" من از سردار رادان شنيدم كه اولويت برخورد با مزاحمان نوايسه ....
سردار پس برخورد با كسايي كه بي حجابيشون واسه ما مزاحمت ايجاد ميكنه چييييييييييييي؟؟؟؟
باز هم مشكلات هميشگي. بازهم ماموران توجيه نشده. خدا خودش كمك كنه. دور مي زنيم. دور مي زنيم. دور مي زنيم. خدايا ما را از خشمت به خاطر درس نگرفتن از اشتباهاتمان در امان بدار كه مي دانيم چقدر از بنده هاي خطاکارت غضبناك مي شوى
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام :
در این چند سال اثرات کار فرهنگی را شاهد هستیم، وضعیت از نقطه بحران هم گذشته است و حضور افراد متدین در بسیاری از اماکن غیر ممکن است و آنها به دلیل هنجارشکنی بعضی، از حقوق شهروندی خود محروم هستند، مسئولین فرهنگی که کارنامه شان درجلوی چشممان است، ناجا با اقتدار به وظیفه خود عمل کند و اقدامش مقطعی نباشد.
United States
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
Iran, Islamic Republic of
این کارهای زورکی رو ول کنید . باید کار فرهنگی کرد . من با چند نفر روحانی و کارشناس صحبت کردم و همشون گفتن باید کار فرهنگی کنیم .
Iran, Islamic Republic of
اين طرح تاثيري در كاهش جرايم ندارد ولي شما براي موثر وانمود كردن آن از اين پس اخبار تجاوز فردي و دست جمعي را سانسور فرماييد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
هر کس غیر از سردار رادان در این باره حرف میزد قبول نمیکردم- در ضمن کار فرهنگی را بیشتر توضیح دهید