جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
تناقض شبکه سلطنتی انگلیس درباره حکم اعدام؛

یک بام و دو هوای BBC در مواجهه با اعدامی ها +سند

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 441973
بی بی سی فارسی که در مخالفت با اجرای حکم اعدام در حمایت از جنایتکاران از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده است، این بار در کشور افغانستان، پیگیر صدور حکم اعدام برای قاتلان فرخنده می باشد!
یک بام و دو هوای BBC در مواجهه با اعدامی ها +سند
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، رسانه های وابسته به دولت‌های غربی در طول سالیان اخیر رسما به عنوان "وکیل مدافع" مرتکبین جرائم سنگین همچون قتل، تجاوز به عنف و قاچاق مواد مخدر وارد صحنه شده و به بهانه مجازات آنها اقدام به سیاه‌نمایی درباره وضعیت داخلی ایران می کنند،

دلسوزی جریان رسانه ای دشمن و خصوصا بنگاه خبر پراکنی "بی بی سی" (BBC) برای جنایتکاران علیه بشریت در حالی است که به جای دفاع از احکام صادره برای آنها، رسانه های غربی جای مجرم و شاکی را عوض کرده و به بهانه مجازات این افراد برخوردکنندگان را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می سازند!

بر اساس این گزارش، همزمان با رپورتاژ خبری بی بی سی فارسی برای بیانیه سیاسی یک گروه مجهول الهویه حقوق بشر پیرامون آمار اعدام جنایتکاران در ایران، این شبکه در اقدامی مغایر با رویه پیشین خود، درصدد است تا قاتلان "فرخنده ملک‌زاده" در افغانستان را به پای چوبه دار هدایت کند!

فرخنده ملک‌زاده به اتهام سوزاندن قرآن در اسفند ۱۳۹۳ در مسجد شاه دو شمشیره کابل در پی حمله مهاجمین افغان کشته و سپس جسدش سوزانده شد و انتشار فیلم‌های کوتاهی از لحظات حمله به وی بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های جهان به‌ دنبال داشت.

در این میان کارمندان بی بی سی فارسی همزمان با پوشش این اتفاق در شبکه و سایت بی بی سی، با استفاده از صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی از همان ساعات اولیه انتشار فیلم قتل فرخنده به صحنه آمده و به ایفای نقش خود در دامن زدن به این ماجرا پرداختند.


در حالی که بنابر رویه ثابت بی بی سی فارسی در ادعای متضاد بودن صدور حکم اعدام با "حقوق بشر" انتظار می رفت که با صدور حکم دادگاه بدوی در افغانستان مبنی بر مجازات اعدام برای ۴ نفر از متهمان قتل فرخنده، این شبکه با دعوت از کارشناسان مختلف و نمایندگان نهادهای به اصطلاح حمایت از حقوق بشر به دفاع از این افراد و تخطئه حکم اعدام با تکرار جمله همیشگی " اعدام راه حال مناسبی برای برخورد با جنایتکاران نیست"بپردازد اما معیارهای دوگانه مسئولان این شبکه در اینجا موجب شد تا حکم به دفاع از صدور حکم اعدام و تلاش برای بالا بردن تعداد افراد محکوم به اعدام کرده و توان رسانه ای خود را برای اثبات متناسب بودن مجازات "اعدام" برای "تمام" افراد دخیل در این ماجرا به کار گرفته و عدم صدور حکم اعدام برای متهمان را در تناقض با "تلاش مقامات افغانستان برای اجرای عدالت" معرفی نماید!


برنامه "نوبت شما" چندین برنامه خود را در طول زمان بررسی پرونده متهمان
به این موضع اختصاص داده و تلاش کرد نهاد قضایی افغانستان را تحت تاثیر قرار دهد

شبکه دولتی انگلیس با انتشار گفتگوهای مختلف با خانواده مقتول و همچنین افرادی که ادعا می‌شود نمایندگان محافل حقوق بشری و فعالان مدنی هستند، صدور حکم اعدام برای این افراد را "کمتر از حد انتظار" و حتی خواستار صدور "مجازات سنگین تر" برای آنها می شود!


انتشار گفتگوهای ویژه با وابستگان مقتول و هجمه به دستگاه قضایی افغانستان


متهم کردن دستگاه قضایی افغانستان به فساد و درخواست برای "مجازات سنگین تر" از اعدام!




"فعالان مدنی" و "گروه های مدافع حقوق بشر" مجهول‌الهویه که هیچگاه مشخصات معینی

از سوی بی بی سی فارسی در معرفی آنها اعلام نمی شود، همگام با مسئولان این شبکه
برای هموار کردن رسیدن به هدف مورد نظر دارای معیارهای دوگانه جالبی می شوند!

گفتنی است در حالی بی بی سی فارسی در مخالفت با حکم اعدام در ایران برای مجرمین خطرناک نقش وکیل مدافع این افراد را بر عهده گرفته و به اجرای عدالت علیه قاچاقچیان و قاتلین و متجاوزین به نوامیس مردم حمله کرده است که هیچ گاه در اخبار خود به افرادی که به ناحق مورد ظلم این مجرمان قرار گرفته اند، اشاره ای نکرده و از لطمه ها و صدمات وارد شده بر آنها سخنی به میان نیاورده است و گویا از نظر این شبکه مجرمان خطرناک حق هرگونه جنایتی در حق دیگران را دارا بوده و جنایات آنها نقض حقوق بشر محسوب نمی گردد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *