جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
نماینده ارومیه عنوان کرد؛

پای دکل‌های دیگری هم در میان است!

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 441874
تخلفات در معاملات دکل‌های نفتی، تنها مربوط به یک مورد دکل نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایلنا، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه گفت: تخلفات گسترده‌ای در معاملات دکل‌های نفتی صورت‌ گرفته و این تخلفات تنها مربوط به یک مورد دکل موسوم به «فورچونا» نمی‌شود.

وی در مورد بازداشت «م . ش» متهم پرونده دکل نفتی و به میان آمدن اسامی دیگر در این پرونده، اظهار داشت: به هرحال این تخلفات به‌صورت شبکه‌ای انجام می‌شود و هنگامی که یکی از متهمان بازداشت می‌شود، طبیعتاً متهمان دیگر نیز یکی‌یکی لو می‌روند.

وی افزود: فراموش نکنیم تخلفات گسترده‌ای درخصوص معاملات دکل‌های نفتی صورت‌ گرفته و این تخلفات تنها مربوط به یک مورد دکل موسوم به «فورچونا» نمی‌شود و تخلفات کثیری در موارد متعدد مشابهی انجام گرفته و ان‌شاءالله این متهمان همدیگر را لو می‌دهند تا تمام تخلفات شرکت تاسیسات دریایی مشخص شود.

نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: متاسفانه کمیسیون انرژی به قوانین مربوط به ماده ۲۰۶ که در مجلس تهیه‌ شد، عمل‌ نکرد و گزارش ۱۰روزه را به مجلس ارائه نکرد و همچنین تقاضای تحقیق‌وتفحصی که برای اجرایی شدن به این کمیسیون انرژی ارسال شد، توسط این کمیسیون تایید نشد و هیات‌ رئیسه مجلس نیز برخلاف قانون از طرح این تحقیق‌وتفحص خودداری کرد.

قاضی‌پور کرد: مسئولان ذی‌ربط در وزارت نفت باید درخصوص ۲ دکلی که در شارجه توقیف‌ شده، توضیح بدهند که چرا دکل‌های خودمان بلااستفاده مانده‌است؟ باید روشن شود، چه کسانی از اجاره دکل‌های خارجی سود می‌برند. متاسفانه افراد سودجو از سفره‌ای که به دلیل عدم نظارت وزارت نفت به دلیل تحریم‌ها پهن شده‌بود، سوءاستفاده کرده‌اند که شرح آن یک کتاب ۱۰هزار صفحه‌ای خواهدبود.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط در وزارت نفت دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند و مسئولان وزارت نفت فعلی نیز به‌دلیل عدم پیگیری تخلفات گذشته و همچنین جلوگیری نکردن از ادامه اجاره دکل‌های نفتی و تخلفات دیگری که کماکان ادامه دارند، پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
احسنت بر اقاى قاضى پور. انشالله هر چه زودتر طاهرى مطلق هم بازداشت شود و خيلى از موارد روشن شود.
هیچ کس بخاطر این دزدی ها و رشوه گیری ها مجازات نمی شه پس لطفاً اعلام هم نکنید تا فکر مردم آزرده نشه