سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

آغاز عملیات آزادسازی شهر تکریت+تصاویر

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 410373
با مشارکت بیست و هفت هزار نظامی عراق عملیات آزادسازی تکریت از سه محور آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، ارتش عراق با بیست و هفت هزار نیرو عملیات آزادسازی شهر تکریت را با فرمان «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از سه محور آغاز کرد.

این عملیات باعث تغییر در موازنه قدرت خواهد شد. بیست و هفت هزار نظامی عراق در عملیات آزادسازی تکریت حضور دارند و این نیرو‌ها ادغامی از نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و نیروهای عشایری در استان صلاح الدین هستند.

این عملیات در حوزه جغرافیایی نه هزار کیلومتر مربعی از سه محور آغاز شده است. محور نخست در شمال سامراء به فرماندهی بسیج مردمی، محور دوم از شهر العوجه به فرماندهی نیروهای مبارزه با تروریسم و محور سوم از پایگاه هوایی اسپایکر در جنوب تکریت به فرماندهی مشترک ارتش و نیروهای امنیتی است.

در صورتی که این عملیات به موفقیت برسد نود درصد از استان صلاح الدین از حضور عناصر تروریستی داعش پاکسازی و حضور این تروریست‌ها به استان‌های نینوا و الانبار محدود خواهد شد.

هم اکنون نبردهای سنگینی در هر سه محور جریان دارد و نیروهای عراقی در الناعمط منطقه‌ای در حد فاصل تکریت و طوز با تروریست‌های داعش درگیر شده‌اند. این احتمال نیز وجود دارد که بزودی محور چهارمی برای پاکسازی منطقه گشوده شود.

در عین حال پس از بار‌ها هشدار نیروهای امنیتی به اهالی مناطقی که عملیات در آن جریان دارد، برای ترک خانه‌های خود، واحدهای توپخانه ارتش عراق، آتش سنگینی را بر روی مواضع داعش در شهر تکریت گشودند که طی گزارش‌های اولیه دریافتی ۹ مقر و مرکز تجمع نیروهای داعش منهدم شد.

این آتش باری ساعتی پیش همزمان با شروع عملیات انجام شد که گفته شده تعداد زیادی از نیروهای داعش در این مقر‌ها کشته شده‌اند.

نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی توانستند در اولین گام، محله الطین و منطقه البوعبید در شمال و غرب تکریت را آزاد کنند. برخی رسانه‌های عراق هم از فرار گسترده تروریستهای داعش از تکریت خبر داده‌اند.



























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *