چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

طلاي سنگين وزن جهان به ايران رسيد

يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 136170
وزنه‌بردار دسته فوق سنگين تيم ملي ايران در مجموع حركات يك ضرب و دو ضرب توانست عنوان قهرماني مسابقات جام جهاني 2010 را به دست آورد.

به گزارش فارس، در آخرين روز رقابت‌هاي جهاني، عصر امروز در دسته فوق سنگين وزنه‌برداران به روي تخته رفتند.

بهداد سليمي، نماينده ايران در اين دسته در حركت يك‌ضرب در بار اول وزنه 203 كيلوگرم را بالاي سر برد و در بار دوم وزنه 208 كيلوگرم را مهار كرد، اما در بار سوم موفق نشد وزنه 211 كيلوگرم را بزند و به مدال نقره حركت يك‌ضرب دست يافت. يووگني چيگيشف از روسيه با مهار وزنه 210 كيلوگرمي به مدال طلاي اين حركت دست يافت و آرتن بوداچين از اوكراين با مهار وزنه 205 كيلوگرمي مدال برنز را به خود اختصاص داد.

سليمي در حركت دوضرب در بار اول وزنه 241 كيلوگرم را مهار كرد و در بار دوم وزنه 245 كيلوگرم را بالاي سر برد. وي در بار سوم وزنه 247 كيلوگرم را نتوانست مهار كند و به مدال نقره حركت دوضرب رسيد. اشنايدر از آلمان با مهار وزنه 246 كيلوگرم به مقام نخست اين حركت رسيد و جون از كره‌جنوبي با مهار وزنه 242 كيلوگرم به مدال برنز دست يافت.

سليمي در مجموع با مهار وزنه 453 كيلوگرم به مدال طلاي دسته فوق سنگين دست يافت.
اشنايدر در مجموع با 440 كيلوگرم به مدال نقره رسيد و آرتن بوداچين از اوكراين نيز با 440 كيلوگرم و به علت وزن بيشتر به مدال برنز رسيد.

سجاد انوشيرواني، ديگر نماينده ايران در اين دسته در حركت يك‌ضرب در بار نخست نتوانست وزنه 185 كيلوگرم را مهار كند، اما در بار دوم اين وزنه را بالاي سر برد. وي در بار سوم وزنه 191 كيلوگرم را مهار كرد و توانست در اين حركت در بين يازده ورزشكار به مقام هفتم دست يابد.

انوشيرواني در حركت دوضرب نيز در بار اول در برابر مهار وزنه 228 كيلوگرمي ناكام بود، اما بار دوم اين وزنه را بالاي سر برد و در سومين حضور خود روي تخته، وزنه 235 كيلوگرم را مهار كرد و در حركت دوضرب به مقام چهارم رسيد.

انوشيرواني در مجموع با مهار وزنه 426 كيلوگرم به مقام پنجم دست يافت.
هفتاد و هشتمين دوره رقابت‌هاي وزنه‌برداري بزرگسالان جهان از 25 شهريورماه در آنتاليا تركيه آغاز شد و تيم ملي ايران در اين دوره از رقابت‌ها با 7 نماينده شركت داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *