جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۱
درخواست انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان از دولت

دولت با عقد پیمان های پولی، بهترین راه کاهش وابستگی و مدیریت اقتصادی را اجرایی کند

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 396172
اگر مبادلات با پول دوجانبه و چندجانبه انجام پذیرد، تسویه ی دیون نیز به راحتی و به صورت دوجانبه یا چندجانبه انجام می پذیرد و لذا علاوه بر رفع شر و سلطه ی ظالمانه ی دلار و یورو، هزینه ی مبادله نیز به شدت کاهش پیدا می کند.
دولت با عقد پیمان های پولی، بهترین راه کاهش وابستگی و مدیریت اقتصادی را اجرایی کند
به گزارش جهان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با صدور بیانیه ای از دولت خواستند تا با عقد پیمان های دو جانبه و چند جانبه ی پولی ،به مثابه بهترین راه کاهش وابستگی و مدیریت اقتصادی، در جهت عبور از مانع تحریم ها و جلوگیری از اثرپذیری از آن تلاش کند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً

خداوند برای کافران بر مؤمنان راه تسلطی قرار نداده است. (نساء: ۱۴۱)

اکنون که جمهوری اسلامی ایران به مثابه پرچمدار مبارزه با استکبار در جهان سر برافراشته و با تمسک به آیین حیات بخش اسلام در پی فروریختن طاغوت های زمانه است، استناد و استفاده از آیات قرآن، سیره ی معصومین و نصایح مقام معظم رهبری راه را برای دولتمردان روشن خواهد کرد .

در این راستا توجه به چند نکته ضروری بنظر می رسد:

۱- از خصوصیات اقتصاد مقاومتی، ارتباط با دنیای خارج، نه به‌صورت یک‌طرفه و تسلط اجانب و بیگانگان بر ما، بلکه یک ارتباط برمبنای بده‌بستان منطقی با هدف خودکفایی و شکوفایی توان داخلی و در نهایت صرفه‌جویی ارزی است، در این الگو، شاخص ها باید به گونه ای طراحی شود که در عرصه ی بین المللی و در کشاکش با اقتصاد جهانی بیش از تأثیرپذیری، تأثیرگذار باشد، ولی نباید از آن آسیب ببیند.

همچنین در این الگو ،ارتباط با دنیای خارج برمبنای بده بستان منطقی تنظیم می شود. بدین ترتیب که این رابطه یک طرفه و ناشی از ضعف نیست، بلکه براساس استعداد و توان داخلی تقسیم کار بین المللی اقتضای برقراری ارتباط با دنیای بیرون را برای هر کشور ایجاب می کند. ثانیاً این نوع اقتصاد برپایه ی خودکفایی و شکوفایی توان و استعدادهای داخلی و بالفعل کردن بنیان تولید استوار است. از ترکیب دو دسته اقدامات، یک راهبرد مشخصی در اقتصاد مقاومتی استحصال می شود و آن کسب قدرت چانه زنی در اقتصاد جهانی با تکیه بر امتیاز تولید داخل است؛ به طوری که با استفاده از این تولیدات در رابطه با سایر کشورها، کشور از حالت چانه پذیری خارج می شود و از محدودیت ها و تحریم های احتمالی نیز در امان می ماند.

۲-دولت جنایتکار آمریکا با سیطره ی پول دلار بر اقتصاد جهانی بعد از کنفرانس برتن وودز، پایه های دزدی منابع کشورها را برای خود میخکوب کرد و در دهه ی گذشته، اروپا نیز برای رفع این سیطره، به اقدام مشابهی دست زد و منطقه ی یورو را با پول واحد برای خود تعریف کرد و در رتبه ی دوم چاپیدن ثروت های ملل قرار گرفت. امروز هر دلار آمریکا که در دستان هر شهروندی قرار دارد، نشان دهنده ی بدهی آمریکا به اوست. بنابراین بزرگ ترین بدهکار دنیا آمریکا و سپس جامعه ی اروپاست.

در چند دهه ی گذشته، کار آمریکا چاپ کاغذ بی پشتوانه (دلار) و صدور آن به کشورها و در عوض غصب ثروت های آن ها، اعم از کالاها، انرژی، خدمات و اشیای قیمتی بوده است. به همین دلیل، این دزدی است که تراز تجاری آمریکا همیشه منفی است و بیش از ۷ تریلیون دلار بدهی انباشته دارد، ولی هیچ گونه احتیاطی بابت کاهش هزینه های نظامی و وارداتی در دولت و کنگره مشاهده نمی شود، زیرا صدور کاغذ دلار مشکل این کشور را حل می کند.

۳-یکی از بزرگترین عامل اثر پذیری از تحریم ها هم اکنون همین وابستگی به منطقه ی یورو ودلار است، حال آنکه کشور ما می تواند تقریباً تمام نیازهای خود را از بازارهای دیگر تأمین کند، مشروط به اینکه با ارز دیگری معامله نماید. اگر مبادلات با پول دوجانبه و چندجانبه انجام پذیرد، تسویه ی دیون نیز به راحتی و به صورت دوجانبه یا چندجانبه انجام می پذیرد و لذا علاوه بر رفع شر و سلطه ی ظالمانه ی دلار و یورو، هزینه ی مبادله نیز به شدت کاهش پیدا می کند. اصولاً مبادرت به پیمان های دوجانبه یا چندجانبه ی پولی به سان رانندگی در راه امن دیگری بدون عوارض سلطه و هزینه های تسویه ی دیون و خروج از بزرگراه استعماری دلار و یورو و گریز از پرداخت حق توحش و سهم ارباب به آمریکای جنایتکار و اروپای واحد خبیث است.

حال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان از دولت محترم تقاضا دارد توجه و عنایت هرچه بیشتر خود را به عقد پیمان های دو جانبه و چند جانبه ی پولی ،به مثابه بهترین راه کاهش وابستگی و مدیریت اقتصادی مبذول داشته و گزارش این اقدامات را به مردم و دانشگاهیان عرضه دارد ،چرا که فروپاشی آمریکا، به سیطره‌ی دلار بر اقتصاد جهانی، گره خورده است و همین که این سیطره، بر هم بخورد و این گره، پاره شود، آمریکا، به مثابه قالب یخی که در گرمای تابستان، آب می‌شود، نیست و نابود خواهد شد.

باشد که نصایح دلسوزانه ی دیدبانان بیدار جامعه مورد توجه و عنایت دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

ان شاء الله
و السلام من اتبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پدری که پسرکاکل زریش سال 76 خودکشی کرد
خداوند امثال این دانشجویان را زیادکند که احساس مسئولیت میکنندوبه وظیفه شرعیشان عمل میکننددردوبلای این دانشجویان برسرآدمهای غرب زده و اباحی مسلک بخوره بخصوص افراد بی عرضه ای که پست و مقامی احرازکرده اند و اساسا هر را از بر تمیزنمیدن و با وقاحتی مثال زدنی برکرسی مسئولیت تکیه زده اند و آب به آسیاب شیطان بزرگ میریزند
ارغوان
دولت عامدانه به مقوله اقتصادمقاومتی...
مهردادبابصیرت
ملت ایران میدانید ازپشت خنجر زدن یعنی چه یعنی در راستای تامین منافع امریکاوغرب و صهیونیست ها تلاش کردن
این دانشجویان فعال در دولت گذشته که اقتصاد کشور با خاک یکسان شد کجا بودند؟!
فرامرز
بازم که قرصات رو نخوردی
Iran, Islamic Republic of
اون موقع در دبیرستان بودند!
اما بعید می دونم گوش شنوایی باشه
علي
مسلما آقايان اگر خودشان ندانند مشاورانشان ميدانند و حتما اين گفته بعضي از مسئولان را شنيده‌اند كه 80% مشكلات مربوط به تحريمها نيست و به مديريت ضعيف آقايان برميگردد!! ...
مصطفي
Russian Federation
معادلات اقتصادي زير مجمعوعه يا تابعي از تحولات سياسي و اقتصادي است.
اينكه عربستان در قيمت نفت تاثير گذار است،جزئي از برگ هاي برنده عربستان است و ساير كشورها نبايد انتظار داشته باشند كه عربستان طبق منافع آنها عمل كند،گرچه همه كشورها عضو اوپك با حفظ توليد فعلي موافق بودند زيرا از منظر آنها فروش بيشتر،سود بيشتري دارد.
و اما اصل كاهش قيمت نفت بعد از تمديد مذاكرات هسته اي ايران و 1+5 رخ داد زيرا بازار احساس آرامش نسبتا طولاني مدت كرد و همچنين تقاضاي چين و آمريكا براي خريد كم شده بود و درنتيجه با عرضه كافي ،هيجانات خريد نفت فروكش كرد.
اگر ايران تمديد را نمي پذيرفت بحران در بازار ايجاد مي شد و قيمت بالا مي رفت.
نگاهی دیگر ؛ به مناسبت سالروز استقلال امارات متحده عربی
هفت درس بزرگ امارات
....
غزل
خوب بود اما مطالب مورد نیازراپیدانکردم