پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۵

زیباکلام از قالیباف عذرخواهی کرد

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 436771
صادق زیبا کلام که طی نامه‌ای خطاب به شهردار تهران نسبت درباره طرح گرافیکی «خون‌های آلوده» انتقادات تندی مطرح کرده بود،‌ از قالیباف عذرخواهی کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ سفر فابیوس نخست وزیر فرانسه به تهران موجی از انتقادات را در فضای مجازی و رسانه‌ها به شکل‌های مختلف را به همراه داشت؛‌ در حالی که از به نمایش درآمدن فیلم مستند نامور،‌ فیلمساز جوان کشورمان جلوگیری به عمل آمد طرح گرافیکی این برنامه به‌دلیل حساسیت این موضوع و نگرانی عمده مردم در خصوص حضور وزیر امور خارجه فرانسه که یکی از متهمان پرونده انتقال خون‌های آلوده به ایران است، در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های موبایلی قرار گرفت و بازنشر داده شد.

در این بین روزنامه شرق در صفحه اول خود با انتشار این طرح گرافیکی مدعی شد شهرداری در راستای مخالفت با دولت اقدام به نصب بیلیوردهای فرش قرمز کرده در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده بود! صادق زیبا استاد دانشگاه و از کسانی که ید طولایی در انتشار نامه‌های سرگشاده دارد! در نامه‌ای خطاب به قالیباف شهردار تهران انتقادهای تندی نسبت به بیلبوردهایی که هیچ‌گاه نصب نشد، مطرح کرد.

بعد از تکذیب شهرداری و مشخص شدن این ادعای کذب، سردبیر روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «شرط انصاف» از شهرداری تهران عذرخواهی و اعلام کرد:

« شرق از ابتدای انتشار به‌عنوان روزنامه‌ای مستقل و دارای تفکر اصلاح‌طلبی، همواره سعی در پوشش حرفه‌ای رویدادها داشته و البته اذعان دارد در این مسیر از خطا و اشتباه مصون نیست».

مدیریت و تحریریه «شرق» بر این باورند که اگر در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی- با همه تلاش‌ها در جهت پوشش حرفه‌ای و دقیق رویدادها- تغافلی رخ داد که متأثر از شتاب ذاتی کار خبر است، براساس اصول حرفه‌ای و اخلاقی، ملزم به جبران خطا و پوزش از مخاطبان هستند. در همین راستا «شرق» روز پنجشنبه در مطلبی با عنوان «شهرداری مشغول کار است» بدون تحقیق کافی، خبر نصب بیلبورد علیه سفر وزیر خارجه فرانسه توسط سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران را دستمایه گزارش خود قرار داد که متأسفانه صحیح نبود.

تصویر مورد استناد این گزارش، پوستر چاپ‌شده توسط یکی از فرهنگسراهای تهران بوده که از سوی برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده و نصب بیلبوردهایی با همین مضمون به شهرداری تهران نسبت داده شده بود. شرط انصاف این است که ضمن اذعان به قصور خویش در تحقیق کافی برای صحت خبر، به مخاطبان محترم اعلام کنیم که گزارش یادشده دارای ایراد محتوایی در صحت و دقت داده‌ها بوده است. به این وسیله بابت رخ‌دادن این خطا از مخاطبانی که به «شرق» اعتماد دارند و همچنین مدیریت شهرداری تهران پوزش می‌خواهیم.»

صادق زیباکلام نیز با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود از قالیباف عذرخواهی کرد و گفت:

با سلام و تهیات، در خصوص نامه سرگشاده مورخ ۸ مردادماه به آن مقام منبع، در فقره بیلبورد «فرش قرمز» اشتباهی رخ داده که بدین وسیله از بابت آن از جنابعالی پوزش می‌طلبم.بنده آن تصویر را در صفحه اول روزنامه شرق دیدم و تصورم آن بود که بیلبورد جدیدی از شهرداری می‌باشد؛ اما ظاهراً موضوع آن تصویر کاری هنری می‌بوده و ارتباطی با بیلبورد نداشته، از این بابت بنده از شما پوزش می‌طلبم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
مشکل شما اصلاح طلبها اینه که

خود گوئئی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی

روزنامه هاتون دروغ مینویسه، بعدش امثال این آقا خط رو میگیرن و یا علی، طوری شانتاژ میکنن که خودشون هم باورشون میشه که راسته!
چرا انقدر زیبا کلام رو بزرگ میکنید؟
مگر ارزش هم دارد این آقا
Iran, Islamic Republic of
البته نامه دکتر زیباکلام مفصل تر بود که شایسته بود شما هم شرط انصاف را رعایت کرده و کلی آنرا درج می کردید.
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!
آخه چرا؟!
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
البته عاقل نباید کاری کند که پشیمانی به بار اورد نه اقای زیبا کلام هفت رنگ