پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
حجت الاسلام فاطمی‌نیا:

رفتار ما بعد از حج باید تغییر کند

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 436573
کعبه برای این است که به یاد خدا دور آن بچرخی و وقتی آمدی دور خدا بچرخی. باید رفتار ما بعد از حج تغییر کند نه اینکه بعد از چهل حج به محض اینکه اسم طرف را ببرند خانواده‌اش بر خود بلرزد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در ادامه اولین روز هفتمین دوره آموزشی توجیهی کاروان نور، نکات بهداشتی ویژه قاریان، توسط دکتر رضیعی برای اعضای کاروان بیان شد.

پس از آن، اعضای کاروان نور در مسجد جامع اُزگل، مهمان حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا بودند.

وی با ذکر خاطراتی از مرحوم نقشبندی گفت: مرحوم نقشبندی از نظر قدرت صدا از نوادر روزگار بود. به یاد دارم در محفلی بودیم برق رفت، وی آنچنان با تلاوت کرد که با زمانی که برق بود و سیستم صوتی کار می‌کرد چندان تفاوت نداشت.

وی با اشاره به ارادت مرحوم نقشبندی به اهل‌بیت(ع) گفت: یک‌بار مرحوم نقشبندی در جایی آرام به من گفت: بیا برویم قدم بزنیم، من یک کتاب صحیفه سجادیه به وی دادم و او مدام به فراز‌های کتاب نگاه می‌کرد و ما شاء الله می‌گفت. دو کتاب دیگر هم در این زمینه به وی دادم و بعد از آن ارتباط ما بسیار نزدیک شد. نقشبندی به اهل‌بیت(ع) ارادت داشت و او هم مانند محمد صدیق منشاوی شیعه ۱۲ امامی است.

فاطمی‌نیا عبد‌الباسط را هم محب اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: من دوستی در نجف دارم که هنوز هم زنده است. وی می‌گفت: هنگامی که عبدالباسط تلاوت معروف حشر و تکویر را در عراق خواند من حضور داشتم. وی قبل از تلاوت به من گفت: برای این تلاوت متوسل به موسی‌ بن جعفر(ع) شدم.

این استاد اخلاق علم تجوید را علمی بزرگ دانست و گفت: من در تجوید شاگرد میرزا جواد آقای تبریزی بودم. با دو سال حضور در جلسات ایشان دریافتم که تجوید علم بزرگ و مهمی است.

وی با اشاره به اعجاز تلاوت گفت: برخی قدر تلاوت را نمی‌دانند، برخی از تلاوت‌ها مانند سوره هود مصطفی اسماعیل بیمار را شفا می‌دهد و یا صدای محمد رفعت صدایی بهشتی است و آوای این استاد فراتر از این حرفهاست که بگوییم حجاز خواند یا رست، تلاوت وی انسان را مات و مبهوت می‌کند.

فاطمی‌نیا ارادت شیعیان به اهل بیت(ع) را سبب ارتقای آنها در علوم قرآن دانست و گفت: من سال‌ها کتب مختلف تفسیری را خوانده‌ام نکاتی که در المیزان است در هیچ کتابی نیست و این‌ها به خاطر محبت اهل بیت(ع) است.

وی با آرزوی موفقیت برای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی در ایام حج گفت: شما‌ها همگی استاد و روشن هستید بروید و تلاش کنید که مبلغ قرآن و اسلام باشید، در این ایام انسان‌های زیادی هستند که ضجه می‌زنند و لبیک می‌گویند اما حاجی واقعی کم است، شما سعی کنید از ضجه زنندگان نباشید. خداوند همه جا هست کعبه برای این است که به یاد خدا دور آن بچرخی و وقتی آمدی دور خدا بچرخی. باید رفتار ما بعد از حج تغییر کند نه اینکه بعد از چهل حج به محض اینکه اسم طرف را ببرند خانواده‌اش بر خود بلرزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *