سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ساکت ولي پر سر و صدا!

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 355276
ليگ برتر هم بعد از پشت سر گذاشتن فصلي عجيب و غريب با قهرماني سرخپوشان اهوازي به پايان رسيد تا حالا ديگر فوتبال ايران فارغ از مسائل باشگاهي خودش را آماده حضور در مهمترين ميدان ورزشي دنيا يعني جام جهاني کند.
به گزارش جهان به نقل از نود، ليگ برتر هم بعد از پشت سر گذاشتن فصلي عجيب و غريب با قهرماني سرخپوشان اهوازي به پايان رسيد تا حالا ديگر فوتبال ايران فارغ از مسائل باشگاهي خودش را آماده حضور در مهمترين ميدان ورزشي دنيا يعني جام جهاني کند.

فصل بازي‌هاي باشگاهي درون زمين تمام شد، اما تازه چند وقتي هست که فصل بازي‌هاي بيرون از زمين شروع شده است، بازي‌هايي از قبيل تغيير مديران عامل و اعضاي هيات مديره دو باشگاه آبي و قرمز تهراني که اتفاقاً از بد يا خوب ماجرا هميشه حساسيت و حرف و حديث‌هاي فراواني هم در پي خود داشته است.

کاري به آبي ها نداريم، سوت شروع بازي آنها هنوز به شکلي رسمي به صدا در نيامده است، اما اين ماجرا براي پرسپوليس فرق دارد. تقريباً از سه ماه پيش بود که رويانيان مدير عامل سابق اين باشگاه بعد از کشمکش‌هاي فراوان بالاخره استعفا داد تا کرسي مديريتش به علي پروين برسد و اين درست همان شروع بازي بود، از همين موقع بود که مديران وزارت نشين بدون پوشيدن شورت ورزشي وارد ميدان شدند و شروع کردند به بازي کردن با سرنوشت پرطرفدارترين تيم باشگاهي اين مملکت، از پيشکسوتان و مديران و بازيکنان بگير تا هواداران بينوا که دستشان به هيچ جا بند نبوده و نيست درگير بازي آقايان شدند. باز هم بازي خصوصي کردن دو باشگاه مردمي شروع شد.

بازي‌هاي مالي و رياستي آقايان ادامه داشت و در روزهاي آخر با انتشار آن ليست کذايي که هنوزم معلوم نيست واقعي بود يا نه به اوج خودش رسيد تا اينکه بالاخره ليگ با نايب قهرماني سرخپوشان به پايان رسيد و آنها صاحب يکي از سهميه‌هاي فصل بعد ايران در ليگ قهرمانان آسيا شدند. از فرداي اتمام ليگ صحبت‌ها براي مشخص شدن مديرعامل و اعضاي جديد هيات مديره آغاز شد، يک بازي جديد آن هم در حالي که ابتدا قرار بود چند روز پيش از هفته آخر ليگ يعني در تاريخ بيست فروردين پرسپوليس به بخش خصوصي واگذار شود، اما فصل تمام شد و حالا هم چند روزي از آن تاريخ گذشته است اما انگار نه انگار و تازه آقايان به دنبال انتصاب خدم و حشم جديد نيز هستند.

نکته جالب اينجاست که پيش از سال نو علي پروين و شرکا در باشگاه پرسپوليس توانستند يک اسپانسر جديد براي تيمشان جذب کنند، اسپانسري که به خاطر وتوي مديران وزارت نيامده رفت، آن هم صرفاً بخاطر اينکه دوستان دولتي ما معتقد بودند تيم قرار است واگذار شود و نفر بعدي که تيم را تحويل مي گيرد خوش بايد اسپانسر را انتخاب کند حالا اما اين برادران عزيز فارغ از اين حرف و سخن‌ها در به در در پي پيدا کردن يک مديرعامل جديد براي صندلي رياست باشگاه پرسپوليس هستند، صندلي‌اي که در تازه ترين اخبار رسيده از وزارت به آقاي محمدرضا ساکت، مديرعامل پيشين باشگاه سپاهان اصفهان پيشنهاد شده است.

نکته بازي اين عزيزان در همينجاست، چرا ساکت ولي آنقدر پر سر و صدا؟ اگر بنا بر خصوصي سازي است که خوب ديگر وزارت نبايد کسي را براي مديرعاملي انتخاب کند و مثل همان جريان اسپانسر فراري داده شده بايد بگذارد تا خود نفرات خريدار باشگاه فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند، اما اگر تصميم به خصوصي سازي نيست، پس چرا آقاي ساکت بايد انتخاب شود؟ يعني پرسپوليس با اين همه پيشکسوت که همگي هم مدعي هستند يک نفر را ندارد که لياقت نشستن بر روي کرسي مدير عاملي را داشته باشد؟ شايد هم آقايان نمي‌خواهند به خودشان زحمت بدهند.

وقتي که مردان تحصيلکرده و بزرگي مانند دادکان، عابديني، انصاري فرد، زادمهر، کاشاني و کلاني که از دست بر قضا خودشان فوتبالي و پيشکسوت اين باشگاه هم هستند وجود دارند، چرا بايد يکي مثل محمدرضا ساکت بيايد و در پرسپوليس جلوس کند و مديريت امور را در دست بگيرد؟ در اينکه کارنامه مديريتي ساکت در سپاهان پر از نمره هاي درخشان است و او مديري لايق و کاربلد است شکي نيست، اما از اين نکته نبايد غافل شد که چرخاندن باشگاه پر طمطراق و لبريز از حاشيه اي مانند پرسپوليس با آن خيل عظيم هوادارن و پيشکسوتان کم طاقتش کار هر کسي نيست.

اولين نکته از انتخاب احتمالي آقاي ساکت براي مديرعاملي پرسپوليس مي تواند واکنش تقريباً نامناسب هواداران باشد، چيزي که با توجه به حساسيت موجود ميان دو باشگاه پرسپوليس و سپاهان اصلاً بعيد به نظر نمي‌رسد و کافي است در يک مقطع کوتاه نتايج ضعيف رقم بخورد تا نا آرامي به سکوها سرايت کند و اين وسط ساکت قرباني حواشي شود، ضمن اينکه نبايد از اين موضوع هم به راحتي عبور کرد که مطمئناً تعداد زيادي از پيشکسوتان پرسپوليس در قبال اين انتخاب موضع‌گيري بدي خواهند کرد و خودشان در صف اول منتقدان هميشگي او قرار خواهند گرفت و عرصه را براي فعاليت مديرعامل تنگ خواهند کرد.

ما آنچه را که گفتني بود گفتيم، حالا ديگر فقط بايد بنشينيم و ببينيم تا دوستان عزيز بعد از خوردن چايي دورهمي در پشت ميزهاي خود چه تصميمي براي آينده اين دو باشگاه بينوا مي گيرند و اين وسط چه کساني مي روند و چه کساني مي آيند، دل خوش هوادار سيري چند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *