شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تمدید تعلیق تحریم ایران توسط اروپا

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 393076
یک دیپلمات اروپایی گفت اتحادیه اروپا احتمالا به تعلیق بعضی از تحریم های ایران بعد از تمدید توافق ژنو در روز گذشته (دوشنبه/۲۴ نوامبر) ادامه می دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این لغو تحریم ها شامل تعلیق تحریم بیمه و حمل و نقل محموله های نفتی ایران نیز می شود که اتحادیه اروپا سال ۲۰۱۲ وضع کرد و به کاهش ۵۰ درصدی فروش نفت ایران منجر شد.

این اقدام احتمالا همین امروز توسط ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از طریق فرآیندی مکتوب انجام می شود و تحریم هایی را در بر می گیرد که از ماه ژانویه سال گذشته تعلیق شده بودند.

این مقام گفت مذاکرات تمدید شده است بنابراین تدابیر نیز باید ادامه یابد. اتحادیه اروپا تحریم دادوستد طلا و فلزات گرانبها همچنین محصولات پتروشیمی را با ایران ممنوع کرده بود که بر اساس توافق ژنو از ماه ژانویه سال گذشته لغو شده است.

تعلیق این تحریم ها بعداز آن مورد موافقت قرار گرفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد تهران به توافق ۲۳ نوامبر ۲۰۱۳ متعهد بوده است.

ایران و گروه ۱+۵ در هفت روز گذشته منتهی به پایان ضرب الاجل ۲۴ نوامبر (۳ آذر) در وین، برای دستیابی به توافق جامع تلاش کردند اما طرف مقابل به دلیل فشارهای داخلی به ویژه پس از انتخابات اخیر کنگره آمریکا، آمادگی رسیدن به توافق را در این مهلت قانونی نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *