سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

ایدزی‌های عربستان حج به جا می‌آورند

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 383572
مدیر مرکز خیریه کمک به مبتلایان به ایدز عربستان اعلام کرد که این مرکز امسال به 10 بیمار مبتلا به ایدز برای ادای مناسک حج کمک کرده است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، موسی ابوغبره در مصاحبه با روزنامه سعودی الحیاة گفت: خودداری کاروان‌ها از پذیرفتن بیماران ایدزی و بدرفتاری با آنها یکی از مشکلات این بیماران در ادای مناسک حج است که باعث شده بسیاری از بیماران ایدزی، بعثه های حج را از بیماری خود مطلع نکنند.

ابوغبره افزود: بعثه ها نباید از پذیرفتن بیماران ایدزی امتناع کنند، زیرا ایدز از طریق معاشرت منتقل نمی شود؛ لذا بعثه ها باید بیماران ایدزی را در جمع حجاج خود بپذیرند و به آنها در ادای مناسک حج کمک کنند. بیماران ایدزی از اینکه جامعه به آنها با چشم بیمار خاص نگاه می کند، رنج می برند و مشکل دیگر بیماران ایدزی این است که اکثر بیماران ایدزی هزینه لازم را برای ادای مناسک حج در اختیار ندارند.

به گفته وی، همه مبتلایان به ایدز میتوانند مناسک حج را به جای بیاورند، زیرا تحت درمان هستند و خطری برای دیگر حجاج محسوب نمی شوند.

رئیس مرکز خیریه مبتلایان به ایدز همچنین مدعی شد: همراهی پزشک یا پرستار با بیماران ایدزی در زمان ادای مناسک حج ضروری نیست، زیرا دولت عربستان همه امکانات درمانی لازم را فراهم کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *