جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ارائه مجوز به تئاتري كه ارزش ديني را مورد هجمه قرار دهد خلاف است

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 154279
رئيس قوه‌قضاييه با بيان اينكه مجوز دادن به تئاترها و فيلم‌هاي اينگونه خلاف قوانين و خلاف وظايف دستگاه‌هاي متولي است، تأكيد كرد: واضح است در خلاء نظارت دستگاه هاي اجرايي، قوه‌قضاييه به وظيفه قانوني خود عمل مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قوه‌قضاييه آيت‌الله صادق آملي لاريجاني، رئيس قوه‌قضاييه در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي اظهار داشت: شرح ورود جابربن عبدالله انصاري صحابي پيامبر(ص) به كربلا را همه شنيده‌ايم. وقتي اين صحابي سالخورده به كربلا وارد مي‌شود و بوي حسين(ع) به مشامش مي‌خورد، با نداي "حبيبي يا حسين " مدهوش بر زمين مي‌افتد. كربلا و آن عاشق به خاك و خون فتاده آن، با اولياي خدا اينچنين مي‌كند.

آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه در آستانه اربعين حسيني گفت: چهل روز از آن مصيبت بزرگ گذشته است. حوادث پس از عاشورا و مصائب بزرگي كه بر اهل بيت رفته است، خود داستان غم‌انگيز ديگري است كه البته مشحون از عبرتها و تعاليم علوي است.

رئيس قوه‌قضاييه افزود: سخنان بلند حضرت سيدالساجدين و خطبه غراء زينب كبري(س) بعد از حوادث عاشورا، مشحون از معارف بلند علوي و سرشار از برنامه صحيح زندگي براي شيعيان راستين آن بزرگان و بلكه براي همه آزادگان جهان است و اميدواريم خداوند قلوب همه ما را به انوار معرفت و محبت خويش و نيز انوار معرفت و محبت اهل بيت عليهم السلام منور و منورتر بفرمايد.

آملي لاريجاني تاكيد كرد: در برخي روايات آمده است كه امام سجاد(ع) در مسير كربلا به مدينه در مكاني خيمه زده بودند كه برخي براي ديدن ايشان آمدند و حضرت از خيمه بيرون آمده و آنقدر گريستند كه عنان از كف داده و ضجه همه در آن بيابان بلند شده بود؛ آن وقت فرمودند: "الحمدُ لله رب العالمين الرحمن الرحيم مالك يوم الدين بارئ الخلائق أجمعين الذي بعد فارتفع في السماوات العُلي و قرُب فشهد النجوي، نحمده علي عظائم الأمور و فجائع الدهور و ألم الفجائع و مضاضه اللواذع و جليل الرُزء و عظيم المصائب الفاظعه الفادحه الجائحه.أيها الناس! إنّ الله و له الحمد ابتلانا بمصائب جليله و ثلمه في إلاسلام عظيمه، قتل أبوعبدالله الحسين (ع) و عترته، و سبي نساؤه و صبيته، و داروا برأسه في البلدان من فوق عامل السنان، و هذه الرزيه التي لامثلها رزيه " مناجات امام و تذكر و ابتهال او در آن حال همه عبرت است.

رئيس قوه‌قضاييه در ادامه با بيان اينكه تحولات اخير در جهان اسلام نشان از عمق نفوذ انقلاب اسلام دارد افزود: امروز در جاي جاي جهان اسلام، تحولات مهمي در جريان است. در تونس حركت‌هاي مردمي و ديني، بساط يك عمر استعمار را در هم پيچيد و بن علي ديكتاتور دست‌نشانده كشورهاي غربي را مجبور به فرار كرد. نزديك به يك قرن اسلام ستيزي و ظلم و فساد، مردم مسلمان را به قيام واداشته است. اين قيام زنگ خطري است براي همه خودكامگان جهان اسلام. كشورهاي اسلامي و عربي بايد بدانند كه استعمارگران در وقت حركت‌هاي مردمي، كمكي به آنها نخواهد كرد و در مقابل جريان‌هاي توفنده اسلامي، پناهگاهي براي آنان وجود ندارد.

آملي لاريجاني تاكيد كرد: در لبنان ، حزب‌الله و رهبر مردمي آن سيد مجاهد سيد نصرالله، نشان دادند كه دولت‌ها اگر بخواهند به حيات خود ادامه دهند، چاره‌اي جز رجوع به مردم ندارند. همراهي كردن با دولت‌هاي ظالم جهان همچون آمريكا، سقوط آنها را تسريع خواهد كرد. همراهي كردن با دادگاهي كه در پناه كشورهاي غربي حكم صادر مي‌كند، به نفع مردم لبنان نيست و ما جهت‌گيري شجاعانه سيد نصرالله را مي‌ستاييم.

رئيس قوه‌قضاييه افزود: چندي قبل نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، از اقدامات قوه‌قضاييه حمايت كردند، بنده در اينجا از طرف خودم و دستگاه قضايي از نمايندگان تشكر مي‌كنم.

وي گفت: قوه‌قضاييه استوارتر از هميشه، به انجام وظايف خويش شتاب بيشتري بخشيده است. در محور مبارزه با مفاسد اقتصادي پيشگام است و اقدامات قاطعي به عمل آورده است. البته بناي اين دستگاه بر تبليغات نيست مردم منتظر عمل‌اند و دو صد گفته چون نيم كردار نيست. بنده با صراحت و صداقت به مردم شريفمان عرض مي‌كنم دستگاه قضايي با جديت پيگير مسائل است. ما بر حسب وظيفه‌مان از متهم ساختن افراد در رسانه‌ها قبل از قطعيت حكم بايد اجتناب كنيم ولي اين بدان معنا نيست كه دستگاه قضايي پيگير تخلفات اشخاص حقيقي و حقوقي نباشد.

رئيس قوه‌قضاييه با بيان اينكه به جرائم خاص در سراسر كشور بدون نوبت رسيدگي مي‌شود گفت: چندي پيش يك مفسد اقتصادي به بازگرداندن يك صد و پنجاه ميليارد تومان و مجازات‌هاي مختلف محكوم شد و حكم وي قطعي نيز گشت، نام وي در سايت مجتمع اقتصادي موجود است. پرونده افراد ديگري هم در جريان است.

آملي لاريجاني اضافه كرد: در بعد مبارزه با اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر، به شهادت دستگاه‌هاي مختلف درگير با اين امور، دستگاه قضايي با قاطعيت عمل مي‌كند. قاچاقچيان مواد مخدر و توزيع كنندگان آن، قاتلان نامرئي جوانان اين مرز و بوم‌اند. ما هيچ ترحمي نسبت به آنان روا نخواهيم داشت. اشراري كه با زورگيري و سرقت مسلحانه اعم از سلاح گرم يا سرد، امنيت اجتماعي را به خطر مي‌اندازند بدانند سرنوشت بهتري در انتظار آنان نيست. بسياري از مردم و شخصيت‌هاي بلندپايه كشور، از اين اقدام قوه‌قضاييه حمايت كرده‌اند.

رئيس قوه قضاييه افزود: بنده ضمن تشكر از اين حمايت‌هاي بي‌شائبه، عهد مي‌بندم كه همه دستگاه قضايي براي تنگ كردن فضا براي اين اشرار و نابودي اقدامات خلاف شرع و قانون آنان، بسيج شود. متاسفانه ديده‌‌ام كه برخي رسانه‌هاي غربي، اين اقدامات را خلاف حقوق بشر قلمداد كرده‌اند. ما از حقوق بشري كه طرفدار اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر باشد تبري مي‌جوييم.

وي ادامه داد: در بعد دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و برقراري امنيت فرهنگي هم قوه‌قضاييه اقدامات قانوني و ديني خود را با جديت دنبال مي‌كند.

رئيس قوه‌قضاييه گفت: قابل قبول نيست كه در پايتخت كشور اسلامي ما، برخي با شعار هنر، ارزشهاي ديني را مورد هجمه قرار دهند. هجوم فرهنگي كم از هجوم فيزيكي ندارد. صحنه‌هايي خلق كنند كه هر مسلمان متعهدي را بيازارد. ما از دستگاه‌هاي اجرايي گلايه داريم كه چرا به وظيفه ذاتي خودشان عمل نمي‌كنند.

لاريجاني با بيان اينكه مجوز دادن به تئاترها و فيلم‌هاي اينگونه خلاف قوانين و خلاف وظايف دستگاه‌هاي متولي است، تأكيد كرد: واضح است در خلاء نظارت دستگاه هاي اجرايي، قوه‌قضاييه به وظيفه قانوني خود عمل مي‌كند.

در ادامه اين جلسه، پيشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور راجع به اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمي و سردفتران ازدواج و طلاق مورد بررسي مسئولان عالي قضايي قرار گرفت و درباره موادي از آن بحث و گفت‌وگو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رئيس قوه قضاييه حضرت آيت‌الله صادق آملي يادت رفته كه بمردم قول محاكمه سران فتنه را داديد
يكسال است از 9 دي 88 ميگذردها