جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چگونه سیگار می‌کُشد +عکس

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 378073
بر حسب مطالعات اخیر، ریه فرد سیگاری به مرور پژمرده و تیره رنگ می‌شود و در فرد سیگاری مشکلات حرکتی و کاهش حس به وجود می‌آورد تا به مرگ منتهی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اثرات سیگار کشیدن در ریه بسیار وحشتناک است و باعث مرگ می‌شود؛ تفاوت یک ریه سالم و یک ریه سیگاری را در عکس‌ها مشاهده می‌کنید؛ همانطور که روی بسته‌های سیگار نیز نشان داده شده است ریه سیگاری به تدریج سیاه شده و منجر به مرگ می‌شود.

ریه فرد سیگاری حالت چروک خورده و فرسوده دارد، رنگ ریه به مرور تیره می‌شود تا به مرگ منتهی می‌شود.

با توجه به تحقیقات، مصرف سیگار بر روی سیستم تنفسی شدیداً تأثیر می‌گذارد؛ توتون، تنباکو و مواد موجود در سیگار به ریه آسییب شدیدی می‌رسانند، به طوری که هیچ جای سالمی در ریه باقی نخواهد ماند.


مواد موجود در سیگار ابتدا ریه را سیاه می‌کند سپس به طور مستقیم توانایی نفس کشیدن را کم می‌کند؛ با توجه به مطالعه‌ای که اخیراً در موسسه علمی سلامت در بلژیک انجام شد افراد سیگاری به طور متوسط هشت سال کمتر از افراد غیر سیگاری عمر می‌کنند؛ در واقع ۸ سال برای زنان و ۷ سال برای مردان موجب کاهش عمر می‌شود؛ این نتایج از داده‌های دو تحقیق ملی سلامت بیان شده است.


همچنین نتایج نشان می‌دهند که سیگار کشیدن موجب ناتوانی‌های بیشماری تا قبل از سن ۸۰ سالگی می‌شود؛ سیگار ناتوانی‌های فرد سیگاری را افزایش می‌دهد؛ به عبارت دیگر موجب بی‌اختیاری ادرار، مشکل پیدا کردن در انجام وظایف روزانه از قبیل راه رفتن، خوابیدن، نشستن، لباس پوشیدن یا غذا خوردن می‌شود؛ در کل مشکلات حرکتی و کاهش حس بیشتر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *