جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گزارش دوپهلوی آژانس امر جدیدی نیست

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 458470
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارت آمانو گفت: ارائه گزارش دوپهلو از سوی آژانس امر جدیدی نیست.
به گزارش جهان، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر ارائه گزارش آژانس درباره PMD در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، واکنش نشان داد.
 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نامه اخیر خود به رئیس جمهور مبنی بر الزامات اجرای برجام، گفت: طبق نامه رهبری پرونده PMD باید بسته شود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: شورای حکام تا 24 آذرماه فرصت دارند پرونده PMD ایران را ببندد و اقدامات برای اجرای برجام ادامه یابد.
 
بروجردی تاکید کرد: معتقدم موضوعات معطوف به برجام چونان بهم گره خورده که عدم بستن پرونده PMD اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین طرف مقابل خوب می‌داند لازمه اجرای برجام، در واقع عملی شدن محدودیت‌ها درباره بستن پرونده PMD است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به نوع گزارش مدیرکل آژانس درباره PMD تاکید کرد: ارائه گزارش دوپهلو از سوی مدیرکل آژانس امر جدیدی نیست و همواره وجود داشته است.
 
بروجردی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر گزارش آمانو درباره PMD معماگونه باشد، آیا این امر تاثیری بر موضوع PMD خواهد گذاشت، تصریح کرد: بستن پرونده PMD تصمیمی سیاسی است که شورای حکام باید آن را اتخاذ کند. بنابراین بسته شدن پرونده PMD در اختیار مدیرکل آژانس نیست و در واقع وی می‌تواند در ارائه گزارش تاثیر خود را بگذارد تا پیرامون آن تصمیم‌گیری‌ها صورت گیرد، اما اگر تصمیم گیری‌ها در رابطه با PMD صورت نگیرد، بازی بهم خواهد خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *