جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۲
دبیر مسابقه «کاریکاتور هولوکاست» در گفتگو با «جهان»:

رادیو اسرائیل برگزارکنندگان مسابقه را «آدمخوار» می‌داند! / به حمایت رسانه های داخلی نیازمندیم

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 408178
دبیر دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست به استقبال خوب هنرمندان داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: تا کنون هنرمندان بیش از ده کشور اعم از چین، برزیل، صربستان، روسیه، ایران، مصر، سنگال، سوریه، بلژیک، فرانسه، مجارستان، کانادا و ... آثار خود را برای این مسابقه و نمایشگاه ارسال کرده اند.
رادیو اسرائیل برگزارکنندگان مسابقه را «آدمخوار» می‌داند! / به حمایت رسانه های داخلی نیازمندیم
سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی «جهان نيوز» با اشاره به بازتاب رسانه ای این مسابقه در سطح جهان گفت: تقریبا تمام رسانه های مهم و تاثیرگذار رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی خبر این مسابقه را بازتاب داده اند.

وی بر همین اساس افزود: روزنامه گاردین، تایمز اسرائیل، هآرتص، فرانس۲۴، شبکه تلویزیونی یورو نیوز، رادیو فرهنگ فرانسه و ... از جمله رسانه هایی بودند که اقدام به بازنشر خبر این مسابقه کرده اند.

رسانه های غربی اهداف مسابقه را تحریف کرده‌اند

به گزارش جهان، مدیر خانه کاریکاتور ایران با بیان اینکه البته اکثر این رسانه ها سعی در تحریف واقعیت و اهداف این مسابقه دارند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ما سه سوال مطرح کردیم. اولین سوال ما این بود که اگر آزادی بیان حد و مرز ندارد چرا به محققین و تاریخ نگاران اجازه نمی دهید که در مورد هولوکاست تحقیق کنند اما در کمال تعجب شاهد بودیم که رسانه های غربی و صهیونیستی اینگونه خبر را بازتاب داده اند که ما به دنبال نفی هولوکاست هستیم، در حالی که هدف ما اثبات یا نفی هولوکاست نیست.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: سوال دوم ما نیز این بود که اگر هولوکاست صورت گرفته چرا تاوانش را باید هزاران کیلومتر آن طرف تر، مردم فلسطین بدهند و نکته بعدی اینکه ما امروز نگران هولوکاست های معاصر مانند هولوکاست اتمی، هولوکاست افغانستان و عراق و سوریه هستیم.

وی با بیان این نکته که غربی ها به دنبال فرافکنی هستند، اظهار داشت: اینها ما را به یهودستیزی و نئونازیسم متهم می کنند.

رادیو اسرائیل: برگزار کنندگان این مسابقه «آدمخوار» هستند

دبیر دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ادامه خاطرنشان کرد: این رسانه ها اگر به همان فراخوان اصلی ما استناد کنند قطعا هیچ حرفی برای گفتن نخواهند داشت اما متاسفانه به دنبال تحریف و قلب واقعیت هستند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران با اشاره به یک برنامه رادیویی اسرائیل که برگزار کنندگان این مسابقه را «آدمخوار» نامیده بود، تصریح کرد: رسانه های غربی و معاند آن چیزی را که می خواهند منعکس می کنند نه آن چیزی را که واقعیت دارد.

خبرگزاری های غربی صحبت های مرا سانسور کردند

شجاعی طباطبایی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده تا کنون با ۴ خبرگزاری غربی (خبرگزاری رسمی کشورهای آلمان، برزیل، دانمارک و رادیو فرهنگ فرانسه) مصاحبه کرده ام اما هیچ کدام از این خبرگزاری ها اقدام به انتشار متن مصاحبه نکرده اند چون می دانند ما دنبال یک حرف تازه در موضوع هولوکاست هستیم و قصد نفی هولوکاست را نداریم؛ به همین دلیل حرف تازه ما مانع این می شود که بتوانند واقعیت را انعکاس دهند.

ارسال آثار هنرمندان بیش از ده کشور جهان

وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار جهان نيوز، به استقبال خوب هنرمندان داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: تا کنون هنرمندان بیش از ده کشور اعم از چین، برزیل، صربستان، روسیه، ایران، مصر، سنگال، سوریه، بلژیک، فرانسه، مجارستان، کانادا و... آثار خود را برای این مسابقه و نمایشگاه ارسال کرده اند که با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده، پیش بینی می شود شاهد استقبال چشمگیری در این مسابقه باشیم.

۱۲ فروردین ۹۴ آخرین مهلت ارسال آثار

دبیر دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست با بیان اینکه دواردهم فروردین ماه سال ۹۴ آخرین مهلت ارسال آثار علاقه مندان است، ادامه داد: بزودی اسامی شرکت کنندگان به همراه کشورهایشان را روی سایت ایران کارتون منتشر می کنیم.

مدیر خانه کاریکاتور ایران پاسخ به این سوال که آیا تیم داوری این مسابقه مشخص شده است یا خیر گفت: تلاش این است که یک تیم داوری از داخل و خارج کشور انتخاب شود.

رسانه های داخلی به پاخیزند!

شجاعی طباطبایی در پایان تاکید کرد: با توجه به هجمه سنگین رسانه های غربی در تحریف واقعیت، ما نیاز داریم که رسانه های داخلی پیگیر اخبار این مسابقه باشند و به صورت صحیح به مردم جهان مخابره نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جالبه در اروپا حتی سرچ کلمه هلوکاست هم ممنوعه
Netherlands
این غربی ها فکر می کنند حالا اگر یه زمانی چهارتا جهود تازه به دست خود آنها به درک واصل شدند زمین به اسمان آمده و از هولوکاست مقدسات می سازند اما ما کوتاه نمی آییم مقدساتی که خدا معلوم نکرده باشه مقدسات نیست و انما الیهود لکم عدوا مبینا
...درباره جنایات نتانیاهو مسابقه کاریکاتور بگذارید . ...
مرگ بر نسل کشان یهودی...
رزمندگان فرهنگی خدا پشت و پناهتون .
مرگ بر اسرائیل
تعجب میکنم چرا صدا و سیما تبلیغ درست.و حسابی روی این موضوع نمیکنه؟ حتی کیهان و حتی شما؟ من اولین باره امسال می شنوم
سربازان جنگ نرم خدا قوت
پیشنهاد
مسابقه کاریکاتور هم بزرارید
علي
حواشي را رها كنيد.
برويد كار كنيد
Canada
اگر میشد به این اظهار نظر ده هزار مثبت میدادم
علیمحمد نصیری بخش معمولان لرستان
قابل توجه سینه چاکان غرب که اونجاقبله امالشونه،آهای خبر خبر،اینم از آزادی بیان درغرب،لطفا من بعنوان شهروندراازاین تناقضات بیرون بیاوریداقایان روشنفکر!راستی یه سوال دیگه؛چرا درغرب مطبوعات،روزنامه‌ها،سایتهای خبری،شبکه‌ها وکانالهایک پاراگراف،تیتر،یاسخنرانی مقام معظم رهبری راپوشش نمیدن؟وچرا درصورت پوشش اخبار مربوط به ایشان شدیدترین مجازات در موردشان اعمال میشود؟من منتظر جواب آقایان آزادی بیان هستم