سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

مشکل ازدواج جوانان صرفا اقتصادي نيست

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 86877
به گزارش خبرگزاري فارس از اراک، حجت الاسلام حبيب غفوري ظهر امروز در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان که با موضوع ازدواج جوانان و راهکارهاي تحکيم نهاد خانواده برگزار شد، گفت: تجملات بيش از حد عامل تاخير ازدواج است ضمن اين که ازدواج‌هاي پرهزينه نيز اکثرا به طلاق منجر مي‌شود. 

وي با تاکيد بر اينکه براي ترويج جوانان به امر ازدواج تشويق و دادن اعتماد به نفس به آنان ضروري است، تصريح کرد: ازدواج، در عرف و شرع، پيمان زناشويي است که بر اساس آن، براي مرد ‏و زن در‎ ‎برابر هم، تعهدات اخلاقي و حقوقي پديد مي‌آيد که سرپيچي از آنها، عقوبت‎ ‎و کيفر در پي خواهد داشت‏. 

امام جمعه دليجان ادامه داد: در هر آييني، ازدواج با قوانين و مقررات ويژه‌اي صورت مي‌گيرد و اسلام به‎ ‎آداب و رسوم ديگر اقوام احترام گذاشته است، براي ايجاد يک عقد و علقه صحيح و سالم بايد طرفين از شرايط لازم براي اين پيوند برخوردار باشند در غير اين صورت بناي ازدواج متزلزل خواهد شد. 

غفوري با اشاره به اهميت ازدواج آسان گفت: تشکيل و تاسيس مراکز مشاوره خانواده و توسعه موسسات خدمات ازدواج آسان در سطح شهرستان و در اختيار قرار دادن امکانات موجود در ادارات شهرستان براي آسان‌سازي ازدواج امري ضروري است. 

وي افزود: پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد(ص) ازدواج کردن را يکي از سنت‌هاي ثابت خود معرفي کرده و بر پيروانش تاکيد فرموده که به اين سنت خوب عمل کنند، پس هر مسلماني بايد از اين سنت پيامبر گرامي اسلام پيروي کرده و به دستورات اکيد آن حضرت جامه عمل بپوشاند. 

گفتني است هماهنگي با سازمان تبليغات در زمينه آموزش جوانان از طريق منابر ائمه جماعات در مساجد، اجباري شدن آموزش‌هاي لازم مربوط به مسايل خانواده و جوانان در آستانه ازدواج از سوي دستگاه‌هاي مربوطه و اهدا کتاب به جوانان در آستانه ازدواج از سوي بهزيستي به مدت يکسال از مصوبات اين جلسه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *