جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۱۵
کارت هدیه ۱۳۰ میلیونی مرتضوی به ۳۷ نماینده مجلس؛

یک نکته درباره گزارش تلخ مجلس از تامین اجتماعی

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 329473
گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) و شرکت‌های تابعه بسیاری را شگفت‌زده کرد اما برای بخشی از فعالان سیاسی و اقتصادی هم غیرمنتظره نبود.
یک نکته درباره گزارش تلخ مجلس از تامین اجتماعی
به گزارش جهان، آنچنان که سیدحسین دهدشتی، یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۳ آذر مجلس عنوان کرد، "در گذشته اعتراضاتی به این سازمان مطرح بود، اما وجود آقای مرتضوی به عنوان چهره حاشیه‌ساز این تفحص را تشدید کرد."

به گفته وی "حدود ۲۰۰ شرکت سرمایه گذاری زیرمجموعه شرکت شستا است که در این تحقیق و تفحص بر روی ۱۷۸ شرکت تمرکز کرده و موضوع را بررسی کردیم و مشخص شد که ۴۱۰۰ جایگاه عضو هیئت مدیره در هیئت مدیره این سازمان وجود دارد که فقط توسط ۱۵۰۰ نفر اداره می‌شود. می توان اینطور برآورد کرد که هر فرد سه جایگاه را تصاحب کرده است."

دهدشتی با بیان اینکه در شرکت پتروشیمی "فناوران" به عنوان یکی از شرکت های وابسته به شستا
آنان می گویند فساد در سازمان تامین اجتماعی و شستا سال‌هاست که ریشه دوانده و شاید امروز تنها یک سَر، غول هفت‌سر فساد در این سازمان رونمایی شده است. انگار مدیران دولت‌های هاشمی و خاتمی هم از شیرینی هدیه‌های میلیاردی و میلیونی چشیده‌ اما از تیغ نظارت مجلس جان سالم برده‌اند.
نیز پنج نفر عضو هیات مدیره آن بوده‌اند که در سال‌های ۸۸ و ۸۹، ۵۲۵ میلیون تومان پاداش به آن ها تعلق گرفته است، اظهارداشت: به عنوان مثال آقای "ع- ی" که از اعضای این شرکت بوده در سال ۹۱ ، ۱۶۴ میلیون تومان پاداش دریافت کرده و همچنین فردی با هویت "ج –الف" که جزء همین شرکت بوده در سال ۹۱، ۱۶۴ میلیون تومان پاداش دریافت کرده که همین فرد همزمان در شرکت پتروشیمی خراسان نیز ۱۴۴ میلیون تومان دریافت کرده است.

عضو هیات تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت که "تعداد ۳۷ تن از نمایندگان دوره قبل مجلس هدایایی با رقمی بالغ بر۱۳۰ میلیون تومان داده شده بود که مشخص نیست که برای صرف کار شخصی بوده یا حوزه انتخابیه، اما در چند موردی که پیگیری کردیم مبلغی دریافت شده که برای حوزه انتخابیه به مصرف رسیده است."

این اطلاعات تاسف آور تنها بخشی از گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ بود؛ گزارشی که پس از قرائت در صحن مجلس جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شد.

سعید مرتضوی تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است اما با این همه اطلاعات دقیق، به نظر می رسد او اگر حرفی هم داشته باشد، باید برای پشت میز محاکمه آماده کند.
شاید همین عملکرد سیاه مرتضوی بود که او را به راحتی با سران مفسد جریان انحرافی همسو و هم‌سنگر کرد.

اما گرچه گزارش امروز کمیسیون اجتماعی شگفتی بسیاری را برانگیخت اما
در واقع اکنون این سوال مهم وجود دارد که آیا قبل از سال ۱۳۸۶ نیز پاداش‌های میلیاردی به مدیران داده نمی‌شده است؟ و آیا مجلس برای بررسی این موارد دست بکار خواهد شد؟
برای بخشی از فعالان سیاسی و اقتصادی هم چندان غیرمنتظره نبود. آنان می گویند فساد در سازمان تامین اجتماعی و شستا سال‌هاست که ریشه دوانده و شاید امروز تنها یک سَر، غول هفت‌سر فساد در این سازمان رونمایی شده است. انگار مدیران دولت‌های هاشمی و خاتمی هم از شیرینی هدیه‌های میلیاردی و میلیونی چشیده‌ اما از تیغ نظارت مجلس جان سالم برده‌اند.

در واقع اکنون این سوال مهم وجود دارد که آیا قبل از سال ۱۳۸۶ نیز پاداش‌های میلیاردی به مدیران داده نمی‌شده است؟ و آیا مجلس برای بررسی این موارد دست بکار خواهد شد؟

در همین زمینه یک مقام آگاه به فارس گفته است: براساس گزارش حسابرسی صورت گرفته در سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۶ نیز مبالغی میلیاردی در اختیار مدیران بعنوان بن کارگری قرار می‌گرفته است که متاسفانه یا خرج هزینه‌های شخصی می شده و یا اینکه اسنادی مبنی بر نحوه توزیع این بن‌های کارگری وجود ندارد.

در اسناد منتشر شده از یک حسابرسی در تأمین اجتماعی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۶ مبلغ ۷۵ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۶۳ ریال بابت بن در اختیار مدیران قرار می‌گیرد که اسنادی مبنی به نحوه توزیع آن وجود ندارد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
صبح تا شب زحمت بکشیم تا پایان ماه حق بیمه رو به تامین اجتماعی پرداخت کنیم اون موقع این اقا 130میلیون کارت هدیه از حق کارگران زحمتکش بده به نمایندگان مجلس . این انصافه.
این شخص کسی بود که داد ستان 70 میلیون نفر بود! خدای من به دادمان برس
Iran, Islamic Republic of
بد بخت مردم عادی و کارگران
همه عالم آدم از کارگران می خورند الی خودشان
من کاری به اعمال مرتضوی در فتنه ی 88 ندارم و اونو به دادگاه میسپارم ولی انصافا مرتضوی فقط 2سال تامین اجتماعی بودش در حالیکه این قضیه از ساله 86 و احیانا خیلی قبلتر بوده
Iran, Islamic Republic of
مظلومم من
Iran, Islamic Republic of
اون موقع شاید خوب بود کارش
مجيد
آقاي احمدي نژاد، ديگه حرفي برا گفتن مونده؟؟؟
چه ربطی به احمدی نژاد داره؟؟
محاکمه به جای مناظره کار سرهنگ هاست یا حقوقدان ها
سینا
چقد شماها تابلو هنوز طرفدار احمدی نژاديد ...متاسفم همین
Iran, Islamic Republic of
ایرادی داره
شما تابلو نیست که هنوز طرفداره فتنه گران هستید
اصلا این 8 سالی گه گذشت چه ربطی به احمدی نژاد داشت؟ فقط تو این 100 روزه چون هیچی ارزون نشده باید دولت استعفا بده .
Iran, Islamic Republic of
100 روز ظاهرا یه کارییش به 8 سال می ارزید
البته نه از نوع مثبتش
بنده خدا
مرتضو ی و رحیمی ربطی به احمدی نژاد نداره؟ به عمه بنده وهاشمی وخاتمی ربط داره
سید محمد محسن
عمه خوبن!؟
حسن
خیلی هم ربط داره اون موقع که نمایندگان گفتند این بابا نباید توی تامین اجتماعی باشه مگه احمدی نژاد نبود که اونو نگهداشت از روی لجبازی ؟ یا نمیدونید....
Iran, Islamic Republic of
واقعا ربطی به احمدی نژاد نداره؟انگار یادتون رفته اجمدی نژاد چه کارها کرد تا مرتضوی رو رییس تامین اجتماعی کنه،به خاطرش قانون رو عوض کرد و وزیرش رو تا پای استیضاح برد، با همه در افتاد تا به هر قیمتی شده مرتضوی رییس باشه
علی
مگه مرتضوی رابطه نزدیکی با احمدی نژاد نداره؟ ....
صادق
United States
لطفا مسئولین را ترغیب نمایند که بازرسی از سایپا نیز داشته باشند زیرا پاداش های نجومی به مدیران داده و حقوقی بالاتر از سازمان تامین اجتماعی به مدیران سایپا واگذار می گردد بدون احتساب این موضوع که سالیانه حق واگذاری چندین اتومبیل با قیمت بسیار پائین را دارند . با تشکر
انصاف ندارید و به هر بهانه ای میخواید مرتضوی و ... را بکوبید ! اگر تخلف کرده فقط تخلفات ثابت شده را بگید . ابن بند را دوباره بخوانید :

"عضو هیات تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت که "تعداد ۳۷ تن از نمایندگان دوره قبل مجلس هدایایی با رقمی بالغ بر۱۳۰ میلیون تومان داده شده بود که مشخص نیست که برای صرف کار شخصی بوده یا حوزه انتخابیه، اما در چند موردی که پیگیری کردیم مبلغی دریافت شده که برای حوزه انتخابیه به مصرف رسیده است."

خود آقای عضو کمیته داره میگه "مشخص نیست که برای صرف کار شخصی بوده یا حوزه انتخابیه" و البته میگه اونهایی که پیگیری شده "برای حوزه انتخابیه به مصرف رسیده است" !!! خب چرا بقیه را پیگیری نکردید ؟! آیا برای این نبوده که بتوانید راحت ، اتهام استفاده شخصی بزنید ؟!
Iran, Islamic Republic of
اینکه نماینده ها با این پولها چه کار کردند چه ربطی داره به کم شدن اتهام مرتضوی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
37 نفر بودن ظاهرا
رسول
Iran, Islamic Republic of
داد بی داد
Iran, Islamic Republic of
مگه ميتونه نماينده مجلس رشوه بگيره و اون رو براي حوزه انتخابيش خرج كنه؟!!! بابت رشوه اي كه گرفته چه امتيازاتي رو به مرتضوي داده؟ چه قانوني رو عليه منافع ملت تصويب كرده؟
خدايا خودت به ما رحم كن
amin
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع رشوه رو زیر میزی میدن نه با مدرک و ثبت اون.
فقط محض اطلاع گفتم
خیلی همش نزن چون بوی تعفن و نجاستش عالم و آدم را برمیداره!
برعکس!

دانستن حق مردم است!

مردم باید بدانند کدام نمایندگان این هدیه های کلان را گرفته اند!

مردم باید بدانند چه کسانی تحت عنوان هیات مدیره های شرکتهای وابسته پاداشهای میلیونی می گیرند
تازه این اول گزارشاته.....
Iran, Islamic Republic of
مگه اخرش چی می شه
بخدا قسم اگر ثابت شود که نمایندگان مجلس 130 میلیون هدیه گرفتند حتما بایستی محاکمه و اعدام گردند چرا که تامین احتماعی الان با حمایت بیخود اینها این همه خیانت و جنایت در حق بیمه شدگان میکند اصلا وظیفه تامین اجتماعی خرید و فروش و تجارت است یا ایجاد رفاه و تامین اجتماعی به معنی واقعی کلمه؟ الان فقط بالاجبار پول میگیرد و خدمات ان صفر و صفر است چرا که بنگاه اقتصادی و خدمات مالی دادن جهت حمایت به گردن کلفتها میباشدو......
اگه جرات دارین، اسامی این 37 نفر را منتشر کنین
آخه من می ترسم اسم... و . . . .توی لیست باشه.
Iran, Islamic Republic of
بابا اینا هم مثل یک بنده خدای فقط ادعا کرد اسامی مفسدین اقتصادی توی جیبش همشون با هم کار می کنن
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
اگر يك كمي دقت كنيم كه بعضي از نمايايندگان مجلس هنگام انخابات دست به چه كاري ميزنند تا به مجلس راه پيدا كنند نبايد متعجب بشيم .در هنگام انتخابات مجلس شوراي اسلامي بعضا در صندوقها راي به قيمت 50هزارتوان خريد وفروش ميشد.
Iran, Islamic Republic of
اي كاش درتمام گزارشهاي اين چنيني نام كامل افراد وسمت آنها ذكر شود در جريان سه هزار ميليارد فقط حروف منقطع فارسي مي ديديم و همچنين خوب است به دور از موارد حاشيه اي نتيجه تخلف برادر آقاي لاريجاني هم مشخص شود
انالله و انا الیه راجعون فقط همین
فارض
United States
بعد ميگن چرا نماينده هاى مجلس اينچنين براى احمدى نژاد و اعوان و انصارش حنجره پاره ميكردند و چشم بر تخلفات و ... ميلياردى در دولت مى بستند پولهاى كلانى مه تحت عناوين مختلف - از بصيرت افزائى گرفته تا كمك به احداث مسجد در حوزه انتخابيه و ....- از خزانه خالى و به جيب نور چشميها ريخته ميشد باشه خداى مردم ايران هم كريمه
به جای پاره کردن حنجره و تهمت زدن قوه قضاییه وارد عمل بشه!
م
Iran, Islamic Republic of
این کار صحیترین کار است
اینهم از دولت و مجلس اصولگراش
Iran, Islamic Republic of
به قتل های زنجیره ای و خریدن رئیس مجلس ششم و ... نمی رسه
حسين
اگر يكي را اعدام كنند حساب دسته بقيه مياد

خيانت به مردم عين قاچاق مواد مخدر بايد اعدام داشته باشد كشور ي با اين همه ثروت مردمش در فقر زندگي ميكنند در حالي كه برخی از مسئولينش به هم پول و پاداش ميبخشند...
رضا
زیاد زحمت نکشید 200هزار تومان جریمه بعلاوه4سال انفصال از خدمات دولتی!!!....
حسين
اين .... به بيت المال رو اعد... كنيد...
Latvia
به نظرم من اينها تقصير احمدي نژاد نيست.. ....مقصرند ......كه همان زمانها بسياري از بي تدبيري ها و سوء مديريتها ... مشخص شد اما علاوه بر اينكه كاري نكردند حمايت هم مي كردند
يك نفرازاشنايان قديمي را نزديك يك مركز نامناسب ديدم ، پرسيدم اينجا چه ميكني ؟ براي تو زشت است . گفت : اي برادر ....
saman
ای آقا جان این کارها رو در مقیاس کوچک تر مدیر عامل صندوق مه... به خاطر ابقای خود داره انجام میده همه منسوبین دولت قبل به واسطه ماندن خود از این کارها انجام میدند مدیر عامل صندوق....این نوع کارت های هدیه را به خیلی ها.......داده که در نشریات روزنامه ها و حتی واحد مرکزی خبر مصاحبه ایشان را درج کنند و یا در مجلس از ایشان حمایت کنند
امیدوارم نظر بنده را در سایت درج نمایید
پاک ترین دولتها
Iran, Islamic Republic of
هفتم و هشتم نبوده مطمئناااااا
قربان
کلاًهمه رو دز....!!!
مجید مجد
United States
مرتضوی حالا الان کجاست؟
عادل
...حقوق های میلیونی پاداش های میلیونی چه شاغلین چه بازنشسته ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقا من می گم این گزارش رو که قرائت شد، کمی بوی درگیری قبل از سال رو می داد. فکر کنم بی طرفانه نبود.
منظور احمدی نژاد از پاکترین دولت را الان متوجه شدم! ....
تاسف تاسف
یا حسین
... ثابت کنید ببینید حالا کشور رو به کجا رسوندین....
farhad
ظاهرا دوستان طرفدار پاکترین دولت!!!! ساکت هستند؟؟
افشاکننده اصولگرایان بوده اند مجیدجان
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
جهان خودش اصولگراست ولی خطای اصولگرایان رو هم می گه
این یعنی درستی
به وقتش حرف میزینم. فعلا شما فقط اتهام بزن
نه عزیزم ما کامنت میزاریم اما نمیدونم بر چه اساسی سانسور میشیم!
مگه نه جهان نیوز؟
...آلوده هستند ؟!...
Serbia
دادن پاداش به مدیران که اسناد مالی آن به ثبت هم رسیده جرم است؟ چطور است پرداخت حقوق به کارمندان را هم به آن مبالغ اضافه کنید تا به جای زندان حکم اعدام صادر شود.
به شما باید گفت عقل که نیست جان در عذاب است!!!!
آخه 164 میلیون رو میشه اسمشو پاداش گذاشت!!! یا باید گفت اختلاااااس
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکر میکنی پاداش 100 میلیونی و 160 میلیون تومنی توی یه سازمان دولتی جرم نیست؟ا
اگه جرم نیست لابد از مهرورزیه دولت مهرورز بوده دیگه
جرم در علن دو برابر زشتی دارد یکی جرم دزدی دیگری جرم ترویج دزدی
پس زور گیری هم چون مخفی نیست جرم نیست؟ برادر عاقل دزدی جرم است دزدی در روز روشن دو تا جرم است یکی به خاطر دزدی دیگردی به خاطر ترویج ان و ریختن قبح ان و کدام ادم عاقلی از جیب کارگر صد میلیون پاداش میده اونهم از ضعیفترین قشر جامعه اسم خودش را هم میذاره پاکترین دولت
من در عجبم جناب آقای رسایی و کوچک زاده الان کجا هستند و چرا رگ گردنشون بالا نزده؟
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
زده رسانه ایش نکردن احتمالا
taghi
Iran, Islamic Republic of
آدم سرش رو بزاره بمیره فک نکنم کسی بهش ایراد بگیره.
آیا نمایندگان .....هم محاکمه خواهند شد؟
فامیل دور
من دیگه حرفی برا گفتن ندارم!
تبریک .تبریک تبریک به همه ی اصولگرایان تبریک به نمایندگانی که از اقای مرتضوی در پایان کارش و بعد از کهریزک تقدیر کردند تبریک
مهدی
الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
این نمایی از دولت عدالت بود که مردم گفتند و امثال شما باور نکردید!
محمد
دوستی میگفت این آقایان موقع تعیین حداقل حقوق کارگران کلی خساست میکنن اما درباره خودشون چقدر دست و دل بازن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی بهروزی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اقای زاکانی دولت خاتمی اگر در این حد فاسد بود حتماً تویی که در مجلس بودی آنرا بیان میکردی . در عین حال همانطور که رئیس جمهور گفتند باید دید که افراد چه ادعا میکردند و چه کاری انجام دادند .
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا محمود خان لال شده است
Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به ز اصلاح طلب اوست
سيدى
Canada
اينو نگى چى بگى!! برو از خدا بترس
Iran, Islamic Republic of
حالا این اولیش بود، دوستان پاکترین دولت مشاهده بفرمایند، مابقی بنا به مصالح مملکتی رو نشده
شریعتی
متاسفم برای برخی نمایندگان
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود با یک مشاور مالی صحبت می کردین با اسنادی که از گزارش حسابرسی سازمان حسابرسی منتشر کردین این گفته که مدیران پولی بابت بن کارگری گرفتن و فلان اصلا مطرح نشده بلکه این بدهی بن به کارگران افشا هم شده.
حسین
شرم بر همه کسانی که تمام قد از اقای ....تا اخرین لحظه حمایت کردند
Iran, Islamic Republic of
اکنون نوبت قوه قضاییه است
Iran, Islamic Republic of
به زودی محاکمه می شن
جعفر قلی
Iran, Islamic Republic of
کجایند سینه چاکان احمدی نژاد...چرا خفه شدید...من مطمئنم شما حزب باد هستید وگرنه همون موقع که روبروی رهبری قرار می گرفت ، شما دیگه حمایتش نمی کردید...
Iran, Islamic Republic of
اگه تو چين بود مسببينش اعدام ميشدن به جرم محاربه با مردم!
Iran, Islamic Republic of
اين ....ها را از كجا كشف مي كنن وبهشون مسئوليت ميدن؟بعد از 35 سال انقلاب اسلامي واقعا" نوبره.ضمن احترام به خادمان واقعي انقلاب كه صدايشان به جايي نمي رسد.بايد در مورد اين ....هاي بي ريشه گفت :صد رحمت به اراذل واوباش رژيم سابق.
Iran, Islamic Republic of
همه گزارش یه طرف ، من تو کف این تیکه موندم:"و همچنین فردی با هویت "ج –الف" که جزء همین شرکت بوده در سال ۹۱، ۱۶۴ میلیون تومان پاداش دریافت کرده که همین فرد همزمان در شرکت پتروشیمی خراسان نیز ۱۴۴ میلیون تومان دریافت کرده است." یعنی بیش از 300 میلیون تومان پاداش از همین دو فقره اونم تو مملکتی که بعضیها از شدت فقر خودشونو تو خونه حبس کردن (جشن رمضان تلویزیونو که یادتون هست) 300 میلیون فقط پاداش فقط برای یک نفر فقط از دو مأخذ
رضا
روزنامه ارمان را چند بار زير و رو كرديم با بي حياي تمام نام ه همه رابرده ونام مديرمسئول خودرا سانسور كرده حتي يك كلمه ازرسوايي خودش نگفته.دانستن حق مردم است ....
Iran, Islamic Republic of
شما این میلیاردها تومن بخور بخور رو ول کردی گیر دادی به "10 میلیون تومن" روزنامه آرمان؟....
Iran, Islamic Republic of
شما که تا پارسال داشتید خودتونو واسه احمدی نژاد ....میدادید چرا.
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره به فتنه گری خات......!
بی ربط حرف نزن که ما هم جواب بی ربط می دیم
بیچاره کارکران و کارمندان معمولی که در آخر هر سال منتظر چندر قاز پاداشند تا شرمنده خانواده نباشند
آسمان
United States
بندگان خدا مواظب باشید سرتان کلاه نرود!!!چرا؟
چون خیلی از فسادهای مالی دوره های گذشته رو لاپوشونی کردند و چون احمدی نژاد با اونا یا اینا در افتاده میخواهند:
هم ذهن ها از فسادهای قبلی پاک شود.
هم بگویند احمدی نژاد علاوه بر اینکه دروغگو است فاسد هم هست.
هم اینکه گند کاری های خودشون را در گذشته و حتی آینده به گردن احمدی نژاد بیاندازند.
مخالفین احمدی نژاد هم که خوش خوشونشونه هر چی اونا بگند میگویند صحیح هست صحیح هست.
مثل مجری انتخابی در سخنان روحانی در عملکرد 100 روزه که هنوز روحانی مطلبی را ادا نکرده هم سر تکون میداد و تایید میکرد و هم نیشش تا بنا گوش باز بود.
ایا کسی جرات دارد بپرسد دانشگاه ازاد اسلامی نیز چگونه وبواسطه چه رانتی ووجوهی این همه سرمایه کسب کرده ویا دارایی وزرایی که سرمایه میلیاردی دارند چگونه حاصل شده و در زمان تصدی اقای ترکان در وزارت صنایع چکسانی وامهای میلیاردی و قراردادهای کلان بسته اند متاسفانه دست برهرچه بگذارید بوی گندش درمیاید بابک زنجانی مولد دوران احمدی نژاد نیست اگر بگردید صدها مورد مشابه پیداخواهید کرد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای زنجانی کاملا مولد دوران احمدی نژاده ، به سن و سالش نگاه کنی دقیقا اینو متوجه میشی
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند ..... را که دروغ گفت و خیانت کرد و دزدی کرد
ایوب فتح پور
دو سال پیش در المان رییس جمهور وقت (کریستین ولف )از یک بانکدار که دوستش بوده است وام کم بهره گرفته بود مجبور به استعفا شد....
1
ببخشید مرتضوی از چه تار یخی رئیس تامین اجتماعی شد؟
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم 90
Latvia
مطابق معمول مجلس... دست به کار شد تا توجیه گر روحانی باشد دیدند بعد از گزارش صد روزه ورق برعلیه روحانی برگشته بلافاصله متنی را آماده کردند و در مجلس قرائت کردن....
1
یه سوال کردم نمیدونم چرا جهان بازنشر نداد مر تضوی چه سال وتار یخی ر ئیس تامین اجتماعی شد؟
شما نوشتید :"تعداد ۳۷ تن از نمایندگان دوره قبل مجلس هدایایی با رقمی بالغ بر۱۳۰ میلیون تومان داده شده بود که مشخص نیست که برای صرف کار شخصی بوده یا حوزه انتخابیه، اما در چند موردی که پیگیری کردیم مبلغی دریافت شده که برای حوزه انتخابیه به مصرف رسیده است
انوقت مر تضوی کجا بوده؟
علی
.... دست پیش و میگیرین که پس نیفتین
لطفا گزارش را سیاسی نکنید تا در جنجال سیاسی متخلفان از مجازات فرار نکنند.
Finland
هو! توهین نکنا!
جریان انحرافی....
Iran, Islamic Republic of
شما مواظب خودت باش
منظور؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه دوستان

چرا با هم مشاجره می کنید؟ ...
تاسف خوردم شدیدا
فساد به دور
میقهی
این فساد ها ربطی به دولتها دارد و ما نباید غافل شویم....
میقهی
فساد تامین اجتماعی را در سی سال قبل و بعد انقلاب بررسی فرمائید.....
به خدا شکایت می کنیم از وجود فساد در سازمان هایی که در دل حکومت اسلامی خون مردم را دارند می مکند. و بیشتر شکایت می کنیم از کسانیکه با این حضرات مبارزه نمی کنند و با ملاحظات، ریشه این افراد را نمی کنند.
م
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
شما مطبوعاتی ها باید بتهایی که از مدبران ساخته شده بشکنید والله خودم وقتی در سال 90 دو گزارش دزدی /بخوانید اختلاس/ را به مدیریت حقوقی دادم پس از احراز جرم در دفاع از مدیران یکی از حقوقدانان گفت پس میخواهید مدیران ما را متخلف معرفی کنید!!!
پرونده ها هنوز در دست بررسی است که الحمدلله خداوند بدست مومنین این بت های فریب را شکست
باشد نیروهای صدیق تامین اجتماعی با دادن اطلاعات جدید نگذارند رندان از مجازات فرارکنند انشاالله
United States
هفته پرخبری بود
خبر اون شکلی