پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیشنهادات ۷ گانه ایران برای کمک به غزه

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب: 371683
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تشریح پیشنهادات ۷ گانه ایران به نشست تروئیکای مجالس کشورهای اسلامی گفت: بیمارستان‌های ایران آماده پذیرش مجروحان جنایت رژیم صهیونیستی به غزه است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و دیگر اعضا درمورد وضعیت فلسطین و تهاجم علیه غزه که در هتل اوین در حال برگزاری است، اظهار داشت: بدون تردید جهان اسلام و امت اسلامی امروز یکی از سخت‌ترین و تاسف‌بارترین مقاطع تاریخ خود را سپری می‌کند؛ رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی در ماه مبارک رمضان وحشیانه و بی‌رحمانه مردمی مظلوم و بی‌دفاع را قتل‌عام می‌کنند و زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشند و از سلاح‌های فسفری و دیگر تسلیحات ممنوعه استفاده کرده و مناطق مسکونی را بمباران کرده و در یک کلام نسل‌کشی می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز مدعیان دروغین هولوکاست، هولوکاست واقعی در جهان اسلام به راه انداخته‌اند و این نقض آشکار حقوق بشری است که هزاران انسان بی‌گناه را درظرف ۲ هفته به خاک و خون می‌کشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آمریکا و هم‌پیمانان آن و دیگر کشورها نظاره‌گر این جنایات جنگی هستند و در چنین شرایط حساسی که آمریکا و رژیم صهیونیستی، از نزدیک بحران گسترده‌ای را در کنار امت اسلامی به وجود آورده‌اند و رسما از گروه‌های تروریستی حمایت کردند و به آنها سلاح دادند، اختلافات میان دولت اسلامی را به اوج خود رساندند. ما به عنوان بخش مهمی از جهان اسلام قبل از هر اقدامی نیازمند کنار گذاشتن اختلافات و نشانه‌گیری دشمن قسم‌خورده جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی هستیم.

بروجردی افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شدت این جنایات وحشیانه را محکوم کرده و پیشنهاداتی را به این اجلاس ارائه می‌دهیم.

وی در تشریح پیشنهادات نمایندگان ایران گفت: نخستین پیشنهاد ما ایفای نقش تاریخی توسط کشور اسلامی مصر برای فعال کردن عملی گذرگاه رفح جهت کمک‌رسانی به ملت مظلوم غزه است و ما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی رسما به مصر می‌رویم. کمک‌های جمهوری اسلامی به ویژه کمک‌های دارویی و غذایی از طرف هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال به غزه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بیمارستان‌های ایران نیز آماده پذیرش مجروحین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است و این پیشنهاد را وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسما اعلام کرده و ما آماده پذیرش هزار مجروح فلسطینی و غزه در جمهوری اسلامی ایران هستیم و این مهم عملی نمی‌شود ، مگر با مساعدت سریع و جدی دولت مصر.

بروجردی افزود: هیئت مجلس شورای اسلامی آماده عزیمت به غزه برای تسلی خاطر خانواده شهدا است و ما اعلام می‌کنیم که با این عزیمت حمایت خود را حضورا از ملت مقاوم و مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم و امیدواریم شاهد همکاری هرچه سریعتر دولت مصر برای تحقق این امر باشیم.

وی گفت: با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مشروع ملت فلسطین در برابر اشغالگران قدس، دفاع مقاومت در غزه از مردم بی‌دفاع را حق مشروع آنها می‌دانیم و از آن اعلام حمایت می‌کنیم؛ حمایت آمریکا و متحدان این کشور از کشتار مردم بی‌گناه مظلوم غزه را محکوم می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهیم که نقطه پایانی بر این جنایت‌ها بگذارد و از دبیرکل بین‌المجالس اسلامی و همکارانشان که با سرعت و احساس مسئولیت این اجلاس باشکوه را به پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی، تشکیل دادند، تشکر می‌کنیم.

بروجردی در پایان یادآور شد: همچنین از روسای مجالس سودان، مالی و جمهوری اسلامی ایران به عنوان تروئیکای مجالس اسلامی و همه هیئت‌ها به سهم خود از طرف مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *