چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۱۹

دلسوزانه با آقای سرافراز!

محمود واعظی
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 391988
در واقع یک تقسیم کار صورت گرفته است. 90 گویا وظیفه تبلیغ یک جریان فکری مساله‌دار در میان توده ورزش‌دوست را بر عهده دارد! از تخریب حسین رضازاده پس از فتنه 88 تا تبلیغ اصغر فرهادی به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین و تخریب مسعود ده‌نمکی!
جهان نيوز - محمود واعظی: خواننده‌ای جوان به دلیل بیماری سرطان از دنیا می‌رود. خیل طرفداران او در کشور به عزا می‌نشینند. جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای در مراسم تشییع جنازه او جمع می‌شوند. جمعیتی که تاکنون برای هیچ هنرمندی جمع نشده بود. فورا جریان رسانه‌ای معاند و ضدانقلاب تلاش می‌کند از این اتفاق و این ظرفیت عمومی قابل توجه استفاده کرده و آن را تبدیل به یک اعتراض به نظام کند. بهانه را هم چندی قبل، یک زن سیاسی مطرح کرده بود. بنزین پتروشیمی و پارازیت! رسانه‌های ضدانقلاب طی روزهای اخیر بار دیگر با طرح این ادعا که سرطان در ایران مرتبط با بنزین پتروشیمی و نیز پارازیت است؛ تلاش کردند به نوعی حاکمیت را در مرگ خواننده محبوب مقصر جلوه دهند. در این میان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که تاکنون نشان داده است برای طرح دغدغه‌های بهداشتی و سلامت مردم حاضر به پذیرش مصالح دولت‌ها نیست و همواره نسبت به برخی وزرا نیز انتقاداتی مطرح می‌کند؛ به صراحت به مردم گفته است پارازیت هیچ نقشی در ابتلای افراد به سرطان ندارد و این ادعا یک ادعای مضحک است. از سوی دیگر تشت رسوایی ارتباط بنزین پتروشیمی با آلودگی هوای تهران هم افتاده است و خانم دروغگو این روزها که آلودگی هوا، مردم را از پایتخت فراری می‌دهد، ترجیح می‌دهد سکوت کند!

اما در این میان که رسانه ضدانقلاب خود را در سناریوسازی از مرگ خواننده جوان و محبوب ناکام می‌بیند؛ ناگهان تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در برنامه زنده از زبان مجری، همه ادعاهای مضحک ضدانقلاب درباره سرطان را مطرح کرده و جان تازه‌ای به سناریوی ضدانقلاب در ماجرای مرگ مرتضی پاشایی می‌دهد!

عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه 90 در برنامه این هفته خود درباره مرگ مرتضی پاشایی، آلودگی هوا (ادعای آن زن درباره بنزین پتروشیمی) و پارازیت (باز هم ادعای همان زن) را در ابتلای پاشایی به سرطان موثر دانست و در حالی که آمار وزارت بهداشت چیز دیگری می‌گوید، ادعا کرد ایران بیشترین سرعت شیوع سرطان در دنیا را دارد!

آنهایی که برنامه 90 را رصد کرده‌اند و پیدا و پنهان مجری آن را می‌دانند این قبیل رفتارهای ساختارشکنانه او را چندان عجیب نمی‌دانند. مدت‌هاست مجری 90 صراحتا به مردم دروغ می‌گوید. مدت‌هاست 90 به بهانه‌های مختلف و با ایجاد یک باند ورزشی ـ رسانه‌ای، تلاش می‌کند نظرات خود را به مدیران ورزشی کشور غالب کند. سیاسی بودن برنامه 90 سال‌هاست برای همه آشکار شده است.از حمله به نیروی انتظامی در فتنه 88 به بهانه‌های مضحک تا مانور بر پیامک‌ها در دوران فراخوان سران فتنه برای تجمع تا موضوعات دیگر.

انتقاد ما به برنامه 90 زمانی جدی شد که این برنامه صرفا فوتبالی آن هم فوتبال داخلی، به بخشی از یک کلونی سیاسی‌ـ‌فرهنگی‌ـ‌ورزشی تبدیل شد که نقطه مشترک این کلونی فتنه 88 است! پاسکاری این کلونی در تحولات و مقاطع مختلف چیز پنهانی نیست. برنامه فوتبالی 90 مجرای انتقال نگاه و ذائقه سیاسی‌ـ‌فرهنگی این کلونی به توده است. در واقع یک تقسیم کار صورت گرفته است. 90 گویا وظیفه تبلیغ یک جریان فکری مساله‌دار در میان توده ورزش‌دوست را بر عهده دارد! از تخریب حسین رضازاده پس از فتنه 88 تا تبلیغ اصغر فرهادی به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین و تخریب مسعود ده‌نمکی!

برنامه فردوسی‌پور صرفا یک برنامه فوتبالی آن هم فوتبال داخلی نیست. این روزها همه این را می‌دانند. او برنامه‌ای به بهانه فوتبال راه انداخته که در آن ملغمه‌ای از موضوعات را مطرح می‌کند که برآیند آن تقویت یک مختصات فکری خاص به سود کلونی مزبور است. مجری این برنامه چه بداند و چه نادانسته دست به این اقدامات ساختارشکنانه بزند؛ به بخشی از سناریوی مدیریت فرهنگی غیرانقلابی تبدیل شده است! بخشی که وظیفه دارد فوتبال را مجرایی برای طرح مفاهیم مطلوب کند و خلأ ارتباط با توده را از طریق ورزش و محبوب‌ترین آن یعنی فوتبال، پر کند. بسیار خلاصه اینکه «فوتبال سیاسی» همه آن چیزی است که زیر پوست این برنامه در حال شکل‌گیری است.  این ادعای تندی نیست. کافی است رفتار این مجری و حواشی آن از سال 88 تاکنون را رصد و به آن توجه کنید. آن زمان واقعیت‌های ناگوارتری آشکار می‌شود.

 آقای دکترسرافراز رسانه را می‌شناسد و قاعدتا می‌داند در تحولات اجتماعی، رسانه تا چه اندازه می‌تواند در شکل‌گیری مختصات ذهنی مردم موثر باشد. در روزگاری که جنگ نرم، جنگ تشکیک است و شایعه! و در روزگاری که نظام نگران قلوب مردم است؛ رسانه آن هم رسانه ملی باید تکیه‌گاه باشد. دانشگاهی باشد برای آگاهی‌بخشی، و وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملت را بر عهده داشته باشد. نفوذ و رخنه موریانه خطرناکی که باورها و اعتقادات مردم را می‌جود را همه می‌بینند الا کسانی که باید ببینند! در روزهایی که بی‌بی‌سی برای حفظ اعتبار خود از ارتباط پارازیت و مرگ خواننده جوان امتناع می‌کرد؛ یک مجری فوتبالی در ایران به طرفه..‌العینی همه چیز را به هم دوخت تا نشان دهد آسمان در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران چقدر آفتابی است!

آقای دکترسرافراز می‌دانند انتظام فکری جامعه چیست و نقش رسانه ملی در قوام و زوال این انتظام را هم می‌دانند. برنامه 90 و اشاره به یک مورد ملموس برای نشان دادن «آنتن‌های خیابانی» یعنی همان بلای بزرگی که بر سر رسانه ملی سایه افکنده است؛ قطعا همه دغدغه ما نیست. اما طرح یک دغدغه مشترک است با رئیسی که در اولین و دومین سخنرانی در کسوت ریاست سازمان صدا و سیما بر مرزبندی آشکار علیه فتنه تاکید کرد.  دور از انصاف است انتظار باشد همه مطالبات و دغدغه‌ها به سرعت بسامان شود اما حداقل می‌توان در مرحله نخست سرکشی‌ها را مهار کرد!
مرجع : وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
90 تعطیل شه، فوتبال ما مث والیبال رشد میکنه
یاسین
Iran, Islamic Republic of
ضرغامی هم از تلویزیون رفت و این عادل خان هنوز آنجاست. چه خبر است؟ تا کی باید رییس مافیا در شبکه سه جولان دهد؟
محمدی
متاسفانه با ورود پیرمردها به معاونت سیما، مطمئن باشید که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
مج
United States
آدمهای افراطی پدر مملکت رو درآووردن
عرضه کار ندارند میگن تقصیر پارازیته
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببینیم می توانید تنها برنامه خوب تلویزیون را ببندید؟؟!!!
Romania
پربیننده ترین برنامه تلویزیون است نه خوبترین . البته همین که بیننده میلیونی دارد مهم است و باید به عنوان سرمایه ای برای تلویزیون حفظ شود
France
جنگ نرم ،انقلاب مخملي ،وغيره؛ با اين حرفها صداي منتقدين خير خواه ومسالمت جو را خفه مي كنيد.
طبيعتا خفقان باعث فساد ،درويي ،چاپلوسي ، وآزادي مشروع باعث شفافيت امور ،شادبي ، اعتماد وجلوگيري از سرخوردگي مي شود
به خصوص براي مايي كه مي خواهيم الگويه يك نظام ديني مردمي در جهان باشيم اين امر لازم و از نان شب واجبتر است
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود
مودی
Iran, Islamic Republic of
کاملا با نویسنده موافقم .... فقط کافی است نگاهی به موضع گیری بسیار تند این برنامه وقتی که اعلام شد مایلی کهن قرار است مربی تیم ملی شود نگاه کنید... چنان هجمه سنگینی علیه مایلی کهن به راه انداخت که بی سابقه بود.... همان مایلی کهنی که تنها تیم قابل عرضه فوتبال ایران طی دو دهه اخیر را او ساخت و روانه مسابقات کرد...
نویسنده ی محترم، شما بگویید دلیل این سرعت بالای سرطان در کشور چیست، همین چند روز پیش داماد شهید آوینی نیز سرطان خونسش را اعلام کرد شما می فرمایید هوای آلوده نیست ، شما می فرمایید پارازیت نیست ، شما می فرمایید نیترات موجود در آبهای آلوده و سوسیس کالباسها که نیترات زیاد دارند نیست،
در برنجهای آلوده که از زمینهای آلوده پاکستان و هند می آیند نیست،
از برنجهایی همچون محسن نیست .
از کودهای شیمیایی چینی که نامرغوب است نیست
پس از چیست ؟
وبلاگ > آخانی، حسین - فقط کسانی که درد از دست دادن عزیزی را در اثر بیماری سرطان چشیده اند، می‌فهمند سرطان چه بلایی است. من هنوز 17 سالم بود که برادر 20 ساله ام در سال 61 قربانی این کابوس وحشتناک شد. آن روزها نه شبکه اجتماعی بود و نه کسی از درد کسی خبر داشت. همه درگیر جنگ بودند و برادر من در بستر بیماری از درد شدید رنج می برد و فریاد می کشید که برای راحت شدنش او را به برق وصل کنیم. هنوز هم بعد از گذشت سالها خوابش را می بینم.
در گذشت خواننده جوان در اثر بیماری سرطان بار دیگر توجه مردم را به این خطر بزرگ جلب کرد. امروز کمتر کسی را می شناسی که عزیزی را به واسطه سرطان از دست نداده باشد. این بیماری محصول چیست؟ علیرغم آنکه مسئولین از سونامی سرطان صحبت می کنند ولی چرا راه حلی برای آن نیست؟ شاید گفتن آن راحت باشد که ما از مسئولین راه حل جلوگیری و درمان سرطان را بخواهیم ولی اگر خودمان را جای آنها بگذاریم، چگونه می توانیم از دولتی که هنوز نمی تواند سرطان اقتصاد خود - پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان، مصرف بالای انرژی و تورم - را درمان کند بخواهد برای بیماری چاره داشته باشد که پیشرفته ترین کشورهای جهان با صدها میلیارد دلار سالانه بودجه های تحقیقاتی نتوانسته اند راه حلی قطعی برای آن بیابند.

سرطان فقط یک بیماری نیست و عوامل آن بسیار متنوع است، از عوامل ژنتیکی گرفته تا نوع تغذیه و رفتار انسانها و عوامل محیطی در شکل گیری آن نقش دارند. بسیاری از محققان اذعان دارند که سبک زندگی ما و آلودگی شیمیایی بیش از حد هوا، خاک، آب و غذا و استرس زندگی شهری از مهمترین عواملی است که بستر لازم را برای سرطانی شدن سلولهای بدن فراهم می‌کند. پس اگر ما از دولت می خواهیم برای درمان سرطان کاری کند باید از او سوال کنیم چرا تمام بودجه کشور را صرف بستر سازی رشد سلول های سرطانی می کند؟ باید از خودمان سوال کنیم چرا ما از دولت درخواست‌هایی داریم که باعث رشد سلولهای سرطانی است؟ باید از آنهایی که توسعه در کشور را با تولیدات ایران خودرو و سایپا و ساخت جاده و اتوبان معادل دانسته اند سوال کنیم که این راهی که شما آغاز کرده اید عاقبتش جز سرطان و یا له شدن مردم در زیر چرخ اتومبیل‌ها نیست.

باید از آقای شهردار سوال کنیم که چرا بخش عمده بودجه شهر را صرف ساخت اتوبان، زیر گذر و تونل و آسمان خراش و برج می کند ولی حاضر نیست حمل و نقل عمومی شهر را سرو سامان ببخشد تا مردم مجبور نباشند سوار ارابه های آلوده ساز شوند. باید از وزارت بهداشت و درمان سوال کنیم که چرا اجازه می دهد چای و غذای داغ را در ظروف یک بار مصرف پلاستیکی (بخصوص در ایام سوگواری محرم) سر خیابان ها توزیع کنند؟ همین وزارتخانه در اقدامی مضحک استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای را در رستوران‌ها ممنوع کرده است.
باید از سازمان محیط زیست بپرسیم که حتی قدرت آن را ندارد شهرداری را موظف کند تا حداقل یک خط اتوبوس برای پارک پردیسان درست کند تا هم کارمندانش و هم بازدید کنندگان پارک پردیسان بتوانند با وسیله نقلیه عمومی به پارک بیایند. این طنز تلخی است که من برای طی کردن فاصله یکی دو کیلومتری خانه خودمان تا پارک پردیسان باید سوار ماشین شوم و 4-5 کیلومتر پیچ و قوس طی کنم و هوا را آلوده کنم، چون شبکه بزرگراهی همه راه‌ها را به روی عابر پیاده و دو چرخه بسته است. حتی شهرداری راه پیاده روی ما ساکنان گیشا را به برج میلاد مسدود کرده است. اگر من که فاصله خانه امان با برج 200- 300 متر بیشتر نیست بخواهم به آنجا بروم باید سوار اتومبیل شوم و با پرداخت ورودی پارکینگ و ساعتی تلف کردن وقت در ترافیک به برجی برسم که فاصله پیاده روی آن با خانه اما فقط 2 دقیقه است!

عامل سرطان چیزی نیست جز تفکر مسئولینی که بخش اعظم بودجه کشور را صرف راه سازی، اتوبان سازی و سد سازی و خود رو سازی می کنند ولی هنوز در این کشور آزمایشگاه و یا تشکیلاتی نیست که بتواند محصولات کشاورزی را قبل از آنکه به حلقوم ما بروند تست کند تا اگر میزان سم و نیترات و آلودگی های آن از حد مجاز بیشتر است از ورود آن به بازار جلوگیری شود. هنوز در کشور ما سازمان و تشکیلاتی نیست که جلوی فروش پشم شیشه (به عنوان یکی از شناخته شده ترین مواد سرطان زا) را بگیرد که راست راست در فروشگاه‌های تهران فروش می‌رود و ما هم آن را دور لوله‌ها و تانک‌های آب گرم خانه‌های خود می پیچانیم.

عامل سرطان کسی نیست جز آن مسئول دولتی و یا مهندسان و سرمایه‌دارانی که آلود کننده‌ترین کارخانه‌ها را در شهری چون اراک بر پا کرده‌اند و حالا که سرطان در این شهر بیداد می کند حاضر به تعطیلی آنها نیستند. عامل سرطان کسی نیست جز آن مسئول دولتی که به قول و وظیفه قانونی خود برای پرداخت سهم حمل و نقل عمومی از محل درآمدهای طرح هدفمندی یارانه ها عمل نکرد. عامل سرطان کسی نیست جز آنانی که مدام اتومبیل های بی‌کیفیت تولید می‌کنند و با نفوذ خود در لایه‌های قدرت مدام چوب لای چرخ گسترش حمل و نقل عمومی و راه آهن می‌گذارند و به عوض دولت را به سوی بتونیزه کردن کشور هدایت میکند و با بی پروایی تمام خواهان هزینه درآمدهای هدفمندی یارانه برای جاده سازی و سد سازی و انتقال آب می شوند.

عامل سرطان کسی نیست جز آن مسئولی که از نگرانی کم شدن بودجه وزارتخانه‌اش حاضر نیست اجازه دهد سدهایی که آب را روی دریاچه ارومیه و دیگر تالابها بسته اند باز کند تا منشاء ریزگردهای نمکی در منطقه ای که 5 میلیون انسان زندگی می کنند از بین برود. آنها کسانی نیستند جز من، که لباس استادی دانشگاه را به تن کرده‌ام، و برای مشتی پول جهت تامین هزینه تحصیل فرزتدنم در غرب، پای طرحهایی را امضاء می کنم که برای هموطنانم جز سرطان ارمغان دیگری ندارد.
آقای سرافراز لطفا قاطعانه برخورد کنید
همین اینترنت پر است از مقالاتی که امواج و از جمله پارازیتها را مضر میداند و درباره اینکه در چه فاصله ای از منشاء امواج میشود زندگی کرد بحث کرده اند . حتی موبایل به عنوان منشاءضعیف امواج ؛ کاملا بی خطر نیست چه برسد به ارسال کننده های پر قدرت پارازیت
Spain
احسنت
ح
آقای فردوسی پور
با سلام
این مطلب که ممکن است بخوانید از یک فرد تحصیل کرده و باسواد و دارای تحصیلات عالیه آکادمیک نیست و طبعا مطلبی علمی و کارشناسی شده و قابل اندازه گیری با متر و اندازه های رایج علمی هم نمیتواند باشد اما حرفی است برآمده از دل یکی از بقایای لوتی ها و داش مشتی های تهران است که البته قبلا هم این مطالب را به گونه دیگری به عرض رسانده بود بنا براین ممکن است از این به بعد ادبیات این وجیزه طبق روال معمول چنین نوشته هایی نیز پیش نرود و بر وفق نوع نگاه و ادبیات نویسنده نگاشته شود
مرد حسابی !تو چیکاره ای به ما هم بگو بفهمیم سیاست مداری؟ نویسنده ای؟ موسیقیدانی؟سینماگری؟پزشکی؟ و به فرض اینکه یحتمل همه این ها باشی برنامه ات یه جنگه که توش همه چی از همه جا باشه ؟چن بار تو برنامه هات شنیدم گفتی که تو کجای دنیا مثلا لیگشون اینطوریه که فلان. حالا بیا مرد و مردونه به خودت و به وجدانخودت "البته اگه داری"جواب بده تو کجای دنیا تو یه برنامه فوتبالی مسایل غیر مرتبط مطرح میشه؟"که تازه اگه هم بشه توجیه عقلانی درستی برا کارا ت نیست " البته من گمان نمیکنم خودت پاسخ این سوال رو ندونی فکر کنم داری از آنتی که متعلق به همه مردمه برای تبلیغه خودت و برای جلب محبوبیت بین آدمایی از جنس خودت استفاده میکنی که اگه اینجور باشه فاتحه غیرت و مردونگی خودت رو بخون . مشتی باش وارد بازی های سیاسی نشو چون چیز زیادی ازش نمیفهمی از پزشکی که اصلا نمیفهمی بنا بر این اگه میخوای حتی ژشت روشنفکری و فهمیدگیت هم حفظ بشه سریع از جامعه پزشکی که به کارشون دخالت کردی و از اون هایی که متهم کردی که سرطان تنیجه کار و مدیریت غلط اون هاست و دیگرونی که تو کارشون دخالت بیجا کردی نیز معذرت خواهی کن برا خودت خیلی بهتره ! و مردونگی کن دیگه وارد مسایلی که به تو ربطی نداره و توش وارد نیستی نشو این هم باز برا خودت بهتره . آخر حرف هم یک کلوم ختم کلوم مرد و مشتی باش نذار بازیچه بشی!
ما درخواست می‌کنیم که فردوسیور را از برنامه 90 حذف و به شغل دیگری که مردم هرگز اورا نبینند گمارده شود تا افرادی مانند او از سیمای جمهوری اسلامی سوء استفاده نکند اصلا این برنامه 90 به چه درد مردم می‌خورد مگر یک سرگرمی صرف
جناب سر افراز براي خداوند و در راستاي مصلحت فرهنگ مصلحت انديشي را كنار بگذاريد
Iran, Islamic Republic of
اول فكر كردم شما وزيريد .