جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

مرگ تدریجی یک باغ در تهران +عکس

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 431181
نقشه های هوایی از باغ ستارخان نشان می دهد چگونه این باغ که مالک خصوصی داشته به دلیل رها شدن به تدریج به گورستانی برای درختان خشکیده تبدیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روز گذشته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه اسلاید هایی از روند نابوی در باغات و فضای سبز شهر تهران در منطقه ۲ شهرداری تهران، گفت: در دو سال گذشته صحبت های زیادی درباره قطع درختان در شهر تهران مطرح شده است. این بار قطع درختان در محدوده ستارخان است که بر اساس تصاویر ماهواره ای طی ۱۱ سال گذشته سهم عمده ای از فضای سبز، باغات و درختان این محدوده نابود شده است.


او ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران فکری برای حفظ باغات شهر تهران بکنند زیرا مشابه این باغ در شهر تهران بسیار است که در حال نابودی است، چگونه می خواهیم هوای پاک داشته باشیم در حالی که زیرساخت های آن در حال نابودی است.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فضای سبز و باغات نابود شده شهر تبدیل به زباله دانی شده است که سلامت مردم را به خطر می اندازد، تصریح کرد: چگونه قائم مقام شهرداری منطقه ۲ می گوید که به ما اجازه ورود به باغ برای آبیاری داده نشده است .


حافظی با نمایش اسلاید دیگری از روند نابودی باغ دیگری در محدوده طرشت، تاکید کرد: با نابودی درختان و فضای سبز در شهر تهران به کجا می رویم و قرار است چه کار کنیم؟ شعار "آسمان آبی، زمین پاک دادن" کافی نیست. انتظار می رود که راه مقابله برای نابودی باغات بیابیم.


وی با اشاره به اسناد ارائه شده توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره ملک مذکور در ستارخان، گفت: این سازمان چهار سال است نسبت به این ملک ورود کرده که قابل پذیرش است اما سوال اینجاست که چرا از سال ۸۳ تاکنون اجازه داده است که درختان این ملک از بین برود و خشک شود.


وی تاکید کرد: اصل موضوع این است که چرا در این سال ها این اجازه داده شده است . این مساله را در قالب تذکر به شهردار مطرح خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
دست احمدی نژاد درد نکنه واسه نابودی محیط زیست
تهران مثل یک فردی با اعتیاد شدید به سیگار است که 99 درصد ریه اش رو از دست داده حالا کمی فکر کنید اگر این 1 درصد فضاهای سبز هم از دست بده چه اتفاقی رخ خواهد داد
نصیر
United States
ق..، قاتل فضای سبز تهران!