پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳۷

روایت‌ آیت ‌الله ‌یزدی ازخانه‌نشینی احمدی‌نژاد

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 221283
ايشان نهايتاً گفتند: «شما نگران نباشيد. من خودم با آقا صحبت ميكنم و موضوع را حل ميكنيم.» گفتم: «چگونه حل ميكني؟» گفت: «نهايتا منتهي ميشود به اينكه آقای مصلحي استعفا ميكند و نفر ديگري مي آيد و بالاخره به شكلي كنار ميآييم.» من واقعاً مايوس شده بودم از این صحبتها. زيرا ميديدم به جايي نميرسد. خداحافظي كردم و ايشان هم خيلي احترام گذاشتند. احساس كردم كه هيچ تغييري در او ايجاد نشده است.
به گزارش جهان آیت الله یزدی از جمله افرادی است که در جریان ۱۱ روز خانه نشینی به دیدار محمود احمدی‌نژاد رفته است.

روایتی که در ادامه می‌آید، چكيده‌اي از سخنرانی‌های منتشر نشده ایشان درباره این ماجرا به نقل از هفته نامه پنجره است:

در دیدار با رئیس جمهور خاطره‌اي گفتم از اختلاف بین امام (ره) و آقا در بحث نخست‌وزیری آقای موسوی؛ و اینکه من به همراه آیت‌ الله جنتی و آقای ناطق نوری که آن زمان وزیر کشور بود، تلاش کردیم این موضوع را با وساطت پیش امام خمینی (ره) حل کنیم.

خدمت امام (ره) که رفتیم، هر کدام صحبتی کردیم و استدلال‌های خودمان را مطرح کردیم. در آنجا گفتیم که طبق قانون اساسی، این حق قانونی رئیس‌جمهوری است که نخست وزیر را خودش انتخاب کند. امام (ره) هم در جواب ما گفتند که در شرایط کنونی احساس می‌کنم اگر سکوت کنم به امت اسلامی خیانت کرده‌ام.

از جلسه که بیرون آمدیم، پیش خودمان گفتیم که این مسئله برای آقای خامنه‌ای سنگین است و درباره اینکه چگونه این موضوع را به ایشان بگوییم در خانه آقای هاشم رسولی بحث و تبادل نظر کردیم.

اما وقتی در ساختمان رياست جمهوري، آقای خامنه‌ای را ملاقات كرديم و نظر امام (ره) را براي ايشان مطرح كرديم، خيلي راحت گفتند: «به هر حال ايشان امام و رهبر هستند و بحثي و حرفي نداريم» و ذره‌اي هم حالت انفعال و تاثر به ايشان دست نداد.

بعد برای رئيس جمهور توضيح دادم كه: «سيستم حاكميت ولايت فقيه اين است كه وقتي ولي امر حرفي را زد بايد خواند و عمل كرد.» ... آقاي دكتر من واقعاً نگران هستم. شما خدمات زيادي به اين كشور داشته‌ايد و پرتلاش بوده و هستيد، نگرانم كه ختم اين پرونده با رو در رويي و درگيري با رهبري ختم شود. اين واقعا شايسته نيست و حيف خدمات شماست.

در اواخر صحبت‌هايمان بود كه من گفتم: «خدا مي‌داند كه من آمده‌ام براي رضاي خدا مشكلي حل شود و هيچ قصد و غرضي ندارم شما به من جواب بده. نگران هستم.» دائماً اين عبارت را تكرار كردم.

ايشان نهايتاً گفتند: «شما نگران نباشيد. من خودم با آقا صحبت مي‌كنم و موضوع را حل مي‌كنيم.» گفتم: «چگونه حل مي‌كني؟» گفت: «نهايتا منتهي مي‌شود به اينكه آقای مصلحي استعفا مي‌‌كند و نفر ديگري مي‌آيد و بالاخره به شكلي كنار مي‌آييم.» من واقعاً مايوس شده بودم از این صحبت‌ها. زيرا مي‌ديدم به جايي نمي‌رسد. خداحافظي كردم و ايشان هم خيلي احترام گذاشتند. احساس كردم كه هيچ تغييري در او ايجاد نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایا 11 روز متوالی غیبت غیرموجه هیچ اشکالی نداشته؟!!این عین عدله که همه در پیشگاه قانون مساوین؟!!!
Iran, Islamic Republic of
عجب! چرا كار به اينجا كشيد؟
مقام معظم رهبری در زمانی که رئیس جمهور بودند، از نفس خود گذشته و هوا و هوس نداشتند
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد با اين 11 روز خانه نشيني تمام كارهاي مثبت انجام شده خود را به هدر داد. واقعا جاي بسي تاسف است. حيف احمدي نژاد بود؟؟؟!!!!!!!!
اولا اینکه ایشان حال مساعدی نداشتند ومرخصی استعلاجی گرفته بودند و دور کاری به معنی واقعی کلمه کار انجام میدادند بعد از گذشت چند ماه حالا شما موضوع را انعکاس می دهید
Iran, Islamic Republic of
چه جالب!!
ما واقعا دلمون را به کی خوش کردیم در بحث تبعیت از ولایت!! معنی ولایتمداری برا هممون روشن شد!!
واقعا"چشم امثال آقای کوچک زاده و رسایی روشن!!
Iran, Islamic Republic of
معنی ولایتمداری:
می روی خانه ات می نشینی تا وزیر اطلاعات مجبور به استعفا شود و رهبر مجبور به کنار آمدن با رئیس جمهور.
اگر هم جواب نداد میگی حالم خوب نبود و مرخصی استعلاجی گرفته بودم، احمدی نژاد و خانه نشینی؟!
Iran, Islamic Republic of
اون عزیزی که گفته مرخصی استعلاجی گرفته بوده و داشته دورکاری میکرده واقعا کوته نظره! بابا در دورترین نقاط ایران که شاید زورکی یه نفر دیپلمه وجود داشته باشه هم همه فهمیدن اینجا موضوع سینه زدن زیر علم ولایته و تقابل خودسرانه رئیس جمهور با مولا! شما هنوز نفهمیدی؟!
Iran, Islamic Republic of
راستی مگر حضرت آقا در زمان حضرت امام (ره) نظر مخالف موسوی نداشتند و این نظر را اعلام هم کردند ولی بالاخره هم نظر امام (ره) عملی شد. خوب در این مورد هم که بالاخره نظر حضرت آقا تامین شد و احمدی نژاد هم همان مصلحی را به وزارت قبول کرد دیگر چه نیازی هست که بحث را استمرار دهیم مگر ولایت پذیری، پذیرش نظر رهبری علیرغم نظر مخالف خویش نیست؟؟ خوب در عمل یک سال است که احمدی نژاد این نظر را اجرایی کرده است دیگر چگونه باید ولایت پذیری خویش را نشان می داد که شماها چنین آخرت خودتان را آباد نکنید؟؟؟؟ یعنی معتقدید حتی تلاشی برای ابراز نظر خویش نمی کرد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
"واقعا"چشم امثال آقای کوچک زاده و رسایی روشن!! "

این نوع نظر دادن نوعی نامردی سیاسی است.
اولا تا مسئولی در بوته آزمایش قرار نگیرد میزان واقعی ولایتمداری اش مشخص نمی شود.
ثانیا معلوم نیست برخی دیگر از سیاسیون ما اگر به قدرت و محبوبیت احمدی نژاد 89 برسند اقدام بهتری انجام دهند.
منظور از این صحبت تطهیر کار وی نیست بلکه منظور این است که خدایا ما را هیچ گاه به حال خود وانگذار حتی برای یک لحظه.
Iran, Islamic Republic of
برای ما هم درس عبرت شد که : از حرف تا عمل خیلی فاصله است

کاش ارزش خدماتش رو از بین نمی برد!!!!!
میگم 11 روز غیبت رو از حقوق اش کم کنن تا ازاین کارا دیگه نکنه!
دوستانی که اهل فکر هستند خوب توجه کنند به هر حال به دلیل برخی مشکلات که قابل ذکر نیست احمدی نژاد مرتکب خطایی شد که هیچ جای دفاع از خطا وقصور انسان نیست آن هم رئیس جمهوری که انتظارات زیادی از او است ولی لطفا بیایید اینگونه فکر کنید اگر ایشان در حالت عصبانیت وعدم کنترل دهانش را باز می کرد هرچی دلش می خواست می گفت که دیگر نمی شد جمعش کرد به نظر من احمدی نژاد را باید تا این حد پذیرفت انصافا از عیوبش بگذریم خیلی زحمت کشید نظر رهبری هم این است، لطفا بزرگنمایی نفرمایید
لجبازتر از احمدی نژاد ندیدم
Iran, Islamic Republic of
برای اهل بصیرت این موضع از همان دور اول روشن بود
United States
مگر در این یازده روز کار مملکت خوابید که اینقدر کاسه داغ تر از اش شده اید
Iran, Islamic Republic of
سلام : اول اينكه ولايتمداري آقا را با هيچ كس نمي توان مقايسه كرد، از اين روست كه خداوند چنان مهرش را در دل مومنين و حتي اوليايش قرار داده كه حاضرند جان خود را فدايش كنند.
اما به نظر مي رسد در شرايط كنوني كه گراني و تورم روي مردم فشار مي آورد، خبرها، گزارش ها، مصاحبه ها را به سمت و سويي ببريم كه علاوه بر اينكه مردم را اميدوار به آينده نگه مي دارد، بتواند مشكلي را در اين مسير حل كند. رهبري بارها تأكيد كرده اند كه كاري نكنيد كه مردم مأيوس شوند.
زيباست كه اگر انتقادي هست بدون تعصب و كارشناسانه بيان شود و از كارهاي خوب دولت نيز تقدير شود (در عين حاليكه از ضعف ها انتقاد مي شود)
Latvia
لطفا این قدر مسایل و تلخی های گذشته را تازه نکنید هر کسی در زندگی ممکن است اشتباه کند باید به آینده اندیشید و ثبت فکر کرد .
احمدی نژاد و خانه نشینی
اینم از اون حرفاست!
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد فرشته نیست که اشتباه نکرده باشد ولی از خیلی های دیگر که خود را ولایت پذیر می نامند ولایت پذیرتر هستند.
فدای مظلومیت امام خامنه ای بشم که از دوست و دشمن باید جفا ببینه
Norway
احمدی نژاد و خانه نشینی؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام، اگه اين حرف به غير از آقاي يزدي زده ميشد، ميشد اون رو قبول نكرد، ولي با توجه به شناخت نسبت به آيت الله يزدي، امكان تحريف و يا گنده‌نمايي صفر است.
United States
یکی بگه بخشنامه ی دورکاری شامل خود رئیس جمهور هم می شه یا نه؟؟؟؟
آقای دکتر، آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد كه تو مجلس چيز ديگه اي گفت .پناه مي بريم به خدا.اين تذهبون
Iran, Islamic Republic of
شک نکیند که آقای احمدی نزاد هیچ رو در رویی با رهبری نداشته ندارد و نخواهد داشت و گذشت زمان همه چیز را معلوم خواهد کرد / نکته ای که در صحبت های جناب آقای یزدی هست اینه که آقای دکتر احمدی نزاد خیلی راحت به ایشان فرمودند خودم با رهبری صحبت میکنم این از صمیمیت عمیق رهبری با ایشان هست بنابراین مسلم است که هیچ جای نگرانی نیست
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد و اطرافيان خيلي سعي دارند يك جوري اين يازده روز خانه نشيني رااز كارنامه خود پاك كنند اما اين ناپختگي ها مربوط به يك فرد عادي نيست مربوط به يك رجل سياسي است كه در سوابق او درج مي شود و محكي براي شناخت آيندگان از شخصيت و ولايتمداري اوست . علي ايحال در دور دهم راي ما به ديوار خورد و از او مايوس شديم .
United States
"شک نکیند که آقای احمدی نزاد هیچ رو در رویی با رهبری نداشته ندارد و نخواهد داشت و گذشت زمان همه چیز را معلوم خواهد کرد / نکته ای که در صحبت های جناب آقای یزدی هست اینه که آقای دکتر احمدی نزاد خیلی راحت به ایشان فرمودند خودم با رهبری صحبت میکنم این از صمیمیت عمیق رهبری با ایشان هست بنابراین مسلم است که هیچ جای نگرانی نیست"


بابا تو دیگه خیلی از ماجرا پرتی. طرف رسما قبل از صحبت با رهبری میگه نتیجه اینه که مصلحی میره!!! یعنی آقا باید جلو نظر این بابا کوتاه بیاد بعد تو میگی صمیمیت؟!!!
United States
"آقای احمدی نژاد فرشته نیست که اشتباه نکرده باشد ولی از خیلی های دیگر که خود را ولایت پذیر می نامند ولایت پذیرتر هستند."


با این عبارات کلی نمیشه اشتباهات بزرگ رو توجیه کرد. اینطوری باشه خوارج هم می تونن بگن حالا ما یه اشتباهی کردیم و امام علی (ع) رو مجبور کردیم حکمیت رو بپذیره ولش کنید کاریست که شده. نه آقا اشتباه داریم تا اشتباه. اگر دکتر ذره ای متواضع بود و اشتباهشو می پذیرفت باز یه چیزی ولی ایشون انگار خودشو حق به جانب می دونه.
United States
"مگر در این یازده روز کار مملکت خوابید که اینقدر کاسه داغ تر از اش شده اید"


خواستن کارو بخوابونن ولی از لطف خدا نظام ما وابسته به شخص نیست حتی اگر اون شخص امام یا رهبر و یا رئیس جمهور 25 میلیونی باشه.
مملکت ما صاحب داره اینطور نیست که هر کی از راه رسید بتونه از حرکت نگهش داره. بعدشم با این منطق و این بهانه برای توجیه دکتر آدم رو ناامید می کنید
United States
"برای اهل بصیرت این موضع از همان دور اول روشن بود"


اگه منظورت از اهل بصیرت سبزها و هاشمی هستن که زهی خیال باطل. از نمد کج‌روی های دولت کلاهی برای فتنه گران درست نخواهد شد.
احمدی نژاد هر چقدر هم خراب باشه اگر با سرعت نور درجاده بی اخلاقی و انحراف و دنیا زدگی حرکت کنه هنوز چند سالی از امثال هاشمی و موسوی و فتنه گران سبز عقبه.
باز احمدی نژاد دو زار منطق داره که بفهمه ملت رهبرو به کسی نمی فروشن. موسوی که پاک تعطیل بود
United States
"راستی مگر حضرت آقا در زمان حضرت امام (ره) نظر مخالف موسوی نداشتند و این نظر را اعلام هم کردند ولی بالاخره هم نظر امام (ره) عملی شد. خوب در این مورد هم که بالاخره نظر حضرت آقا تامین شد و احمدی نژاد هم همان مصلحی را به وزارت قبول کرد دیگر چه نیازی هست که بحث را استمرار دهیم مگر ولایت پذیری، پذیرش نظر رهبری علیرغم نظر مخالف خویش نیست؟؟ ..."


این حرف شما سفسطه است. دکترمجبور شد به مصلحت‌اندیشی رهبری تن بده چون دید مردم خونه نشینیشو اهمیت ندادن و عملا با سکوتشون پشت آقا ایستادن و الا با اون وضع بعید می دونم قصد برگشت می داشت بعدشم رهبری در زمان اختلاف با امام (ره) نظر امام (ره) رو راحت پذیرفتن و اقدامی هم نکردن ولی نوع پذیرفتن احمدی نژاد با نوع پذیرفتن آقا تومنی میلیونها توفیر داره
Russian Federation
به نظر من که این آقا از همان روز تنفیذ دوم که بازوی رهبر معظم را بجای دست ایشان بوسید و بهانه واهی سرماخوردگی را مطرح کرد در حالی که بازو به مواضع سرایت این بیماری یعنی دهان و بینی نزدیک تر است معلوم بود که باد در دماغش افتاده و فکر کرده کسی شده و از همان روز معلوم شد که احمدی نژاد چهار سال قبل نیست
United States
سلام
این نشان می دهد آقا آن زمان هم خوب انسانها را می شناختند
Iran, Islamic Republic of
حالا از اینکه بازو رو بوسیده که نمیشه اینطوری استدلال کرد!! دلایل بهتری وجود داره.
خوب سید حسن نصر الله هم همیشه بازوی آقا رو میبوسه، این که نشد دلیل.
به نظر من هیچ کس را نباید با آقا مقایسه کرد
United States
در رسوم برخی از اهالی جنوب مخصوصا آنها که با عربها همجوارند بوسیدن بازو نشان محبت قلبی است. بوسیدن سید حسن نصر الله با احمدی نژاد فاصله‌ای از زمین تا آسمان دارد.