پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

معافیت اخذعوارض نوسازی‌خطوط انتقال‌نفت

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 380683
در راستای اجرای بند «ک» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، فرآورده‌های نفتی خوراک واحدهای تولیدی (مجتمع‌های پتروشیمی، روغن سازی و قیرسازی) که پالایشگاه‌های داخلی، از طریق بورس و یا به صورت مستقیم عرضه و تحویل می‌کنند، مشمول اخذ عوارض ۵ درصد موضوع بند فوق نیستند و باید براساس ۹۵ درصد قیمت بین‌المللی، عرضه شوند.
به گزارش جهان به نقل از سنا، با ابلاغ معاون برنامه ریزی وزارت نفت، فرآورده های نفتی خوراک واحدهای تولیدی از شمول اخذ عوارض ۵ درصدی نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی معاف شدند.

در ابلاغیه معظمی، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت خطاب به مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آمده است:

در راستای اجرای بند «ک» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، فرآورده های نفتی خوراک واحدهای تولیدی (مجتمع های پتروشیمی، روغن سازی و قیرسازی) که پالایشگاههای داخلی، از طریق بورس و یا بصورت مستقیم عرضه و تحویل می نمایند، مشمول اخذ عوارض ۵ درصد موضوع بند فوق نمی باشند و بایستی براساس ۹۵ درصد قیمت بین المللی، عرضه شوند.

براساس بند "ک" تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور، وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط، مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ها اقدام کند و منابع مورد نیاز از محل افزایش پنج ‌درصد(۵%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی را به‌عنوان عوارض پس از واریز به خزانه تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تأمین نماید. درآمد مذکور جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌شود و معاف از مالیات می‌باشد و صددرصد (۱۰۰%) آن برای موارد مذکور به مصرف می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *