جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۱۰
آل سعود به دنبال اشغال حضرموت؛

پرده‌برداری پسر پادشاه از هدف اصلی تجاوز به یمن

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 420787
عربستان سعودی به دنبال اشغال استان حضرموت یمن است. محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی گفت اگر این استان در اختیار عربستان سعودی قرار بگیرد، حملات ضد یمن متوقف میشود.
پرده‌برداری پسر پادشاه از هدف اصلی تجاوز به یمن
به گزارش جهان، پایگاه خبری «الخبر برس» با انتشار گزارشي از توطئه عربستان براي تقسیم یمن خبر داد و نوشت: آل سعود بعد از حملات بی نتیجه به یمن، خواستار تقسيم يمن شده و اعلام كرده اند كه استان «حضر موت» باید در اختیار عربستان قرار گیرد درغیر این صورت حملات ادامه خواهد یافت.

اين گزارش به نقل از وزیر دفاع عربستان، از هدف اصلی جنگ عربستان علیه یمن پرده برداشت و نوشت: هدف اصلی اين جنگ، اشغال استان «حضر موت» و دستیابی به «بندر مکلا» بوده است تا عربستان به نفت یمن دسترسی و برای صادرات از این بندر تجاری استفاده کند.

بر این اساس این توافق قبلا بین ریاض و رئیس جمهوری فراری «عبد ربه منصور هادی» انجام گرفته اما با قدرت گرفتن أنصار الله همه طرح ها به هم ريخته است.

توپخانه ارتش سعودی منطقه مرزی « منبه » در استان صعده در شمال یمن را گلوله باران کرد.

کمیته های عالی انقلاب یمن از کارکنان و کارمندان تمامی ادارات و سازمان ها و موسسات دولتی و سندیکاهای کارگری در این کشور خواست به نشانه اعتراض به ادامه حملات هوایی رژیم آل سعود به یمن ، روز دوشنبه دست از کار بکشند.

«کمیته های عالی انقلاب یمن» وابسته به جنبش انصار الله روز یکشنبه با صدور بیانیه ای که در اختیار رسانه ها و خبرگزاری ها قرار گرفت خواستار توقف فعالیت در تمامی وزارتخانه ها و نهادها و دستگاه های دولتی از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه و تجمع کارمندان و کارکنان مقابل وزارتخانه ها و سپس برگزاری راهپیمایی در محکومیت حملات وحشیانه رژیم عربستان سعودی ضد یمن شد.

عربستان در تلاش برای بالا بردن روحیه نیروهای القاعده


محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن خبرها را در خصوص ورود نیروهای زمینی عربستان به یمن تکذیب کرد و گفت: این شایعات فقط برای بالا بردن روحیه نیروهای القاعده منتشر می شود و عربستان جرات پیاده کردن نیرو در عدن را ندارد.

وی افزود: سعودی ها به خوبی می دانند که القاعده در یمن جایگاهی ندارد و نه تنها موفقیتی نداشته بلکه توانایی مقاومت هم ندارد.

نیویورک تایمز: مردان مسلح از عربستان به یمن اعزام شدند


در همین حال، نیویورک تایمزنوشت: افراد مسلحی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله عربستان سعودی آموزش دیده و مسلح شده اند، روز یکشنبه وارد شهر عدن شده و به شبه نظامیانی پیوستند که در حال جنگ با جنبش مردمی انصارالله هستند.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی از شهر الوکاله در یمن افزود: نیروهای جدید در طول چند روز گذشته از راه دریا وارد یمن شده اند.

یک فرمانده ارشد، یک شبه نظامی و یکی از ساکنان متحد آنها به شرط عدم افشای هویت خود در مورد وارد عمل شدن این نیرو سخن به میان آورده اند.

عربستان پس از قیام مردمی در یمن و سرنگونی حکومت مورد حمایت ریاض، با همراه کردن چند کشور دیگر عربی خلیج فارس که پیش تر گروهک های تروریستی و تکفیری القاعده، انصره و داعش را سازماندهی کرده و به عراق و سوریه گسیل کرده بودند، شهرهای یمن و اجتماعات مردمی را مورد حمله هوایی قرار داده که تاکنون هزاران غیرنظامی بوِزه زنان و کودکان کشته شده اند.

عربستان با رد درخواست های جهانی بویژه دبیرکل سازمان ملل برای توقف حملات به یمن و مذاکره گروههای یمنی حملات خود را تشدید کرده است.

نیویورک تایمز با اعلام اینکه، ادعاهای آنها به طور مستقل قابل تأیید نیست اما سرازیر شدن این شبه نظامیان یکی از نشانه های نخستین استقرارهای مهم نیروهای زمینی آموزش دیده توسط ائتلاف تحت رهبری سعودیهاست و شکل عملیات نظامی را که عمدتاً متکی بر حملات هوایی در نخستین هفته ها بود، تغییر خواهد داد.

این تقویت نیرو که به گفته فرمانده مزبور مجهز به جنگ افزارهایی چون سلاحهای ضد تانک شده اند، در حال ورود به نبردی در عدن هستند که به بن بست مرگباری رسیده است.

در نبردهای چند هفته گذشته میان افراد مسلح محلی از یک سو و ارتش یمن، رزمندگان جنبش انصارالله و نیروهای امنیتی متحد آنها از سوی دیگر، صدها کشته برجا گذاشته و حومه شهر ها به کلی ویران کرده است.

خبرگزاری رویترز در هفته گذشته به نقل از یک مقام یمنی آورده بود که صدها فرد مسلح قبایلی در استان مرکزی مآرب توسط سعودیها آموزش دیده اند. و افراد مسلح محلی در حال جنگ با انصارالله در عدن و تعز می گویند آنها از ائتلاف تحت رهبری سعودیها محموله های تسلیحاتی دریافت کرده اند.

یک سخنگوی نیروهای محلی در عدن معروف به نیروهای مقاومت مردمی گفته است که گروهی از افراد مسلح به طور ویژه گزینش شده و پس از آموزش فرماندهان محلی با تجهیزات عربستان سعودی آماده رزم شده اند.

در عین حال، فرمانده ارشد مصاحبه شونده و یک فرد مسلح دیگر گفته است که در واقع نیروی جدیدی در خارج و در عربستان سعودی و نقاط دیگر خلیج فارس آموزش دیده اند. این نیرو متشکل از افراد به خدمت گرفته جوانتر و همچنین افسران نظامی میانسال است که در ارتش جنوب یمن در دوران استقلال آن به عنوان یک کشور خدمت کرده اند.

به گفته این فرمانده، افسران مسن تر که پس از جنگ داخلی مختصر سال ۱۹۹۴ به تبعید رفته اند به یمن بازگشته اند.
منبع: ایرنا، مهر و صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
هیچ غلطی نمیتونند بکنند
Iran, Islamic Republic of
اشغالگری در روز روشن ودر سکوت جامعه جهانی!!!!!!
خداوند به نیروهای مردمی یمن نصرت عطا کنه
واسشون دعا کنید
Mohamad
نیروهای مردمی نامی است که به نیروهای مسلح محلی که وابسته به عربستان سعودین اطلاق میشه آی کیو
مجتبی
United States
آنقدر در باتلاق یمن فرو روید تا بمیرید و جهانیان را از لوث وجود خود پاک سازید
United States
مرگ بر ال سعود
Romania
دعای آیت الله بهجت:خدایا دشمنان اسلام را به خودشان مشغول کن(نقل به مضمون)
قريشي
+ دادم چون فرموديد دعاي آقا بهجت خدابيامرزه، اما تا اونجا كه من از راه و روش اميرالمومنين سر در آوردم، هيچ مظلومي دشمن ما نيست.
چه برسه به مظلوماني كه حتي در عزاداري امام حسين عليه السلام با ما هم اشكند.
بذار اين آْل سعود لعين(به خواست خداي تعالي) تار و مار بشه، خواهيم فهميد كه چقدر يمني ها به ما شبيهند و نزديك و انقدر براي ما دوست داشتني
رضا
همه اش مربوط به ذخایرعظیم نفت یمن است
مبارک باشه. کشور سنگال هم با ارسال ۲۱۰۰ سرباز و تجهیزات به نیروهای ائتلاف ضد شیعه پیوست.