چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

از سرگیری محاکمه «انصار بیت المقدس»

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 420688
دادگاه جنایی قاهره امروز یکشنبه محاکمه ۲۱۳ نفر از اعضای گروه تروریستی انصار بیت المقدس را به اتهام ارتکاب ۵۴ فقره جرم و جنایت از جمله طراحی ترور وزیر کشور مصر، ازسر می گیرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر خبر داد، دادگاه جنایی قاهره امروز یکشنبه به ریاست قاضی حسن فرید در مرکز روسای پلیس طره، ۲۱۳ نفر از اعضای گروه تروریستی انصار بیت المقدس را به اتهام ارتکاب ۵۴ فقره جرم و جنایت از جمله ترور افسران پلیس، تلاش برای ترور محمد ابراهیم وزیر کشور وقت مصر و نیز دست داشتن در انفجار تاسیسات امنیتی محاکمه می کند.

بر اساس این گزارش، هشام برکات دادستان کل مصر پس از اتمام تحقیقات دادستانی عالی امنیت دولت دستور داد تا این متهمان را به دادگاه جنایی ارجاع دهند.

دادستانی کل به این متهمان اتهاماتی از قبیل ارتکاب جرایم تاسیس و رهبری یک گروه تروریستی با هدف به تعطیلی کشاندن اجرای قانون اساسی، ممانعت از انجام وظایف موسسات دولت، تجاوز علیه حقوق و آزادی های شهروندان، ضربه زدن به وحدت ملی و صلح اجتماعی، جاسوسی برای سازمان بیگانه، تخریب تاسیسات دولتی، قتل عمد و در اختیار داشتن اسلحه خودکار، مهمات و مواد منفجره را وارد کرده است.

گروه تروریستی انصار بیت المقدس که چند ماه قبل نیز بیعت خود با گروه تروریستی داعش را اعلام و به «ولایت سینا» تغییر نام داد، در شبه جزیره سینا فعالیت دارد و تا کنون عملیات های زیادی را علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر انجام داده و شماری زیادی از آنها را کشته و یا زخمی کرده است.

کشته شدن ۷ تکفیری و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر در حملات هوایی ارتش مصر در سینا

منابع امنیتی در شمال سینا گزارش دادند که در حملات هوایی ارتش مصر که مناطق مختلفی در جنوب شیخ زوید را هدف قرار داده بود، ۷ تکفیری کشته شدند.
به گفته این منابع، در جریان بمباران یک مکان تجمع تکفیری ها در روستای ابو لفیته ۵ نفر کشته شده و همچنین در اثر بمباران یک خودرو نیز ۲ نفر به قتل رسیدند و در این حملات بیش از ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

روز گذشته نیز ارتش مصر اعلام کرد که علاوه بر قتل ۲۹ تروریست در عملیات های ارتش طی ۱۱ روز گذشته همچنین ۱۳۳ فرد تحت تعقیب امنیتی و مظنون نیز دستگیر شدند.

سرتیپ «محمد سمیر» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه ای که در سایت اجتماعی فیس بوک منتشر شد، اعلام کرد: نیروهای مسلح از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ موفق شدند عملیات هایی را علیه عناصر تروریستی در استان شمال سینا انجام دهند.

وی اشاره کرد که در نتیجه این عملیات ها ۲۹ فرد تروریست به قتل رسیدند، ۲۷ فرد تحت تعقیب امنیتی و ۱۰۶ فرد مظنون بازداشت شدند و ۵۱ مقر و منطقه تجمع عناصر تروریستی نیز تخریب شد.

به گفته وی همچنین ۴۳ دستگاه خودرو و ۹۶ موتور سیکلت بدون پلاک که برای هدف قرار دادن نیروهای مسلح استفاده می شد، مصادره و منهدم شد.

از سپتامبر ۲۰۱۳ نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر عملیات های گسترده نظامی را برای هدف قرار دادن عناصر تروریستی، تکفیری و جنایتکار در تعدادی از استان ها به خصوص در سینا آغاز کرده اند.

در همین رابطه منابع مصری گزارش دادند که ارتش مصر برای اجرای اقدامات نظامی طی مرحله آینده با استفاده از اسلحه سنگین و هواپیماهای جنگی آماده می شود و در همین راستا هماهنگی امنیتی زیادی بین مصر و اسرائیل به منظور اعطای اجازه به مصر برای وارد کردن تجهیزات نظامی سنگین خارج از توافقنامه کمپ دیوید در جریان است.

* السیسی بزودی به آلمان سفر می کند

بدر عبد العاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور بزودی به آلمان سفر می کند و با آنجلا مرکل صدر اعظم این کشور دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از سفر السیسی به آلمان بررسی پاره ای از مسائل از جمله خطر تروریسم که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند و نیز بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم به خصوص در سوریه و لیبی است.

عبد العاطی همچنین اشاره کرد که «فرانک والتر اشتاینمایر» وزیر خارجه آلمان نیز امروز یکشنبه با السیسی در قاهره دیدار خواهد کرد.

اشتاینمایر قرار است در سفر به قاهره همچنین با سامح شکری همتای مصری خود دیدار و درباره تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک بحث و گفت وگو نماید.

* سفر رئیس کمیته امور خارجه سنای آمریکا به قاهره

توماس ماتیو رئیس کمیته امور خارجه سنای آمریکا شب گذشته وارد قاهره پایتخت مصر شد و قرار است در دیدار با تعدادی از مسئولان ارشد این کشور آخرین وضعیت و تحولات بین المللی و کشورهای عربی را بررسی نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *