پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۱۴

آیت الله وحید: مملکت باید در فاطمیه یکپارچه غوغا شود

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 410382
حضرت آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر این که مملکت در ایام فاطمیه باید یکپارچه غوغا شود، گفت: اگر شعوری باشد، اگر درکی باشد، اگر فقاهتی باشد و این احادیث را بفهمد، آن وقت می‌ فهمد که شب دفن او چه شبی بود و چه بدنی به زیر خاک رفت!
آیت الله وحید: مملکت باید در فاطمیه یکپارچه غوغا شود
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود با بیان شمه ای از خلقت و گوهر وجودی حضرت فاطمه سلام الله علیها، خطاب به روحانیون تصریح کرد: او را بشناسید و به مردم بشناسانید تا بفهمند که این مملکت باید در فاطمیه یکپارچه غوغا بشود. اگر شعوری باشد، اگر درکی باشد، اگر فقاهتی باشد و این احادیث را بفهمد، آن وقت می‌ فهمد که شب دفن او چه شبی بود و چه بدنی به زیر خاک رفت! ایام فاطمیه را غنیمت بشمارید و در بلاد متفرق بشوید و به مردم بفهمانید فاطمه سلام الله علیها کی بود؟! و چه دید؟! و چه جور رفت؟! و چه خواهد کرد!

متن سخنان حضرت آیت الله وحید خراسانی درباره ایام فاطمیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله فی الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین

امروز مقدمه فاطمیه است ؛ مهم این است که ما بفهمیم[فاطمه کیست]، نفهمیدیم، این اکسیر اعظم است؛ کمال علم این است. این گوهر چه گوهری است؟ نه کسی شناخته! نه کسی می‌تواند بشناسد!

روایاتی که در موضوع صدیقه کبری است، به قدری بهت انگیز است که فقهاء تراز اول در درک آن‌ها متحیرند، از اسم گرفته تا مسما. اما اسم: لفاطمة تسعة أسماء عند الله. [او] کسی است که اسم او در مقام عندیت ملیک مقتدر است، آیا مسما کجاست؟ فهم این روایات دونه خرط القتاد. لفاطمة...، برای فاطمه نه اسم است، اما کجا؟ عند الله.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرتضی
درود خدا بر مقام معظم رهبری و همه مراجع عظام بخصوص حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی(حفظهم الله اجمعین)
مملکت باید در نوروز ایرانیان یکپارچه غوغا شود
حسن
France
اسمت رو هم می نوشتی . ایرانی !!! ایرانی برای فرزندان فاطمه فدا می شود . مگر از نسل ... باشد
Iran, Islamic Republic of
انشالله که اینقدر فقاهت و ... داشته باشیم که وقتی دربزنگاه ها دارن آش اسلام را با جایش می برند، سکوت نکنیم و بلکه سینه سپر کرده و از حق و انقلاب اسلامی دفاع کنیم...ضمن آرزوی توفق برای همه مراجع عزیز من جمله حضرت آیت الله وحید
امسال هیچ ایرانی عید ندارد و نیروی انتظامی باید با افرادی که مظاهر شادی و جشن نوروز را در ایام فاطمیه ترویج می کنند مانند فروشندگان سفره هفت سین و آژانس های مسافرتی و... برخورد کند
علی
آقا کمی ارامتر با مردم کمی با محبت صحبت کنید مردم شعور دارند و محب اهل بیت هستند و رعایت می کنند
محسن
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک کرد سنی، عاشق دختر پیامبر هستم....
اسمشون رو کامل بنویسین :
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی
امسال ما عید نداریم.
رسول
حالا عیدم بگیرید افراط نشه حرمت شکنی نباید بشه
United Kingdom
آقای وحید حرف خوبی زدند باید ایران یکپارچه غوغا شود در ایام فاطمیه. به حق هم هست.
اما کاش برای مراسم شادی هم همین اتفاق می افتاد. مثلا کاش برای هفته ی وحدت همه جا یکپارچه شور و شعف می شد و صدا و سیما سنگ تمام می گذاشت.
سلام بر روح الله فرزند فاطمه زهرا -س- که مثل اجدادش وجود وبدنش را برای حفظ اسلام قران واهلبیت -ع- در مقابل سرنیزه ها ی دشمنان اسلام نبوی علوی وفاطمی اماده کرده بود وامروز راه و نام مطهر اهلبیت -ع- را به جهان معرفی وبلند اوازه نمود
محمد
باید با بزرگداشت عزاداری شهادت صدیقه کبری این بانوی مظلومه را به جهان معرفی کرد ولیکن باید حواسمان که بازیچه دست افراد مغرض نشویم که از ما سوءاستفاده کنند وحدت باید انسجام داشته باشد