پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۱۹
جام جهانی کشتی آزاد - لُس آنجلس؛

ایران، آمریکا را ضربه فنی کرد/ از درخواست عامل از روحانی تا دور افتخار با پرچم ایران در لس آنجلس

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 416980
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با پیروزی در فینال جام جهانی مقابل آمریکا عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد.
ایران، آمریکا را ضربه فنی کرد/ از درخواست عامل از روحانی تا دور افتخار با پرچم ایران در لس آنجلس
به گزارش جهان، چهل و سومین دوره رقابت های جام جهانی کشتی آزاد از بامداد دیروز (یکشنبه) در سالن فوروم شهر لُس آنجلس آغاز شده بود که تیم ملی کشورمان در دیدار نهایی به مصاف آمریکا رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل حریف به پیروزی دست یافت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

آزادکاران کشورمان که در سه دیدار مرحله گروهی نیز به ترتیب با نتایج ۸ بر صفر، ۷ بر یک و ۷ بر یک مقابل بلاروس، ترکیه و آذربایجان به پیروزی دست یافته بودند با کسب عنوان قهرمانی، ششمین قهرمانی ایران در این رقابت ها را رقم زدند. تیم ملی کشورمان در سه دوره قبلی این مسابقات هم قهرمان شده بود.

برای تیم کشورمان در این دیدار حسن رحیمی، بهنام احسان‌پور، حسن یزدانی، میثم مصطفی جوکار و کمیل قاسمی به پیروزی دست یافتند. مسعود اسماعیل پور، مرتضی رضایی قلعه و محمدحسین محمدیان مغلوب حریفان شدند.

از مهم ترین حوادث این دیدار می توان به پیروزی بهنام احسان پور، کشتی گیر جوان کشورمان مقابل کلمن اسکات، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن، در دیداری جذاب و دیدنی اشاره کرد.

حسن یزدانی، دیگر کشتی گیر جوان کشورمان نیز با نتیجه ۳ بر یک و در رقابتی حساس و دیدنی مقابل برنت مت کالف، عضو تیم ملی آمریکا در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ به برتری دست یافت. کمیل قاسمی، نماینده سنگین وزن کشورمان در دیداری سرنوشت ساز به مصاف زاچ ری رفت که با برتری مقابل حریف ششمین قهرمانی ایران را رقم زد.

مرتضی رضایی با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل جردن باروس (قهرمان جهان و المپیک) شکست خورد. محمدحسین محمدیان در حالی که تا ثانیه های پایانی با نتیجه ۳ بر یک از حریفش پیش بود در نهایت با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب سد جک وارنر، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن شد.

تیم آذربایجان هم با برتری مقابل روسیه به عنوان سوم این رقابت ها دست یافت.

ایران ۵ - آمریکا ۳


* نتایج دیدارهای انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی، برنده - آنتونی راموس (۶ بر ۵)
۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان‌پور، برنده - کلمن اسکات (۹ بر ۷)
۶۵ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور - برنت مت کالف، برنده (یک بر ۳)
۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی، برنده - نیکولاس مارابل (۳ بر یک)
۷۴ کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه - جردن باروس، برنده (۱۰ بر صفر)
۸۶ کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار، برنده - کلیتون فاستر (۱۲ بر ۲)
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان - جک وارنر، برنده (۳ بر ۳)
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی، برنده - زاچ ری (۳ بر یک)

حاشیه‌های قهرمانی تیم ایران


به گزارش جهان، دیدار ایران و آذربایجان سپس فینال چهل و سومین دوره مسابقات جام جهانی کشتی آزاد، حواشی جالبی داشت که در زیر آنها را می‌خوانید:

- در ابتدای دیدار ایران و آذربایجان هادی عامل که برای گزارش دیدارهای ایران راهی لس‌انجلس آمریکا شده است، پس از پیروزی قاطع سیداحمد محمدی برابر عسگرف قهرمان المپیک لندن به وجود آمد و گفت به قول عادل فردوسی‎پور باید بگوییم که چه می‌کنه این کشتی‌گیر!

- حضور پرشور تماشاگران در این دیدار نیز جالب بود و ایرانی‌ها مقیم لس‌انجلس و سایر ایالت‌های آمریکا که خود را به سالن کروم رسانده‌اند، به صورت یک صدا کشتی‌گیران ایرانی را تشویق می‌کردند.

- پیروزی رضایی قلعه برابر حریفش حسن‌اف به دل وی نشست و او پس از این برد که پیروزی ایران برابر آذربایجان را قطعی کرده بود، چندین بار بلند فریاد کشید و خدا را شکر کرد که کادرفنی به وی اعتماد کرده و او نیز به خوبی جواب اعتماد کادر را داده است.

- هادی عامل در خلال این گزارش با اشاره به دیدار فرنگی‌کاران آذربایجانی با رئیس جمهور این کشور پس از قهرمانی در جام جهانی کشتی فرنگی از حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان درخواست کرد تا در صورت قهرمانی ایران آزادکاران کشورمان را بپذیرد و از آنها تشکری ویژه انجام دهد.

- مصدومیت شدید رضا یزدانی در این دیدار و باخت برابر حریف نامدار و قهرمان المپیکش نیز باعث نشد که هواداران دست از تشویق کاپیتان تیم ملی بردارند.

- کادرفنی و آنالیزورهای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در خلال دیدار ایران برابر آذربایجان کشتی‌های آزادکاران کشورمان را به دقت مورد آنالیز قرار دادند.

دور افتخار کشتی‌گیران با پرچم ایران در لس آنجلس


در فینال رقابت‌ها هم تیم ملی ایران موفق شد در یک نبرد حساس و سنگین آمریکا را شکست دهد و بر سکوی قهرمانی بایستد.

این قهرمانی در حالی به دست آمد که در مسابقه فینال داوری برخی از کشتی‌ها به سود کشتی‌گیران میزبان بود، اما این حربه هم جواب نداد و ایران بر سکوی نخست جام جهانی ایستاد.

پس از پیروزی کمیل قاسمی مقابل کشتی‌گیر آمریکایی، وی با پرچم ایران در سالن شهر لس آنجلس دور افتخار زد و ملی‌پوشان این قهرمانی را جشن گرفتند.

این چهارمین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی آزاد در لس آنجلس و ششمین قهرمانی ایران در تاریخ جام‌های جهانی کشتی آزاد بود.

نخستین فینالی که تیم ایران و آمریکا در آن حضور داشتند در سال ۱۹۹۴ بود که مسابقات در ادمونتون کانادا برگزار می‌شد و تیم آمریکا موفق به شکست ایران شد. بار دوم در سال ۱۹۹۹ در اسپوکن آمریکا بود که بار دیگر آمریکا ایران را در فینال شکست داد.

سال ۲۰۰۰ نیز فایرفاکس آمریکا میزبان مسابقات بود که بار دیگر ایران و آمریکا راهی فینال شدند و این‌بار نیز آمریکا تیم ایران را برد. چهارمین نبرد ایران و آمریکا در سال ۲۰۰۱ بود که باز هم مسابقات در آمریکا و این‌ بار در بالتیمور برگزار شد و تیم ایران و آمریکا راهی فینال مسابقات شدند که باز هم تیم آمریکا ایران را برای چهارمین بار در فینال شکست داد.

بیات کاپ قهرمانی را بالای سر برد، خادم روی سکو نرفت


کاپ قهرمانی مسابقات به علی بیات، سرپرست تیم ملی کشتی آزاد کشورمان داده شد.

مراسم اهدای کاپ مسابقات بسیار ساده و البته بی‌نظم برگزار شد و جالب بود که تدارک زیادی برای این مراسم پیش‌بینی نشده بود. رسول خادم نیز همچون همیشه روی سکوی قهرمانی نایستاد و ترجیح داد از دور ملی‌پوشان را تشویق کند.

در پایان این مسابقات سرود ایران در سالن نواخته شد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی بالاتر از پرچم آمریکا و آذربایجان به اهتزاز در آمد.

تجمع هواداران ایرانی مانع خروج اتوبوس آزادکاران از سالن کروم شد


در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان عنوان قهرمانی چهل و سومین دوره مسابقات جام جهانی کشتی آزاد را از آن خود کرد و بلافاصله قصد داشت تا به هتل باز گردد به دلیل تجمع هواداران علاقمند اتوبوس تیم ملی قادر به حرکت کردن به سمت هتل هیلتون نبود.

هواداران و دوستداران ایرانی در پایان این دیدار بیرون از سالن کروم با تشویق تیم ایران و تجمع خود خواستار عکس گرفتن با آزادکاران شدند. با این حال اتوبوس حامل آزادکاران پس از حدود یک ساعت توقف راهی هتل هیلتون شد تا اعضای تیم بامداد فردا (سه‌شنبه) به ایران بازگردند.

تحادیه جهانی مطرح کرد؛ایران وفادارترین طرفداران کشتی را دارد


سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی در مورد قهرمانی ایران نوشت: هر جا ایران کشتی می‌گیرد صدای بوق و شیپور و فریادهای طرفداران بر پا است. حالا می‌خواهد آن مسابقات، رقابت‌های قهرمانی جهان در ترکیه باشد یا جام جهانی در لس آنجلس. ایران کشوری است که وفادارترین طرفداران کشتی را در جهان دارد. در فینال جام جهانی صدها طرفدار کشتی ایران پرچم‌های‌شان را برافراشتند و در شیپورهای‌شان دمیدند و با شعارهایشان کمک کردند تا تیم کشورشان موفق شود، آمریکا را ۵ بر ۳ شکست داده و قهرمان جام جهانی شود.

بهنام احسان‌پور، ملی‌پوش ۶۱ کیلوگرم ایران در این باره گفت: "انگار که در تهران کشتی می‌گرفتم. ما در لس آنجلس ایرانیان بیشتری را نسبت به شهرهای دیگر می‌بینیم. این جمعیت ۱۰۰ درصد به من کمک کرد که پیروز شوم. کشتی خوبی داشتم. اسکات یک کشتی‌گیر مدال دار المپیکی است و واقعا به سختی تلاش کردم تا پیروز شوم. بزرگ‌ترین دلیل موفقیت من نیز راهنمایی‌هایی بود که مربی‌ام داشت. او نکات مهمی را به من گفته تا کشتی‌ام را تغییر دهم. مربیگری بسیار مهم است و این تغییر را در من حاصل کرده است."

در ادامه این گزارش به برتری چشمگیر ایران به آذربایجان اشاره شده و آمده است یکی از پیروزی‌های کلیدی ایران در کشتی با آذربایجان توسط سیداحمد محمدی به دست آمد؛ جایی که او توانست با نتیجه‌ عجیب ۱۴ بر ۱۰ طغرل عسگراف، قهرمان المپیک لندن را شکست دهد.

سیداحمد محمدی درباره این پیروزی گفت: "من پیروز شدم، چرا که تمرینات سختی در ایران داشتم. ما برای چنین روزی آماده شده بودیم. من در مورد عملکرد خودم صحبت نمی‌کنم، بلکه تلاشم به خاطر تیم بود و حالا خوشحالم که نقش خودم را در تیم ملی انجام دادم."
منبع:فارس، ایسنا و تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایول تا مغز استخوانمون خنک شد
عباس
Iran, Islamic Republic of
واقعاً خسته نباشيد دلاوران و پهلوانان ايران. شايد جالبترين صحنه ها پيروزي هاي غرورانگيز جوانان تازه پيوسته به تيم بزرگسالان بود كه انصافاً غوغا به پا كردند. دم همتون گرم.
شیطونک915
کُشتی کد خدا هم مقابل شیر مردان مسلمان ایران زمین کم آورد افررررررررررررررررررررررررررین پهلووناااااا!!
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
... در هسته ای ضربه فنی و فیتیله پ...
ممکنه به روح مذاکرات لطمه وارد بشه!!!!1
مسلم
درود بر شیرمردان ایران اسلامی
خدا قوت دلاوران
محسن
به نام یزدان پیروز باشید قهرمانان.خسته نباشید دلاوران واقعآ شب غروز و بزرگی بود.دست مریزاد. چرا از پیام تبریک مسئولان خبری تا الان نبود؟
وحید
ببینیم در مذاکرات هم میشود امریکایی ها را ضربه فنی کرد یا خیر؟!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر مثل كشتي گيران كه به حرفهاي مربيشان گوش دادند و عمل كردند تيم مذاكره كننده هم به حرفها و توصيه هاي رهبر دلسوز كشور گوش بدهند و عمل كنند قطعا"‌ در اين عرصه هم امريكا را شكست خواهيم داد . انشا الله تعالي
United States
آخر تیتر
در هسته ای هم ضربه فنی شون می کنیم
بیحیال
ان شاالله
علی
... پیروزی پهلوانانه!
درسی برای کشتی گیران عرصه سیاست!
رضا
Romania
یکی تو ایران نیست این جردن باروس رو شکست بده؟؟؟!!!
علی
خیلی عالی بود
ولی یه درس بزرگ بود برای مرتضی رضایی!!
نحوۀ 10 - 0 بردن حریف آذربایجانی و باخت 10 - 0 به حریف آمریکایی رو!.
مکافات عمل!!!!!!!!!
علی
مرگ بر آمریکا
حسین
Netherlands
من و شما ضربه نکردیم این فرزندان امام و ایران اسلایم بودند که چنین کردند.
..."" بال
احسان
قهرمان شدیم ولی با حرکت مرتضی رضایی در 74 کیلو. اخلاق رو باختیم!
علی
ماشاا...شیرمردان ایران زمین
محمد ازشهربابك
Iran, Islamic Republic of
سلام
بچه ها متشكريم