پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

روایتی از خصومت اروپا با ایران

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 393283
معاون بازرگانی ایران‌ایر گفت: در برخی فرودگاه‌‌های اروپا کوچک‌ترین خدمات معمول هم به هواپیماهای ایرانی ارائه نمی‌شود در حالی که بسیاری از ایرلاین‌های اروپایی در فرودگاه‌های ایران سوخت‌گیری کرده و خدمات دریافت می‌کنند.
خبرگزاری فارس: فرودگاه اروپایی به هواپیمای ما یک جک برای تعویض لاستیک نداد/ مقابله به مثل نکردیم

به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا خوشنویسان در مراسم افزایش پروازها میان ایران و آلمان اظهار داشت:‌ شرکت‌های هواپیمایی در دنیا، موضوع رقابت را به همکاری و رفاقت تبدیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: معتقد هستیم ایرلاین‌هایی که به جای همکاری با یکدیگر فقط رقابت می‌کنند منفعتی نمی‌برند و نمی‌توانند موفقیت کسب کنند.

معاون بازرگانی ایران‌ایر اظهار داشت: از طرف شرکت هواپیمایی هما همکاری خود را با تمام ایرلاین‌های داخلی و ایرلاین‌هایی که در ایران پرواز برقرار کرده‌اند اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران‌ایر از برخی مشکلات رنج می‌برد، گفت: چندی پیش یکی از هواپیماهای ایران‌ایر در یکی از فرودگاه‌های اروپا لاستیک خود را هنگام فرود از دست داد، اما ما در این فرودگاه حتی از گرفتن یک جک هم محروم شدیم و این در حالی بود که لاستیک اضافه هواپیما را با خود به همراه داشتیم.

خوشنویسان ادامه داد: با وجود چنین ناعدالتی‌هایی در حق هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌‌های اروپا، ‌‌هما بهترین خدمات را به ایرلاین‌های خارجی در ایران ارائه می‌دهد اما خود خدمات چندانی در فرودگاه‌های اروپایی دریافت نمی‌کند.

معاون بازرگانی ایران‌ایر با تاکید بر اینکه ایران‌ایر اهل مقابله به مثل نیست،‌ افزود: در همین فرودگاه‌های ایران شرکت‌های هواپیمایی نظیر لوفت‌‌هانزا و الا‌یتالیا به وساطت مدیرعامل ایران‌ایر در فرودگاه‌های ایران سوختگیری کرده و خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چندی پیش با نمایندگان ایرباس و بوئینگ جلساتی داشت، اینجانب به یکی از نمایندگان کمپانی بوئینگ گفتم‌ با وجود آنکه ۳۰ سال است ما تحریم هستیم و قطعات از دریافت نمی‌کنیم اما خلبانان ‌و کارشناسان ایرانی به قدری تبحر دارند که اجازه ندادند ۳۰ سال نام بوئینگ در ایران خدشه‌دار شود و آنها باید افتخار کنند که با وجود ارائه هیچگونه خدماتی به هواپیماهای ما، خلبان‌های ایرانی اجازه ندادند کوچکترین حادثه‌ای رخ دهد و ارزش این برندها خدشه‌دار شود.

معاون بازرگانی ایران‌ایر تاکید کرد: زمینه رشد در ایران بسیار فراهم است اما غرب باید دست از لجاجت بردارد تا بتوانیم در عرصه دنیا خود را ثابت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *