جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برنامه‌های جدید نیروگاه‌سازی در ایران

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 393689
وزیر نیرو با تشریح برنامه‌های جدید نیروگاه سازی از افزایش ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات در آینده خبر داد و اعلام کرد: با ساخت نیروگاه‌های جدید سیکل ترکیبی، نیروگاه‌های فرسوده و قدیمی برق جمع آوری می‌شوند.
به گزارش جهان؛ حمید چیت چیان در گفتگو با مهر در تشریح برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید برق ایران، گفت: در شرایط فعلی ظرفیت نصب شده نیروگاهی تولید برق کشور به بیش از ۷۲ هزار مگاوات رسیده است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید تنها سه هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در دست ساخت بود، تصریح کرد: در طول بیش از یکسال گذشته تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار مگاوات قرارداد و تفاهم نامه با سرمایه گذاران، پیمانکاران و سازندگان داخلی به منظور ساخت و راه اندازی طرح‌های جدید نیروگاهی امضا شده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه تا پنج سال آینده باید ۳۳ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور طراحیف ساخت، نصب و راه اندازی شود، اظهار داشت: از این رو قطعا ظرفیت تولید برق ایران از مرز یکصد هزار مگاوات عبور می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همزمان با افزایش ظرفیت تولید برق و بهره برداری از نیروگاه‌های جدید، برخی از نیروگاه‌های فرسوده و قدیمی کشور از رده خارج می شوند، تبیین کرد: علاوه بر این افزایش راندمان و بهره وری نیروگاه ها هم به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار قرار گرفته است.

چیت چیان با یادآوری اینکه هم اکنون راندمان مجموعه نیروگاه‌های برق کشور حدود ۳۷ درصد است، تاکید کرد: قصد داریم با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوی و اجرای پروژه‌های جدید راندمان نیروگاه‌های فعلی را افزایش دهیم.

وزیر نیرو از تبدیل نیروگاه‌های گازی به نیروگاه های سیکل ترکیبی به عنوان یکی از این سنارویها یاد کرد و افزود: بر این اساس هم اکنون تبدیل ۳۷۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی به سیکل ترکیبی در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پایان خاطرنشان کرد: در قالب یک برنامه پنج ساله کل نیروگاه‌های حرارتی به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل خواهند شد که اجرای این طرح علاوه بر افزایش راندمان کاهش شدید مصرف سوخت مایع و گاز طبیعی در نیروگاه‌های کشور را به همراه دارد.
https://jahannews.com/vdcfcmdm1w6d1va.igiw.html
jahannews.com/vdcfcmdm1w6d1va.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *