سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

مذاکره‌کنندگان مراقب اظهارنظرهایشان باشند

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 423982
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان مراقب اظهارنظرهایشان باشند، گفت: اجازه بازرسی از مراکز نظامی مطلقا داده نمی‌شود.
به گزارش جهان، محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مطلقا اجازه بازرسی از تاسیسات و اماکن نظامی را به کسی نمی‌دهد، اظهار داشت: مجلس به دنبال حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران است و از طرفی نیز به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات نیست.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای فصل‌الخطاب محسوب می‌شود، تصریح کرد: آنچه که در پروتکل الحاقی لحاظ شده و کشورهای عضو NPT آن را پذیرفته‌اند دارای چارچوب‌های خاصی است که جمهوری اسلامی نیز در همین راستا گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه ما در هیچ کشوری سراغ نداریم که بازرسان آژانس از مراکز نظامی و امنیتی آن بازدیدی کرده باشند، خاطرنشان کرد: حتی کشورهای غربی مدعی در اجرای تعهدات پروتکل الحاقی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس نمی‌دهند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه دشمن در طول روند مذاکرات زیاده‌خواهی بسیاری کرده است، گفت: قطعا این زیاده‌خواهی‌ها با جدیت جمهوری اسلامی پاسخ داده شده و مطرح شدن بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان ما نیز زیاده‌خواهی جدیدی است که با جدیت پاسخ داده می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکره‌کنندگان باید در اظهارنظرهایشان دقت کنند، تصریح کرد: ممکن است در طول روند مذاکرات مقوله‌هایی از قبیل بازرسی از مراکز نظامی مطرح شده باشد اما آنچه که مسلم است و بر آن هم تاکید شده این است که مطلقا اجازه بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی به کشور و یا بازرسان آژانس داده نخواهد شد.
https://jahannews.com/vdcfcmdj0w6d01a.igiw.html
jahannews.com/vdcfcmdj0w6d01a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *