پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

تاثیر سخنرانی نتانیاهو در کنگره بر مذاکرات

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 404488
رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را تضعیف می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «نانسی پلوسی» رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را تضعیف می‌کند.

خانم پلوسی که یک کنفرانس خبری در حاشیه مراسم سالانه گردهم‌آیی نماینده‌های دموکرات به خبرگزاری رویترز گفت: «این اقدام می‌تواند به ایران پیامی اشتباه درباره فرصت دادن به دیپلماسی بدهد. »

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه هفته گذشته، تنها یک روز پس از آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود از کنگره خواست تلاش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کند از نتانیاهو دعوت کرد برای سخنرانی در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان به واشنگتن سفر کند.

مقامات دولتی آمریکا با بیان اینکه دعوت از نتانیاهو بدون هماهنگی کاخ سفید صورت گرفته و اقدامی خارج از پروتکل‌های دیپلماتیک است، اعلام کرده‌اند در صورتی که نتانیاهو به آمریکا سفر کند، نه اوباما و نه هیچ‌یک از مقامات ارشد دولت با وی دیدار نمی‌کنند.

هیل، نشریه تخصصی کنگره آمریکا هم گزارش داد نانسی پلوسی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

این مطلب را یک سخنگوی خانم پلوسی گفته اما اشاره‌ای به پاسخ نتانیاهو نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *