پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

کشور سعودی باید تاوان بدهد

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 424288
رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با عنوان این مطلب که کشور سعودی باید تاوان حمله به یمن را بدهد، تاکید کرد: مسئله حقوق بشر در صحنه جهانی مظلوم است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدجواد لاریجانی در حاشیه همایش «حقوق کودک» در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد سالروز آزادی خرمشهر و وضعیت پیگیری حقوق شهروندان خرمشهری و اجرای کامل قطعنامه ۵۹۸، گفت: این امور مسئولین خودش را دارد و در مورد قطعنامه ۵۹۸، دستگاه دیپلماسی مسئول است که بخش مهم آن، مرزبندی‌ها و تبادل اسرا بود که انجام شد. همچنین موضوع ساماندهی وضعیت امنیت خلیج‌فارس هم در این قطعنامه تاکید شده است که به دلیل دخالت بیگانگان، با تاخیر انجام می‌شود.

وی در مورد موضوع نقض حقوق بشر در حمله سعودی‌‌ها به یمن، گفت: مسئله حقوق بشر در صحنه جهانی مظلوم است و کشورهایی که بیشتر ادعا می‌کنند، رکورددار نقض حقوق بشر هستند. ما در دوره‌ای هستیم که شاهد تعرض به حقوق انسان ها حتی بیشتر از جنگ جهانی دوم هستیم. تهاجم به کشور دیگری از نظر بین‌المللی قابل قبول نیست. در مورد یمن هم باید گفت این کشور دارای پیشینه‌ای تاریخی و مهد تمدن است. چرا به کشوری که اعلام جنگ کرده‌اید، مردمش را می‌کشید و یا آثار تاریخی و مقبره‌ها را تخریب می‌کنید؟

لاریجانی افزود: کشور سعودی باید تاوانش را بدهد و باید حتما محاکمه شود. البته آمریکا، فرانسه و انگلیس هم شریک آنها هستند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مورد اینکه کمک های امدادی ایران به دست آنها نرسیده است، گفت: این موضوع قابل شکایت است، چرا که آنها از کمک‌ رسانی مواد غذایی جلوگیری کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *