جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۰
۴۰

گزارش BBC از باخت آمریکا به ایران و معجزه‌گری سردار سلیمانی

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 387686
خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی با اشاره به نقش پررنگ سرلشکر قاسم سلیمانی در مقاومت عراق مقابل تروریست‌های داعش نوشت: او مرد قدرتمندی است که دیده نمی‌شود ولی احساس می‌شود.
گزارش BBC از باخت آمریکا به ایران و معجزه‌گری سردار سلیمانی
به گزارش جهان، گابریل گیت‌ هاوس در گزارشی خاطرنشان کرد: آمریکا از ماه اوت در حال بمباران سازمان داعش است. این بمباران‌ها به هدف حمایت از ائتلاف میان ارتش عراق، پیکارجویان کرد، نیروهای پیشمرگ و شبه نظامیان شیعه انجام می‌شود. ولی این ایران است که حضور گسترده و فعالی دارد. سلیمانی از اعتماد رهبر انقلاب علی خامنه‌ای برخوردار است. او مدیریت شبه‌نظامیان شیعه را برعهده دارد کسانی که او را می‌شناسند از او به عنوان فردی یاد می‌کنند که کم حرف می‌زند و زیاد عمل می‌کند.

حیدرالخویی، از موسسه سلطنتی امور بین‌المللی، درخصوص او به بی‌بی‌سی موندو می‌گوید: «او این همه نفوذ را به این دلیل به دست آورده که به طور مستقیم با واحدهای حاضر در محل وارد عمل شده. او از اینکه در خاک سوریه و عراق رفت و آمد کند و مطمئن شود که شبه نظامیان آماده رویارویی با تهدیدهای داعش هستند، واهمه‌ای ندارد.»

بی‌بی‌سی افزود: در خط اول نبرد، پیکارجویان کرد نشان داده‌اند که سلاح‌هایشان تا چه حد قدیمی است و مشکل بتوان فهمید آنها چگونه با چنین سلاح‌هایی توانسته‌اند داعش را از پیشروی بازدارند. زمانی که از یکی از سرهنگ‌های ارتش پرسیدم آیا سلیمانی به آنها کمک کرده، پاسخ منفی بود. او گفت که در آنجا هیچ‌کس او را ندیده. هیچ‌کس تابحال چیزی از او نشنیده، در حالی که گفته می‌شود «قدرتمندترین فرد است. ولی یک فرمانده محلی کرد به بی‌بی‌سی تأیید کرد که «قاسم سلیمانی بارها از جبهه‌ها دیدن کرده. او گفت که مشارکت ایران در این درگیری‌ها بسیار زیاد است». سلیمانی دیده نمی‌شود اما احساس می‌شود. جعفر مصطفی معروف، فرمانده پیشمرگ‌ها، گفت: «ایران ۱۶ کامیون حامل سلاح‌های سنگین و مهمات، دو موشک‌انداز بزرگ و سه یا چهار موشک‌انداز کوچک ارسال کرده است.»

خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: سلیمانی در لبنان به پرورش گروه شیعه حزب‌الله پرداخته و در سوریه مواضع رئیس‌جمهور بشاراسد را استحکام بخشیده. گفته می‌شود که او استراتژی لازم را به اسد داده تا روند جنگ را در سوریه علیه نیروهای شورشگر به نفع خود تغییر دهد و شهرهای اصلی را بازپس گیرد. در این جنگ نه چندان سرد، سلیمانی یکی از مهره‌های قدرتمند و پرقابلیت ایران محسوب می‌شود.

این گزارش خاطرنشان می‌کند: تا سال ۲۰۰۳، عراق یک مانع جغرافیایی و سیاسی میان ایران و متحدان شیعه‌اش و کشورهای غربی در سوریه و لبنان بود. ولی پس از اینکه حملات آمریکا به عراق انجام شد و صدام حسین سقوط کرد، این مانع که سد بزرگی محسوب می‌شد، از بین رفت.

حیدرالخویی می‌گوید: «اکنون سلیمانی می‌خواهد مطمئن به ادامه حیات گروه‌هایی شود که در لبنان، سوریه، و عراق فعالیت می‌کنند». یکی از مسئولان عالی‌رتبه عراقی به بی‌بی‌سی گفت زمانی که شهر موصل سقوط کرد، واکنش سریع ایران، فراتر از بمباران‌های آمریکا، باعث شد تا شهر آزاد شود.

رایان کراکر، سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان، سال گذشته در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی به نقش مهم ژنرال سلیمانی در هماهنگی نیروهای پشت صحنه اشاره کرد.

بی‌بی‌سی می‌گوید: پس از هشت سال اشغال و صرف میلیون‌ها دلار هزینه از سوی آمریکا، اکنون آنها در حال بردن مسابقه در برابر واشنگتن هستند. در اواخر ماه اوت، بمباران‌های آمریکا اتفاق افتاد. ولی پیروزی در آمرلی به نام چه کسی نوشته شد؟ و چه کسی پیروزمندانه از نبرد وارد شد؟ قاسم سلیمانی.

ابوعلی، یک فرمانده شیعه، می‌گوید: «قاسم سلیمانی به دیدن ما آمد. او دید که وضعیت چگونه است و بازدید او باعث امیدواری‌ ما شد.»
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بچه شیعه
علمدار سیدعلی در پناه علمدار ارباب بیکفن حسین(ع) باشی ان شاءالله
خدا حفظش کنه
ماشاللللللللللللللللللللللله حاج قاسم
علی
برای سلامتی حاج قاسم صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ امامنا خامنه‌ای
چامه
سلام اخه بی غیرت تو چطور دلت اومد نه بزنی برا حاج قاسم
مرجان
Iran, Islamic Republic of
بی غیرتا اینجورین دیگه
ایرانی
بهتر آن باشد که سر دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران
خوشتر آن باشد....
سیف الله
Iran, Islamic Republic of
دوستان بنا را بر صحت بگذاریم
..
احتمالا دستش اشتباه خورده اینقدر بد دل نباش
سعيد110
اسلام ناب محمدي چنين سربازاني در اختيار دارد و روز به روز بر تعدادشان افزوده مي شود.
با مزدور دست نشانده آمريكاي جنايتكار نمي شود سنگر ها را فتح كرد. دلها كه جاي خود دارد.
Iran, Islamic Republic of
سردا شجاع ، مخلص و بی ریا
خداحافظش باشد
هر جا به نفع شما بود خبر بی بی سی رو تایید کنید! هر جا به نفعتون نبود هی بگید رسانه MI6 و بنگاه خبرپراکنی!
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاعتون بی بی سی حرف راست زیاد میزنه ولی دروغ هاش رو وسط همون حرف های راست به خورد آدمهای احمق میده تا متوجه نشن چی شد.در واقع سر مخاطب کلاه می گذارد
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
بي بي سي و اربابان او هرگز از خصومت خود نسبت به انقلاب اسلامي و ياران با وفايش نكاسته اند. آنچه كه بي بي سي را وادار كرد چنين سخن بگويد تأثير پذيري باطل و ظلمات از عظمت حق و درخشندگي بندگان مخلص خداست است.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بي بي سي بنگاه خبر پراكني شيطان هست اگر هم خبري هرجند واقعي منتشر مي كند قصد خيري ندارد بلكه اهداف شيطان را دنبال مي كند مجبور است هر از چند گاه چند تا خبر درست و واقعي انتشار بدهد تا در سايه آن چند خبر هزاران خبر دورغ و فتنه انگيز به خورد جهانيان بدهد و آب را تا مي تواند گل آلود كند و ماهي خودش را بگيرد تا بوده چنين بوده .

من بنده خوبانم هر چند بدم گویند

با زشت نیامیزم هر چند کند نیکی

به بي بي سي هيچوقت اعتماد نمي كنم هرچند هم خبر صحيح بده چون ذات خراب و پليده مثل شيطان دون مي پاشه افراد غافل را فريب بده .
عباسی
بوق های بیگانه همواره درراستای اهداف پلید خودشان عمل می کنند ..
ذره ای عقل که باشه قدرت تشخیص خوب و بد خبر بی بی سی آسون میشه چیز عجیبی نیست
اشتباه نکن دشمن ما احمقه گاهی به خیال خودش خبری رو منتشر میکنه که ما رو باهاش بکوبه به نفعمون میشه
ایرانی
...
یکی به نعل یکی به میخ که نمیشه

در ضمن درود بر سردار
رضا
قلب مني سردار سليماني.
توفیقی از قزوین
درود خدا بر حاج قاسم و لشکریان مخلص خدا
جعفری
زنده باد سردار بزرگ شیعه
هموطن
زنده باد سردار
دشمنان مابدانندٰمشتی است نشانه خروار
kardarblash
Iran, Islamic Republic of
صلی الله علی المجاهد البصیر «حاج قاسم سلیمانی»
عزیز جان سردار سلیمانی
مسلم
حاج قاسم یکی از اون رزمندگان دفاع مقدس است حالا ما بیشتر درک میکنیم که اونها کی بودن ، اگر حاج قاسم های ما شهید نشده بودن.... خداوندحافظ حاج قاسم و نیروهای او باشد البته از همه سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) تشکر و دعا خیر ما پشت سر آنها بوده هست و خواهد بود. دروووووود
محمد اربعی پور
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت باشه
Iran, Islamic Republic of
درود برشرفت سردار بی نشان
مرگ بر بی بی سی ...
ardeshirkisi
باعرض سلام وادب ودرود بيكران به ارواح طيبه شهداوامام شهداوسلامتي سرداران اسلام مخصوصا حاج قاسم دلاور ويارانش سربازان گمنام حضرت وليعصر(عج)تعالي شريف درود بيكران
ابوالفضل
زنده باد ایران زنده باد سردار سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
درورد بر سردار سلیمانی، ..
Iran, Islamic Republic of
... شما سر نوشت منطقه را در دستان سردار سلیمانی نشان می دهید که کمی خطای تبلیغاتی است....
Romania
هر یک از این سرداران گمنام سلاح خدایی و پیشرفته ما هستن اونوقت احمق ها دنبال جلوگیری از سلاح هسته ای که ما دنبالش نبودیم، هستن
سردار خدا حافظ و یارت باشه
افتخار ایران و اسلام هستی سردار
سیستانی
فقط به دوستانی که گاهی تحت تاثیر جنگده های فوق مدرن امریکا قرارمیگیرند،یاداورشوم که نبردوجنگیدن تنهابه داشتن امکانات مدرن نیست!گاهی یک برنو،یک لشکررادرتنگه زمین گیرمیکند!الحمدالله به مردان دلاورکردهم ثابت شدکه ایران دشمن کردهانیست!دوستان واقعی فقط درمیدانهای سخت شناخته میشوند!تنهاکسانی که به کمک کردهایی که باسلاح شیمیایی صدام مجروح شدندامد،سربازان ایرانی هستندکه اکنون خودشان هم دردردشیمیایی شدن دست وپامیزنند!فرماندهان واقعی اسلام جنگ راازصحنه نبردهدایت میکنندنه ازپشت درهای اهنین وسنگرهای بتونی!نخست وزیرعراق باحضورش درمیان رزمندگان عراقی نشان دادکه اوهم یک قاسم سلیمانی است!ماهزاران قاسم گمنام داریم ومنتظرشهادت!
علی
Iran, Islamic Republic of
بی غیرت ایرانی نیست بی غیرت وطن فروش ها هستند مرجان خانم
Finland
سهیونیستها از 2015 مثل سگ میترسن..
ظاهرا نشانه هاش داره ظاهر میشه که ایران بزرگترین قدرت جهان رو شکست میده..
این ها رو تو کتب خودشون پیشبینی کرده اند.